וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רוחאני נפגש עם האפיפיור בוותיקן: "התפלל עבורי"

26.1.2016 / 19:41

נשיא איראן, המבקר באירופה, שוחח עם פרנציסקוס, שהפציר בו לסייע בעצירת התפשטות הטרור במזרח התיכון ובקידום השלום. "מודה לך על הביקור ומייחל לשלום", השיב לו האפיפיור

צילום: רויטרס, עריכה: מתן חדד

האפיפיור פרנציסקוס נפגש היום (שלישי) עם נשיא איראן חסן רוחאני בוותיקן, במסגרת ביקורו של האחרון באירופה. האפיפיור הפציר בטהראן לפעול עם מדינות נוספות במזרח התיכון כדי לקדם את השלום באזור, לעצור את התפשטות הטרור והסחר בנשק. בהצהרה שפרסם הכס הקדוש לאחר הפגישה נמסר כי היא עסקה ב"תפקיד שאיראן מתבקשת לשחק" בפתרון הבעיות במזרח התיכון.

במערב, במדינות ערב ובישראל מאשימים את איראן במימונם של ארגוני טרור שיעיים ברחבי המזרח התיכון. רבים חוששים שהכספים שיופשרו עם הסרת הסנקציות על הרפובליקה האסלאמית ישמשו אותה להשקעת משאבים גדולים יותר בזירות עימות שונות, כמו בסוריה ובתימן. רוחאני, שאתמול נפגש ברומא עם ראש ממשלת איטליה מתיאור רנצי, יבקר השבוע גם בצרפת כחלק מהניסיון של טהראן לחתום על עסקאות כלכליות רבות עם יישום הסכם הגרעין.

לקריאה נוספת בנושא
לחיי המיליארדים שבדרך: נשיא איראן בביקור היסטורי באירופה
אסד שחרר עוד עיירה אסטרטגית; רוסיה: שינינו את המלחמה בסוריה

האפיפיור פרנציסקוס ונשיא איראן חסן רוחאני בוותיקן, 26 בינואר 2016. רויטרס
השיחה נמשכה כ-40 דקות. האפיפיור ורוחאני, היום/רויטרס

רוחאני והאפיפיור, שהחליפו ביניהם מתנות, שוחחו במשך כ-40 דקות בלשכתו של פרנציסקוס ולאחר מכן ערך נשיא איראן שיחות נוספות עם בכירים נוספים בוותיקן. "אני מודה לך על הביקור ואני מייחל לשלום", אמר האפיפור לאחר הפגישה. נשיא איראן, מצדו, ביקש מפרנציסקוס: "התפלל עבורי".

רוחאני הוא נשיא איראן הראשון שעורך ביקור מדיני בוותיקן מאז 1999, על אף שהנשיא הקודם מוחמד חתאמי היה בין מנהיגי העולם הרבים שהשתתפו בהלוויית האפיפיור יוחנן פאולוס ב-2005. האפיפיור הנוכחי שיבח כמה פעמים את הסכם הגרעין שהושג בין טהראן למעצמות בחודש יולי האחרון. בנאום שנשא בעצרת הכללית של האו"ם בחודש ספטמבר האחרון הוא אמר כי מדובר ב"הוכחה לפוטנציאל של החיובי של הפוליטיקה" בקהילה הבינלאומית.

sheen-shitof

עוד בוואלה

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סו

בשיתוף סאנופי
האפיפיור פרנציסקוס ונשיא איראן חסן רוחאני בוותיקן, 26 בינואר 2016. רויטרס
החלפת מתנות בין האפיפיור לרוחאני, היום/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully