וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "על הכנסייה הקתולית לקבל זוגות שהתגרשו ונישאו מחדש"

9.4.2016 / 0:20

במסה שאורכה 260 עמודים הבהיר האפיפיור פרנציסקוס את עמדתו, שלפיה יש לפתוח את שערי הכנסייה בפני קתולים ש"אינם מושלמים". לדבריו, "אי אפשר לגנות מישהו לנצח. הכנסייה צריכה לקבל את החולשות האנושיות"

צילום: רויטרס

האפיפיור פרנציסקוס קרא אתמול (שישי) לכנסייה לפתוח את שעריה בפני קתולים "בלתי-מושלמים", ובהם כאלה שהתגרשו ונישאו בשנית. לדבריו, "אי אפשר לגנות מישהו לנצח". עם זאת, הוא אמר כי יש לכבד את חברי קהילת הלהט"ב אך חזר והבהיר את עמדת הכנסייה, שלפיה "אין כל בסיס" לאפשר לזוגות גאים מעמד שווה בנישואים לזה של זוגות הטרוסקסואליים.

במסה שאורכה 260 עמודים נמצאת אחת ההתבטאויות החשובות של כהונתו. האפיפיור פרנציסקוס ציטט את מרטין לותר קינג ואת המשורר חורחה לואיס בורחס להמחשת עמדתו הקוראת לכנסייה אוהבת ורחומה יותר.

יותר מכל, ציפו חברי הקהילה הקתולית לשמוע את עמדתו של האפיפיור באשר לחברי הכנסייה הקתולית שהתגרשו ונישאו בשנית בטקסים אזרחיים. על פי כתבי הכנסייה כיום, זוגות אלה לא נחשבים לחלק מהקהילה הקתולית, אלא אם הם נמנעים לחלוטין מקיום יחסי מין. זאת, משום שהכנסייה עדיין מחשיבה את הנישואים הראשונים ולכן הדבר נחשב לבגידה ולחטא.

לקריאה נוספת:
האפיפיור: "יש לפעול לאיסור עונש המוות ברחבי העולם"
מכתבי האפיפיור המנוח חשפו מערכת יחסים קרובה עם אישה נשואה
פעם באלף שנה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית נפגשו בקובה

האפיפיור פרנציסקוס מבקר במקסיקו, 13 בפברואר 2016. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס/רויטרס

מספר הזוגות הגרושים עלה באופן משמעותי במדינות ה-OCED בעשורים האחרונים. באנגליה ובוולס שיעור הגירושים עומד על 42%. לטענת האפיפיור, "אף אחד לא יכול להיחשב מנודה לנצח, כי זה אינו ההיגיון של הבשורה. אני לא מדבר רק על זוגות גרושים שהתחתנו מחדש, אלא על כולם, בכל מצב שבו הם נמצאים".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax

"הכנסייה פונה באהבה לאלו המשתתפים בה, גם באופן בלתי מושלם"

הקרדינל של וינה, קריסטוף שונבורן, הציג את המסמך במסיבת עיתונאים של הוותיקן, וכינה אותו "מקרה קלאסי של התפתחות אורגנית של הדוקטרינה", המשך ישיר של המחשבה התיאולוגית שאינו סותר אותה.

האפיפיור קיבל את עמדת הפרוגרסיבים, שלפיה "פורום מצומצם" שכולל כומר ובישופ יכול לעבוד באופן פרטני עם קתולים שהתגרשו ונישאו מחדש ולהחליט בכל מקרה לגופו אם קיימת אפשרות לשילובם מחדש בקהילה. לדבריו, אף ש"לא ניתן לספק סט חדש של חוקים כלליים עבור כלל המקרים", יש להשתמש ביכולת אבחנה אישית ואחראית כלפי מקרים ספציפיים.

"הכנסייה פונה באהבה לאלו המשתתפים בה באופן בלתי מושלם", אמר האפיפיור, תוך שהוא מתייחס לקתולים שגרים יחד, שנישאו בטקס אזרחי או שהתגרשו ונישאו מחדש. לדבריו, הוא מבין את הקונסרבטיבים "המעדיפים התייחסות נוקשה יותר שמותירה פחות מקום לבלבול", אך על הכנסייה להיות קשובה יותר לטוב שנמצא "בחולשה אנושית".

(עדכון ראשון: 22:50)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully