וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הפגישה היא המסר": המנהיג הסוני הבכיר בעולם נפגש עם האפיפיור

לאחר חמש שנים של קיפאון, פרנציסקוס זכה לביקור של האימאם של אוניברסיטת אל-אזהר המכובדת. לדברי הוותיקן, לפגישה הייתה "חשיבות אדירה" בקידום השיח המוסלמי-נוצרי, ו"המחויבות המשותפת לשלום"

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האפיפיור פרנציסקוס נפגש שלשום (שני) עם האימאם הגדול של אוניברסיטת אל-אזהר המצרית, שייח אחמד א-טייב, שנחשב לגורם הבכיר ביותר בעולם האסלאם הסוני. הפגישה בין שני המנהיגים הדתיים, הראשונה בהיסטוריה, מסמנת את חידוש הקשרים בין הוותיקן לאל-אזהר, כחמש שנים לאחר שהוקפאו היחסים במחאה על דברים שאמר האפיפיור הקודם בנדיקטוס.

"הפגישה עצמה היא המסר", הבהיר פרנציסקוס. בחודש פברואר האחרון, משלחת מהוותיקן ביקרה בקהיר, ומסרה לא-טייב הזמנה לבקר את הכס הקדוש ברומא. השניים נועדו בארבע עיניים במשך כ-25 דקות, וצולמו כשהם מחובקים. בהמשך, א-טייב וחברי משלחתו נועדו עם בכיר הוותיקן הממונה על שיח בין-דתי.

עוד בוואלה! NEWS:
בצל הגירוש מאירופה: האפיפיור הגיע לביקור במחנה פליטים ביוון
פעם באלף שנה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית נפגשו בקובה
הוותיקן בהצהרה היסטורית: "לא להמיר את דתם של יהודים"

פגישת האפיפיור פרנציסקוס ושייח אל-אזהר אחמד א-טייב, הוותיקן, 23 במאי 2016. רויטרס
השניים נועדו בארבע עיניים במשך כ-25 דקות. פרנציסקוס וא-טייב, שלשום/רויטרס

דובר הוותיקן, פדריקו לומברדי, מסר כי לפגישה הייתה "חשיבות אדירה" עבור השיח המוסלמי-קתולי. הוא הוסיף כי שני המנהיגים הדתיים דנו בצורך "להפגין מחויבות משותפת לשלום בעולם, מצד המנהיגים והמאמינים של הדתות הגדולות". כמו כן, הם דנו במאבק באלימות ובקיצוניות, ובמצבם של נוצרים "בסכסוכים ועימותים במזרח התיכון, והצורך בהגנתם".

א-טייב המשיך משם לפריז, לוועידה בין-דתית על יחסי העולם המזרחי והמערבי. בפגישה עם נשיא צרפת פרנסואה הולנד, דנו השניים במאבק בקיצוניות. זאת, לאחר שפקד את אנדרטת הזיכרון בזירת פיגוע הירי באולם המופעים "בטקלן", שבו נהרגו עשרות בני אדם ב-13 בנובמבר.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
פגישת האפיפיור פרנציסקוס ושייח אל-אזהר אחמד א-טייב, הוותיקן, 23 במאי 2016. רויטרס
השייח המשיך לוועידה בין-דתית בפריז. המנהיגים בוותיקן, שלשום/רויטרס

היחסים בין הוותיקן לעולם המוסלמי עברו מהמורות קשות במהלך כהונתו של בנדיקטוס, שכינה בשנת 2006 את חלק מדבריו של הנביא מוחמד "רעים ולא אנושיים". בהמשך, דרש בנדיקטוס הגנה מוגברת לנוצרים במצרים, לאחר ש-21 מאמינים נהרגו בפיגוע בכנסייה קופטית באלכסנדריה בערב השנה החדשה לפני חמש שנים. עם זאת, א-טייב בירך את פרנציסקוס עם מינויו לתפקיד בשנת 2013 ומסר אז כי הוא מקווה לחדש את שיתוף הפעולה ביניהם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully