וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור נגד טראמפ: "אדם שמתכנן חומות בגבול הוא אינו נוצרי"

המועמד המוביל לייצוג הרפובליקנים בבחירות לא נשאר חייב ואמר: "אם וכאשר הוותיקן יותקף על ידי דאעש, האפיפיור יתפלל שאהיה נשיא". אתמול הזהיר פרנציסקוס ממדיניות הגירה מחמירה בביקורו במקסיקו

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האפיפיור פרנציסקוס העביר היום (חמישי) ביקורת על המועמד לייצוג הרפובליקנים בבחירות לנשיאות ארצות הברית, דונלד טראמפ, ואמר כי הוא "איננו נוצרי" בשל דעותיו הנוקשות בנוגע לפיקוח על ההגירה. "אדם שחושב על בניית חומות, איפה שהם לא יהיו, ולא על בניית גשרים, הוא איננו נוצרי", אמר האפיפיור בדרכו חזרה ממקסיקו לוותיקן, בהתייחסו לתכנית לבניית חומה בגבול עם מקסיקו שמתכנן טראמפ להוציא אל הפועל במידה וייבחר לנשיאות. עם זאת, הוא הדגיש כי אין בכוונתו להמליץ לאמריקנים הקתולים להצביע לטראמפ או לא.

טראמפ לא נשאר חייב ודקות בלבד לאחר דברי האפיפיור הוא יצא נגדם, ואמר כי הספק שמטיל מנהיג דתי באמונתו של אדם הוא "מביש". לדברי טראמפ, האפיפיור צריך לקוות כי הוא ייבחר לנשיאות. "אם וכאשר הוותיקן יותקף על ידי דאעש, אני יכול להבטיח לכם כי האפיפיור יקווה ויתפלל לכך שטראמפ יהיה נשיא", אמר במהלך עצרת בקרוליינה הדרומית.

עוד כתבות בנושא:
כשהכס הקדוש נפל – והתעצבן: צפו באפיפיור מתפרץ על מקסיקנים
האפיפיור בביקור היסטורי במקסיקו: "הסחר בסמים - סרטן שטורף את החברה"
רוחאני נפגש עם האפיפיור בוותיקן: "התפלל עבורי"

האפיפיור פרנציסקוס בסיודד חוארז, צפון מקסיקו, 17 בפברואר 2016. רויטרס
"אדם שחושב על בניית חומות אינו נוצרי". פרנציסקוס במקסיקו, אמש/רויטרס

"אני גאה להיות נוצרי, וכנשיא אני לא אאפשר לתקוף את הנצרות ולהחליש אותה", הדגיש המועמד הרפובליקני המוביל, והמשיך לבקר את דבריו של פרנציסקוס. "אף מנהיג, בעיקר מנהיג דתי, לא צריך שתהיה לו הזכות להטיל ספק באמונה או דת של אדם אחר". טראמפ טען השבוע כי האפיפיור הוא "אדם מאוד פוליטי", והוסיף כי ממשלת מקסיקו שכנעה את פרנציסקוס לערוך את הביקור בגבול.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
דונלד טראמפ בעצרת בחירות לקראת הפריימריז בניו המפשייר. רויטרס
"גאה להיות נוצרי". טראמפ/רויטרס

בתוך כך, האפיפיור התייחס בדבריו גם לאיום הנגיף זיקה, המתפשט באמריקה הדרומית, ורמז על כך שנשים הנמצאות באזורים הנגועים יוכלו להשתמש באמצעי מניעה. זאת, בשל הסיכון לפגיעה בעובר במקרה של הידבקות בנגיף, ומקרים רבים של תינוקות הנולדים עם היקף ראש קטן מהממוצע לאימהות שנדבקו בנגיף. האמונה הקתולית מתנגדת להפלות ולשימוש באמצעי מניעה, ומנהיגי המדינות הנגועות בנגיף חוששים מהתגברות המקרים של מומים מולדים בקרב האזרחים הקתולים.

האפיפיור נשאל אם הפלות או אמצעי מניעה יכולים להיחשב ל"רעים פחות" במקרים של הידבקות בזיקה. פרנציסקוס שלל לחלוטין אפשרות של הפלה, ואמר: "הפלה היא אינה רעה פחות, היא פשע. לקיחת חיים של אדם אחד כדי להציל אחר הוא דבר שעושה המאפייה". עם זאת, הוא ציין כי "מצד שני, מניעת היריון היא אינו רשע מוחלט. במקרים מסוימים, כמו בזה של הזיקה, זה ברור".

האפיפיור פרנציסקוס בסיודד חוארז, צפון מקסיקו, 17 בפברואר 2016. רויטרס
"לא יכולים להכחיש את המשבר ההומניטרי". פרנציסקוס בסיודד חוארז, אמש/רויטרס

בסיום ביקורו במקסיקו, פרנציסקוס יצא אמש נגד מדיניות ההגירה, שלדבריו הכריחה רבים לפנות לקרטלי הסמים ולרשתות ההברחה, ונשא תפילה כ-70 מטרים מהגבול האמריקני, שבו איבדו רבים את חייהם בניסיון להגיע לארצות הברית. האפיפיור ביקר באנדרטה בצורת צלב שהוקמה בעיר סיודד חוארז לזכר המהגרים שנספו בדרכם ליעדם, סמוך לנהר הריו גראנדה.

בנאומו, שהועבר בשידור ישיר למאמינים שנאספו באצטדיון בעיר אל פאסו הסמוכה, שנמצאת בטקסס מעבר לגבול, התייחס פרנציסקוס ל"נתיב המלא בחוסר צדק משווע, שעבוד, חטיפה וסחיטה". לדבריו, "רבים מאחינו נושאים את פירות העסק של סחר בבני אדם. אנחנו לא יכולים להכחיש את המשבר ההומניטרי בשנים האחרונות, שהביא מיליוני בני אדם להגר".

האפיפיור פרנציסקוס בסיודד חוארז, צפון מקסיקו, 17 בפברואר 2016. רויטרס
"הוזמן על ידי ממשלת מקסיקו". האפיפיור לצד הנשיא אנריקה פנה נייטו ורעייתו/רויטרס

העיר התעשייתית סיודד חוארז הפכה בשנים האחרונות למוקד לאלימות של כנופיות הסמים ולנקודת מעבר מרכזית למקסיקנים, אמריקנים ואסייתים שמנסים להיכנס לארצות הברית בניגוד לחוק. "חוסר הצדק מביא את הצעירים לקיצוניות", אמר. "הם נרדפים, הם מאוימים כשהם מנסים לצאת מהמעגל האינסופי של האלימות והגיהנום של הסמים. חשוב לומר שחייהן של נשים רבות נלקחו כאן ללא כל צדק".

מדיניות ההגירה, שהפכה לנושא מרכזי בפוליטיקה האמריקנית בשנה וחצי האחרונות, תופסת מקום מרכזי בעימותים ובדיונים במסגרת המרוץ לנשיאות ארצות הברית. האפיפיור קרא למאמיניו לשמור על "ראש פתוח ולב פתוח" בפני הסבל האנושי. "לא עוד מוות וניצול", קרא. "הגיע הזמן לשינוי. תמיד יש דרך החוצה, תמיד קיימת הזדמנות".

האפיפיור פרנציסקוס בסיודד חוארז, צפון מקסיקו, 17 בפברואר 2016. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בסיודד חוארז, צפון מקסיקו, 17 בפברואר 2016/רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בסיודד חוארז, צפון מקסיקו, 17 בפברואר 2016. רויטרס
האפיפיור פרנציסקוס בסיודד חוארז, צפון מקסיקו, 17 בפברואר 2016/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully