וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אסד שחרר עוד עיירה אסטרטגית; רוסיה: שינינו את המלחמה בסוריה

גיא אלסטר ורויטרס

26.1.2016 / 13:15

שר החוץ לברוב טען כי המערכה האווירית שמנהלת מוסקבה מאז ספטמבר הביאה ל"צמצום השטח שנשלט בידי טרוריסטים". זאת ברקע מתקפה מוצלחת בדרום המדינה. הוא הדגיש: לא ביקשנו מאסד לעזוב

צילום: רויטרס, סרטון חובבים שהועלה לרשת; עריכה: שניר דבוש

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב אמר היום (שלישי) כי המערכה האווירית שמנהלת מוסקבה לצדו של נשיא סוריה בשאר אסד סייעו לשנות את המצב במלחמת האזרחים במדינה. במסיבת העיתונאים השנתית שלו, שאותה כינס במוסקבה, ציין לברוב גם את תחילתן של שיחות השלום הצפויות להיפתח ביום שישי בז'נבה, ולדבריו משלחת האופוזיציה צריכה לכלול גם את הכורדים הסורים. טורקיה, מנגד, הבהירה כי היא מתנגדת לכך בתוקף.

"פעולות חיל האוויר הרוסי, שהגיעו בעקבות בקשתה של ההנהגה הסורית, עזרה לשנות את המצב במדינה וסייע בצמצום השטח שנשלט בידי טרוריסטים", טען לברוב. רוסיה החלה במבצע בחודש ספטמבר ומאז מטוסיה יצאו ליותר מ-5,000 גיחות אוויריות. המערב מאשים את הקרמלין בתקיפת האופוזיציה המתונה, על אף שההנהגה במוסקבה טוענת כי נלחמת בארגוני טרור, בראשם ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש).

לקריאה נוספת בנושא
תיעוד נדיר מהלחימה בסוריה: קרב בין הצבא לדאעש בדיר א-זור
לפני שיחות השלום המדומות, רוסיה וארה"ב מבצרות עמדות בסוריה

שר החוץ של רוסיה סרגיי לברוב מסדר את משקפיו במהלך מסיבת עיתונאים במוסקבה, 26 בינואר 2016. רויטרס
קורא לכלול את הכורדים בשיחות השלום. לברוב במסיבת העיתונאים, היום/רויטרס

הלילה כבשו כוחות המשטר בחיפוי אווירי רוסי את העיירה שייח מסכין שבמחוז דרעא, שהייתה בשליטת כמה ארגוני מורדים, בהם גם ג'בהת א-נוסרה. המתקפה החלה לפני כחודש, ולפי הארגון הסורי לזכויות אדם, השתתפו בה גם קצינים איראנים ממשרות המהפכה וכן לוחמי חיזבאללה. העיירה הסמוכה לגבול עם ירדן שימשה נתיב אספקה חיוני מדמשק לדרום סוריה ושחרורה יסייע למשטר להעביר כוחות נוספים למחוז דרעא, שרובו נשלט בידי המורדים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
מטוסי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר בלטקיה, סוריה, 20 בינואר 2016. AP
מטוסי קרב רוסיים בבסיס חיל האוויר בלטקיה/AP

לברוב הוסיף כי בלתי אפשרי להשיג הסכם שלום בסוריה מבלי להזמין את הכורדים. לדבריו, יהיה זה "לא הוגן" ו"לא יעיל" למנוע מהם להשתתף במשא ומתן המתוכנן. המפלגה הדמוקרטית המאוחדת (PYD) שולטת על אזורים נרחבים בצפון סוריה, אחרי שאנשי הזרוע הצבאית שלה, לוחמי "יחידות ההגנה של העם" (YPG), הדפו משם במהלך השנה האחרונה את כוחות "המדינה האסלאמית".

מנגד, ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו שב היום על עמדתה של אנקרה ולפיה היא מתנגדת בתוקף לכך שהכורדים ייוצגו בשורות האופוזיציה. בדברים שנשא בפני הפרלמנט, אמר כי אם ה-PYD, הנתמכים בידי הקואליציה הבינלאומית בהובלת ארצות הברית, רוצים להשתתף במשא ומתן, עליהם לעשות זאת מטעם נציגי המשטר. בין הכורדים לכוחות אסד מתנהלים יחסים שקטים, שבמסגרתם מתאפשר לממשל להמשיך ולפעול במובלעות שנותרו לו בצפון-מזרח המדינה.

במהלך מסיבת העיתונאים, התייחס לברוב גם לדיווח של ה"פיננשל טיימס", שבו נטען כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שלח בכיר בצבא לדמשק, שם ביקש מאסד לעזוב את תפקידו, אך האחרון סירב לכך בתוקף. הוא דחה את הדיווח הזה כמו גם את האפשרות שהוצע לרודן מקלט מדיני ברוסיה. "בשני המקרים, התשובה היא לא", הדגיש. "זה לא נכון. אף אחד לא שאל לגבי מקלט מדיני ואף אחד לא הציע שום דבר מהסוג זה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully