וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא ניצן לריצוי שנת מאסרו בגין שוחד

הרב, שנדון לעונש מאסר במסגרת הסדר טיעון, החל לשאת בעונשו. איש מחסידיו ואנשי חצרו, שכוללת אנשי עסקים, בכירי שלטון ועבריינים, לא הגיע ללוותו בדרכו האחרונה כאדם חופשי. דיווח מאולפן וואלה! NEWS

צלם: יותם רונן, עריכה: ניר חן

הרב יאשיהו פינטו, שהורשע במסגרת הסדר טיעון בעבירות שוחד ונדון לשנת מאסר, נכנס היום (שלישי) לכלא ניצן. איש מחסידיו של הרב הנערץ, ראש ישיבת "שובה ישראל" באשדוד שחצרו משכה אנשי עסקים, בכירי שלטון ועבריינים, לא הגיע ללוותו בדרכו האחרונה כאדם חופשי.

פינטו היה אמור להיכנס לכלא עד לשעה 13:00 לכל המאוחר. בשעות הבוקר טען הרב כי אינו חש בטוב ומסר כי הוא בדרכו לבית החולים הדסה עין כרם שבירושלים, אולם הוא לא התייצב שם. בסופו של דבר הוא הגיע חצי שעה לאחר המועד שנקבע.

פינטו הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב במתן שוחד לקצין המשטרה תת-ניצב אפרים ברכה ובשיבוש הליכי משפט, לאחר שהודה בעבירות אלו במסגרת הסדר טיעון שחתם עם הפרקליטות. בהסדר נקבע כי פינטו יודה במתן שוחד בסך 200 אלף דולרים לתנ"צ ברכה ובמקביל הסכים לשמש עד מדינה נגד מפקד יחידת להב 433 ניצב מנשה ארביב. בשל הודאתו, הוסכם כי ירצה תקופת מאסר קצרה. עם זאת, הוא ערער על ההחלטה, אולם בית המשפט העליון קבע בחודש שעבר כי הוא דוחה זאת והותיר את העונש על כנו.

לקריאה נוספת:
הרב פינטו לפני הכניסה לכלא: "לא חושבים על מחר, אין על מה להצטער"
יום צום ותפילות: חסידיו של הרב פינטו מתכוננים להכרעת הדין
"רבי יואל": היורש המיועד של הרב פינטו - בנו בן ה-15

הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא, 16 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
הרב פינטו בכניסה לכלא ניצן, היום/ראובן קסטרו
הרב יאשיהו פינטו יוצא מביתו בדרך לכלא. אשדוד, 16 בפברואר 2016. לירון מולדובן
רכבו של הרב פינטו ביציאה מביתו, היום/לירון מולדובן
מר?ש, המרכז הרפואי של השב"ס, בבית המעצר ניצן. 16 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
ביתו של פינטו בשנה הקרובה. האגף בכלא איילון שבו יישא הרב פינטו את עונשו, הבוקר/ראובן קסטרו

פינטו יחל את תקופת מאסרו בעודו חולה במחלת הסרטן. עם כניסתו לכלא הוא יעבור בדיקות רפואיות ובתקופה הקרובה הוא צפוי לשהות במתקן הרפואי של שירות בתי הסוהר.

לפני כשבועיים, כשעבר פינטו מיון ראשוני, הוחלט להציבו במתקן, המיועד לאסירים הנזקקים להשגחה רפואית צמודה. המתקן הרפואי של שב"ס מונה מספר רב של אסירים השוהים בו ללא כל קשר לעבירות שבגינן נאסרו אלא רק לנוכח מצבם הרפואי. המתקן מכיל תאים ובהם שוהים בין שניים לשישה אסירים.

מדנקנר ועד דומרני: חצרו ההומה של הרב פינטו תתרוקן

כניסתו לכלא מסמנת יותר מכל את ירידת הרב מגדולתו. עד לפני כמה שנים הגיעו לחצרו אנשי עסקים רבים, ובהם ג'קי בן זקן, אדוארדו אלשטיין ונוחי דנקנר, לצד קציני צבא ושב"כ בכירים. מעל לכל בלטו בחצרו קציני משטרה רמי-דרג, בהם אריה עמית, ברכה וארביב, שהתקרבו מאוד לפינטו.

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מאי 2015. מגד גוזני
12 חודשים בפנים. הרב פינטו בבית המשפט/מגד גוזני

מהעבר השני של מערכת החוק, הפך הרב לפופולרי מאוד גם בקרב בכירי עולם הפשע. ראש ארגון הפשע שלום דומרני התקרב לרב לצד שורה של גורמים עברייניים שראו בו אוזן קשבת. גם פוליטיקאים רבים הגיעו לפינטו ושטחו בפניהם את ענייניהם ובהם השר לשעבר בנימין בן אליעזר. מלבד שיעוריו הרבים, פינטו הפעיל ארגון חסד שמחלק מאות חבילות מזון לנזקקים מדי שבוע.

המשטרה פתחה בחקירה נגד העמותה שלו ב-2011, הליך שהוביל לשלל הסתבכויות בחצר הרב. בשיאה של הפרשה העיד הקצין ברכה כי פינטו ניסה לשחד אותו. פינטו, שעד אז היה רבו של ברכה, הודיע למשטרה כי תמך כלכלית לא רק בברכה, אלא גם בניצב ארביב והפך לעד מדינה. על רקע משפטו של הרב, התאבד תנ"צ ברכה ברכבו במודיעין ביולי האחרון. פינטו חסידיו טוענים עד היום לחפותו של הרב, אך נאלצו לראות אותו נכנס היום מאחורי סורג ובריח.

הרב יאשיהו פינטו יוצא מביתו בדרך לכלא. אשדוד, 16 בפברואר 2016. לירון מולדובן
פינטו בדרך לבית החולים הדסה, היום/לירון מולדובן
הרב יאשיהו פינטו נכנס לכלא, 16 בפברואר 2016. ראובן קסטרו
פינטו בכניסה לכלא ניצן, היום/ראובן קסטרו

(עדכון ראשון: 22:45)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully