וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יום צום ותפילות: חסידיו של הרב פינטו מתכוננים להכרעת הדין

5.1.2016 / 0:29

כ-50 חסידים צפויים לצום במהלך היום, לאור הכרעת העליון בעניינו של הרב שהורשע בעבירות שוחד ושיבוש הליכי משפט, אם ייכלא או יבצע עבודות שירות. פינטו לתלמידיו: "זו סעודה שלישית השבוע, שלוש זה חזקה, חזקה שיש ישועה"

צילום מסך

בית המשפט העליון צפוי להכריע היום (שלישי) בעניין עונשו של הרב יאשיהו פינטו, שהורשע בעבירות של שוחד ובשיבוש הליכי משפט, ויחליט אם ייכנס לכלא או ירצה עבודות שירות. חסידיו של פינטו, שניהלו בשנה האחרונה קמפיין נרחב לטובתו, סירבו אתמול להגיב לקראת ההכרעה בבית המשפט. גם מקורביו של הרב העדיפו להמתין להכרעה עצמה וגזרו על עצמם שתיקה.

אמש מסר פינטו שיעור קצר לחסידיו ובמהלכו התייחס ברמיזה להכרעה מחר בעניינו: "מחר בעזרת השם צום, אחרי הצום סעודת הודיה הושע בן בארי. זו סעודה שלישית השבוע, שלוש זה חזקה, חזקה שיש ישועה". במהלך השיעור סיפר אחד מחסידיו של הרב על כך שיותר מ-50 מתלמידיו יצומו מחר וכי הם מתפללים להצלחתו. בזמן שהרב ביקש מחסידיו ללמוד חלקים מספר הזוהר, אחד החסידים דרבן את חבריו ואמר: "זה יום חשוב מחר". משתתף נוסף בשיעור שעל את הרב על "הניסיון" האישי שעבר, אך הרב ביקש ממנו "תעזוב את הניסיון שהיה לנו" ולא הרחיב מעבר לכך.

עוד ידיעות בוואלה! NEWS:
"זאב בודד" שנוטה להתפרצויות זעם: הצצה למוחו של המחבל
חרף איומי ישראל על חיזבאללה: צה"ל לא ימהר לשבור את הכלים ולהגיב
טראמפ השיק תשדיר ראשון: "אערוף את ראש דאעש ואקח להם את הנפט"

גזר דין לרב יאשיהו פינטו, מחוזי תל אביב מאי 2015. מגד גוזני
"מחר, בעזרת השם, צום". פינטו/מגד גוזני

דיוויד לימן, תלמידו של פינטו ואחד ממובילי הקמפיין בעד רבו, נשאל שלשום בראיון ל"קול ברמה" אם "חלילה הרב ילך לכלא, מה תעשו?" והשיב: "זה כמו שתשאל אותי אם תיפול פצצה אטום על ישראל, מה נעשה?". לימן הוסיף: "אנחנו בכלל לא חושבים בצורה כזו. אנחנו בעלי אמונה, מצפים לטוב ומקווים לטוב". הוא גם הרחיב על התקופה הקשה שעברה על הרב ומוסדותיו בעקבות הרשעת הרב בעבירות של מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ושל שיבוש מהלכי משפט. "הייתה התחזקות גדולה. היו גם השפעות כלכליות. כמובן שתורמים ששומעים מסביב דברים כאלה, יש שבוחרים לעמוד מהצד אבל זה כבר נחלת העבר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"אנחנו בעלי אמונה, מצפים לטוב". פינטו וחסידיו בקבר יוסף/מערכת וואלה!, צילום מסך

פינטו הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של מתן שוחד לתת-ניצב אפרים ברכה ושל שיבוש מהלכי משפט. בגין העבירות, שעליהן הודה במסגרת הסדר טיעון, נגזרה עליו שנת מאסר בפועל.

לאחר קבלת גזר הדין, עתר הרב לבית המשפט העליון וביקש להקל בעונשו, כך שיופחת לשישה חודשי עבודות שירות בלבד. פינטו, הסובל בין היתר ממחלת הסרטן, טען כי מצבו הבריאותי אינו מאפשר את ריצוי עונשו בכלא. כמו כן, טען פינטו כי מצבם הבריאותי הקשה של בני משפחתו גם הוא מונע ממנו להיכנס למאסר.

(עדכון ראשון: 22:10)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully