וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצל הגירוש מאירופה: האפיפיור הגיע לביקור במחנה פליטים ביוון

16.4.2016 / 10:50

פרנציסקוס נחת באי לסבוס ובמהלך ביקורו ייפגש עם שמונה מהגרים כדי לשמוע את סיפוריהם. על אף שבוותיקן ניסו לשוות לביקור אופי הומניטרי וא-פוליטי, הודגש כי המנהיג הקתולי עדיין מאמין ש"אירופה מחויבת לעזור לפליטים"

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס הגיע היום (שבת) לאי לסבוס שביוון, שם יבקר במרכז לפליטים על רקע תחילת יישום ההסכם לטיפול במשבר ההגירה בין האיחוד האירופי וטורקיה. מנהיג העולם הנוצרי ישהה כשעה במרכז, שם ישוחח עם 250 מבקשי מקלט הנמצאים במקום ומיועדים לחזור לטורקיה. מומחים ובכירים שונים תיארו את הביקור כ"פרובוקטיבי" בעיתוי זה, זאת לנוכח חצי הביקורת הנשלחים לעבר האיחוד האירופי מכיוונים שונים בנושא ההתמודדות עם משבר הפליטים החמור.

את ביקורו של פרנציסקוס בלסבוס ילווה מנהיג הנצרות האורתודוקסית העולמי, ברתולומאו. השניים יסעדו ארוחת צהריים עם שמונה מהפליטים שיפגשו במחנה שבאי היווני, שהפך לחזית גל המהגרים הנוכחי עם מאות אלפים שהגיעו לחופיו בשנה האחרונה. במהלך הארוחה המשותפת, ישמעו שני המנהיגים את סיפוריהם של מבקשי המקלט שנמלטו ממלחמה ומקווים לחיים טובים יותר באירופה. לאחר מכן, ישליכו יחד פרחים אל הים, ויישאו תפילה משותפת לזכר אלו שמתו בדרכם ליבשת.

לקריאה נוספת:
האפיפיור: "על הכנסייה הקתולית לקבל זוגות שהתגרשו ונישאו מחדש"
האפיפיור נגד טראמפ: "אדם שמתכנן חומות בגבול הוא אינו נוצרי"
פעם באלף שנה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית נפגשו בקובה

האפיפיור פרנציסקוס לפני המראתו לביקור באי לסבוס שביוון. 16 באפריל 2016.. AP
ישמע את סיפוריהם של פליטים שנמלטו ממלחמה. האפיפיור בצאתו לביקור, הבוקר/AP

גיאורג דמקופולוס, ראש התכנית ללימודי נצרות באוניברסיטת פורדהם שבניו יורק, אמר כי "מדובר בביקור מעט פרובוקטיבי". לטענתו, בדומה לביקורו של פרנציסקוס בגבול מקסיקו וארצות הברית בפברואר, שנערך ברקע הדיון על ההגירה במקום במסגרת הבחירות לנשיאות ארצות הברית, גם כאן מדובר בנושא רגיש. "הוא יכול לעשות זאת במסגרת תפקידו, אבל זה צעד מעורר מחלוקת", אמר. עם זאת, בוותיקן מתעקשים כי ההגעה ללסבוס נעשית מטעמים הומניטריים בלבד וכי אין לביקור טבע ביקורתי של "ביקורת ישירה" כלפי תכניתו של האיחוד האירופי.

למרות הניסיון לשוות לביקור ניטרליות מסוימת, דובר הוותיקן פדריקו לומברדי הדגיש בהצהרת האפיפיור כי עמדתו של פרנציסקוס בנוגע למחויבותה המוסרית של אירופה נותרה בעינה. לדבריו, להסכם בין אנקרה ובריסל ישנן בהחלט "השלכות הנוגעות לבני האדם המעורבים במשבר". הקרדינל האחראי לענייני מהגרים בוותיקן, אנטוניו מריה וגליו, היה אפילו מפורש עוד יותר – ואמר כי הסכם הפליטים מתייחס למהגרים "כאל סחורה שניתן להזיז הלוך ושוב", וכי הוא "לא מכיר בזכותם האינהרנטית כבני אנוש".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחנה הפליטים באי לסבוס שבו ביקר האפיפיור פרנציסקוס. 16 באפריל 2016.. AP
מהגר פקיסטני ממחנה הפליטים שבו יבקר פרנציסקוס/AP

ההסכם שנחתם בין אנקרה ובריסל ב-18 במרץ נועד לעצור את גל ההגירה ההמוני השוטף את חופי אירופה, שהביא לשטחה מיליוני פליטים ממדינות מוכות מלחמה, כמו גם מהגרי עבודה. על פי ההסכם, כל מהגר שיגיע לאיי יוון יוחזר לטורקיה אם לא תתקבל בקשתו למקלט מדיני ביוון. על כל מהגר סורי שיוחזר, האיחוד האירופי ייקח אחד אחר ישירות מטורקיה – ויישב אותו מחדש באחת ממדינות הגוש. בתמורה, לאנקרה הובטחו שלושה מיליארד אירו נוספים לאלו שכבר קיבלה כסיוע מהאיחוד, וכן הקלות במתן וויזות לאיחוד האירופי וחידוש המגעים להצטרפות אליו.

ארגוני זכויות אדם שונים תקפו את ההסכם עם השגתו, והדגישו את מחויבותה של אירופה לעזור ולספק הגנה למבקשי מקלט, בעיקר מסוריה. פרנציסקוס, בן להורים איטלקים שהיגרו לארגנטינה, הדגיש בעבר את בריחתם של פליטים מאזורי מלחמה. הוא הדגיש את "הגלובליזציה של האדישות", כדבריו, שאותה מגלה העולם כלפי חסרי המזל הנמלטים על חייהם מחיים תחת איום ובעוני מחפיר.

מחנה הפליטים באי לסבוס שבו ביקר האפיפיור פרנציסקוס. 16 באפריל 2016.. AP
מחנה הפליטים בחופי לסבוס שבו יבקר פרנציסקוס/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully