וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף איומי ישראל על חיזבאללה: צה"ל לא ימהר להגיב לתקרית בגבול

5.1.2016 / 0:25

הרמטכ"ל הבהיר בשבוע שעבר כי תהיה תגובה לכל תקיפה של חיזבאללה - אלא שלא סביר שצה"ל יגיב לפיצוץ המטען בהר דב. בהתחשב בעובדה שלא היו נפגעים בתקרית, בישראל לא שואפים לשנות את כללי המשחק

צילום: מאיר וקנין, רויטרס; עריכה: שניר דבוש

למרות ההבטחות מצד מזכ"ל חיזבאללה, חסן נסראללה, לנקום את חיסולו של סמיר קונטאר המיוחס לישראל, והאיומים מצד ישראל כי צה"ל יגיב לכל התפתחות, נראה כי איש לא ממהר לשבור את הכלים. פיצוץ המטען בהר דב אתמול (שני), הגיע חרף ההערכות של גורמים במערכת הביטחון ומטרתו הייתה פגיעה בסיור של צה"ל שפעל עם כלים הנדסיים בנחל שיאון במורדות המערביים של הר דב. לא היו נפגעים בתקרית, ונגרם נזק לדחפור. לאחר שקציני ההנדסה של פיקוד צפון בחנו את הזירה, ניתן להדגיש שחיזבאללה לקח סיכון: אם התקרית הייתה מסתיימת בהרוגים ובפצועים, צה"ל היה נאלץ לשקול תגובה חריפה ביותר.

שר הביטחון, משה יעלון, קיים אמש התייעצות ביטחוניות במשרדו בנוגע לאירועים האחרונים, שבה השתתפו הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, ראש אמ"ן אלוף הרצי לוי, ראש אגף המבצעים אלוף ניצן אלון ורצינים נוספים, ובצה"ל מכינים שלל אפשרויות תגובה. אחת מהן, היא למעשה הסתפקות בירי הארטילרי שבוצע בימים האחרונים ובתגובה לפיצוץ המטען היום, ובמהלכו נורו 40 פגזים לעבר עמדות שונות. נראה כי בישראל לא שואפים לשנות את כללי המשחק באמצעות תגובה קשה לתקרית.

מחסום חיילים  בצפון. מאיר וקנין, מערכת וואלה! NEWS
חיילים באזור התקרית, היום/מערכת וואלה! NEWS, מאיר וקנין

חיזבאללה לאורך השנים ראה בגזרת הר דב חצר אחורית שנויה במחלוקת שבה יכול הארגון להגיב על הפרות לכאורה של ישראל. בטרם הירי, העלה צה"ל את רמת הכוננות בגבול רמת הגולן ובגבול לבנון, מאחר שלא היה ברור מאיזו זירה ובאיזה אופן יחליט חיזבאללה להגיב על החיסול המיוחס לישראל. בתגובה לפיצוץ ירה צה"ל הן פגזי ארטילריה והן פגזי עשן, שמטרתם היא בירור האירוע על מנת לחלץ את הכוח שהותקף. דובר צה"ל, תת-אלוף מוטי אלמוז, הבהיר בשיחה עם וואלה! NEWS כי המטרות שצה"ל תקף היו קבועות מראש.

בינואר 2015 תקף חיזבאללה שיירה של גדוד צבר בגבול לבנון, בתקרית שבה נהרגו מפקד פלוגה ולוחם בתגובה לחיסולו של ג'יהאד מורנייה, המיוחס לישראל, וגנרל משמרות המהפכה האיראני עלי אללה דאדי. הדרג המדיני הסתפק בירי הארטילרי שביצעו סוללת התותחנים. קצינים בכירים בפיקוד צפון באותם ימים מתחו ביקורת על ההחלטה, וטענו כי רצוי להגיב באופן משמעותי יותר על מנת להרתיע בעתיד את חיזבאללה. נראה כעת כי שני הצדדים לא ירצו להסלים את המצב בגבול הצפון. חיזבאללה ששקוע עד צוואר בבעיות בלבנון ובסוריה, עשוי להסתפק בהפעלת המטען כתגובה לחיסולו של קונטאר.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
צה"ל מפגיז מטרות חיזבאללה בגבול הצפון, חוות שבעא לבנון, ינואר 2016. מטוויטר, צילום מסך
לא ימהרו להגיב. אזור התקרית/צילום מסך, מטוויטר

בשבוע שעבר התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו במרומז לאיומים מצד נסראללה, ואמרה: "אנו פועלים נגד אלה שמשכימים להורגנו ושיידעו כל אויבנו שנגיב בתקיפות על כל התקפה עלינו". ואולם - כלל לא מובן מאליו שישראל אכן תגיב בתקיפות.

(עדכון ראשון: 22:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully