וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כשהכס הקדוש נפל – והתעצבן: צפו באפיפיור מתפרץ על מקסיקנים

17.2.2016 / 12:38

ביקורו במקסיקו של פרנציסקוס הרגוע לרוב, הסתיים באירוע שהצליח להוציא אותו משלוותו. האפיפיור הטיף להתרחקות מסמים ולחלוקה שוויונית – ולאחר שמעד, הוא קרא לקהל שנדחף על מנת לראותו באצטדיון בעיר מורליה: "אל תהיו אנוכיים"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

כ-20 אלף מאמינים הצטופפו אתמול (שלישי) באצטדיון ונוסטיאנו קרנזה שבעיר מורליה, במרכז מקסיקו, על מנת לשמוע את דרשתו של האפיפיור ביומו האחרון לביקור במדינה. פרנציסקוס נשא מסר של שלום, בסיום ביקורו הראשון של הכס הקדוש במחוז מיצ'ואקאן, מוכה האלימות מצדן של כנופיות הסחר בסמים.

אלא שהביקור המרגש הסתיים במקרה שהצליח להרגיז אפילו את פרנציסקוס המתון והשליו. הקהל הרב שניסה להידחק על מנת לזכות בברכתו האישית של האפיפיור הצליח להוציא אותו משיווי משקל ולהפילו. פרנציסקוס נראה זועם למדי, וקרא לעבר המאמינים, בניסיון להרגיעם: "אל תהיו אנוכיים".

עוד בוואלה! NEWS:
פעם באלף שנה: האפיפיור ופטריארך הכנסייה הרוסית נפגשו בקובה
ההומואים באוגנדה מחכים באפלה בזמן שהאפיפיור מחבק את העניים
שלטון הלינץ': כשהמקסיקנים מאבדים אמון במשטרה

האפיפיור פרנציסקוס מבקר במקסיקו, 13 בפברואר 2016. רויטרס
"קשה לחוש את עושרה של המדינה כשאין הזדמנויות לעבודה בכבוד". האפיפיור במקסיקו/רויטרס

במהלך ביקורו, האפיפיור עודד את המאמינים להתרחק מהרעות החולות שסביבם, כמו הסחר בסמים. הוא גם יצא נגד האליטה העשירה במדינה, וטען: "קשה לחוש עושר כשרואים את אובדן החברים או בני המשפחה לידיהם של הסוחרים, לסמים או לארגוני הפשיעה. קשה לחוש את עושרה של המדינה כשאין הזדמנויות לעבודה בכבוד". מהעיר מורליה המשיך פרנציסקוס לסיודד חוארז, על גבול ארצות הברית, שם הוביל מיסה וביקר בבית כלא.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully