וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מכתבי האפיפיור המנוח חשפו מערכת יחסים קרובה עם אישה נשואה

השניים, יוחנן פאולוס השני ואמריקנית ממוצא פולני, הכירו ב-1973, עוד בטרם הפך לאפיפיור. תמונות ומכתבים שהגיעו לידי ה-BBC גילו כי הם ניהלו מערכת יחסים אינטימית במשך יותר משלושה עשורים. הוא הזמין אותה לטיוליו והשניים אף נפגשו בוותיקן

האפיפיור יוחנן פאולוס השני ניהל מערכת יחסים קרובה עם אישה אמריקנית נשואה במשך יותר משלושה עשורים – כך עולה ממאות מכתבים ותמונות שפורסמו אתמול (שני) ברשת BBC הבריטית. לפי הפרסום, האפיפיור, שמת ב-2005, הזמין את הפילוסופית האמריקנית ממוצא פולני אנה תרזה טימינייצקה לטיוליו, לסקי ולקמפינג. האישה אף ביקרה אותו בוותיקן.

המסמכים, שהגיעו לידי ה-BBC מהספריה הלאומית של פולין, גילו כי השניים שוחחו על הרגשות העזים שרחשה טימינייצקה לאפיפיור ואף חשפה אותם בפניו. "תרזה היקרה, קיבלתי את כל שלושת מכתבייך. את כותבת על היותך נקרעת לגזרים, אך אין לי כל תשובה למילים אלה", כתב לה ב-1976, וכינה אותה "מתת אל". האפיפיור כתב לה גם ב-1974 שמכתביה היו "עמוקים ואישיים מאוד".

עוד בוואלה! NEWS:
רב "המיוחסים" הולך לכלא: פינטו יחל מחר את מאסרו
ריבלין נגד חוק ההשעיה: "חוטא למהות הכנסת וציבור הבוחרים"

כעגכעגכ. אסור להשתמש
"מתת אל". יוחנן פאולוס השני וטימינייצקה/אסור להשתמש

השניים החלו בקשר ב-1973, כשטימינייצקה בת ה-50 טסה מארצות הברית לפולין כדי לדון עם מי שנקרא אז הקרדינל קרול יוזף וויטילה, על ספר פילוסופיה שכתב. זמן קצר לאחר מכן, הזוג החל להתכתב. תחילה, היו מכתביו של הקרדינל רשמיים, אך עם התקרבותם הם החלו ללבוש גוון אינטימי יותר.

אחרי חלופת המכתבים הזו, החליטו השניים לעבוד יחד על גרסה מורחבת של ספרו, "האדם הפועל". הם נפגשו פעמים רבות, לעתים כשמזכירתו נוכחת, ולעתים לבד, והמשיכו כל העת להחליף מכתבים. בתמונות שהגיעו לידי ה-BBC נראה האפיפיור העתידי רגוע ושלו מכפי שנראה עד מותו בציבור. טימינייצקה הלכה לעולמה ב-2014. על אף מערכת היחסים האינטימית שנחשפה, ב-BBC הדגישו כי אין כל ראיה לכך ששבר את נדר הפרישות.

(עדכון ראשון: 23:41)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
האפיפיור יוחנן פאולוס השני עם אנה תרזה טימינייצקה, פברואר 2016. BBC, צילום מסך
אין כל ראיה כי שבר את נדר הפרישות/צילום מסך, BBC

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully