וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור בביקור היסטורי במקסיקו: "הסחר בסמים - סרטן שטורף את החברה"

פרנציסקוס ישהה במדינה הדרום-אמריקנית חמישה ימים, שבמהלכם יבקר במחוזות העניים והאלימים ביותר. להנהגה המדינית והדתית הוא קרא להילחם בחמדנות ובאנוכיות: "קרקע פורייה לאלימות"

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

האפיפיור פרנציסקוס החל אתמול (שבת) בביקור בן חמישה ימים במקסיקו, שם הוא אמר כי הסחר בסמים הוא "סרטן שטורף והורס" את החברה. הוא הוסיף כי על הכנסייה הקתולית במדינה לעשות יתר מאשר לגנות את התופעה והפציר בהנהגה לספק "צדק אמיתי" לאזרחים שנפגעו כתוצאה מהאלימות של קרטלי הסמים.

בדברים שאמר לבכירי הממשלה ולמנהיגי הכנסייה הוא הזהיר כי חברה המונעת מחמדנות ומאנוכיות היא קרקע פורייה לשחיתות, לאלימות ולסחר בסמים. שטיח אדום נפרס בפני פרנציסקוס בכניסה לארמון הלאומי בבירה מקסיקו סיטי, בפעם הראשונה בהיסטוריה שבה מבקר שם אפיפיור. בהמשך הוא עמד בראש מיסה שהתקיימה בבזיליקה של "הבתולה מגוואדלופ" בעיר, בהשתתפותם של עשרות אלפי מאמינים.

במהלך מסעו ההיסטורי, פרנציסקוס יבקר במחוזות העניים והאלימים ביותר במדינה. היום הוא יקיים מיסה המונית באקטפק, פרבר של מקסיקו סיטי שבו אירעו שורת רציחות של נשים. הוא יגיע גם לצ'פיאס, מדינת המחוז הענייה ביותר של מקסיקו, ולמדינת המחוז מיצ'וקאן, שם הקימו חקלאים מקומיים מיליציות חמושות כדי להתמודד עם סוחרי הסמים. הוא אף צפוי לבקר בחוארז שבגבול ארצות הברית, שבעבר נודעה כ"בירת הרצח העולמית".

לקריאה נוספת בנושא
מקסיקו: לפחות 60 הרוגים במהומות בבית כלא
שלטון הלינץ': כשהמקסיקנים מאבדים אמון במשטרה

האפיפיור פרנציסקוס מבקר במקסיקו, 13 בפברואר 2016. רויטרס
קורא לכנסייה לעשות יותר. האפיפיור בביקור במקסיקו סיטי, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully