וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קלינטון מריחה את הניצחון - וקוראת לסנדרס להתאחד סביבה

עמרי נחמיאס, שליח וואלה! NEWS לוושינגטון

6.6.2016 / 8:52

המועמדת הדמוקרטית המובילה ניצחה את הסנאטור גם בפורטו ריקו, יממה לפני הבחירות המכריעות בקליפורניה שם היא צפויה לצבור את מספר הצירים הנדרש. עתה היא קוראת ליריבה להתגייס לצדה כדי לבלום את טראמפ: "חולקים הרבה ביחד"

צילום: רויטרס, עריכה: אוהד פיטר

הילרי קלינטון, המועמדת הדמוקרטית המובילה לנשיאות ארצות הברית, ניצחה הלילה (שני) בפריימריז בפורטו ריקו. כעת, היא נמצאת במרחק נגיעה ממספר הצירים הדרוש על מנת להבטיח את המועמדות שלה באופן רשמי. לפי הספירה המעודכנת של "פוליטיקו", לשרת החוץ לשעבר יש 2,355 צירים – כולל צירי-על - רק 28 פחות מהרף הדרוש.

מחר ייערכו פריימריז בשש מדינות נוספות. בגלל שיטת החלוקה הפרופורציונלית הנהוגה במפלגה הדמוקרטית, אפילו אם תפסיד קלינטון בכל אותן מדינות בפער גדול, עדיין יספיק לה מספר קולות קטן יחסית כדי להבטיח שהיא תהיה זו שתתמודד מול דונלד טראמפ. הסקרים בקליפורניה, שמחלקת את מספר הצירים הרב ביותר, צמודים מאוד. יריבה ברני סנדרס מקווה מאוד כי ניצחון במדינת המפתח, בשלב שבו כבר ברור כי אין לו סיכוי מתמטי להיות המועמד, יוציא את הרוח מהמפרשים של קלינטון.

כך יואט המומנטום שלה ויתאפשר לו לשכנע כמה מאות מצירי-העל - בכירים ועסקנים במפלגה שמקבלים זכות להצביע בוועידה ולשנות את דעתם - לעבור ולתמוך בו על בסיס סקרים ארציים. לפיהם, הוא מוביל בפער גדול על המיליארדר הרפובליקני, להבדיל מקלינטון שמצויה במירב הסקרים בשוויון מול איל הנדל"ן.

המועמדת לראשות המפלגה הדמוקרטית הילרי קלינטון בכנס תומכים בסקרמנטו לאחר ניצחונה בפריימריז בפורטו ריקו. 6 ביוני 2016. AP
מסתכלת כבר על נובמבר. קלינטון בעצרת בחירות בסקרמנטו, קליפורניה, הלילה/AP

ואולם, ההיתכנות לכך שמאות מבכירי המפלגה המכירים את קלינטון עשרות שנים ישנו את דעתם ויעברו לתמוך בסנאטור מוורמונט, שרק בשנה שעברה נרשם כדמוקרט וזכה למספר קולות קטן בהרבה מקלינטון, נראים אפסיים. התנהלותו של סנדרס נראית בעיקר כמו ניסיון למקסם את ההשפעה שלו במפלגה לקראת הדיונים בוועידת המפלגה בחודש יולי, שבהם ייקבע מצע המפלגה שאותו הוא מנסה למשוך שמאלה.

קלינטון, שמודעת לכך שייתכן כי תפסיד בקליפורניה רוצה להקדים תרופה אפשרית למכה. היא כבר הודיעה שתקיים כנס תומכים גדול בברוקלין בשעה 19:30 מחר, מה שיאפשר לה, עם הגעת התוצאות הראשונות בחוף המזרחי, להכריז על ניצחון בקמפיין, לדחוק הצידה את הדיון על התוצאות בקליפורניה שיגיעו מאוחר יותר ולפתוח בקמפיין הארצי.

הלילה היא נדרשה להתייחס לחוסר הפופולריות שלה ולעובדה שהיא מתקשה בקליפורניה. בריאיון ל-CNN אמרה: "בואו נראה מה קורה ביום שלישי. אני מאמינה שביום שלישי אני אנצח באופן משמעותי גם מבחינת הקולות וגם מבחינת הצירים. אי אפשר לבקש יותר מזה בפריימריז". היא גם התייחסה ליריבותה עם סנדרס, ש-28% מתומכיו – כך לפי הסקרים - אינם מתכוונים להצביע עבורה בבחירות הכלליות וניסתה להגיע אל לבם.

"שנינו רוצים להעלות את שכר המינימום, שנינו רוצים ביטוח בריאות לכל", אמרה. אנחנו חולקים כל כך הרבה אמונות ביחד. יש לנו גישות שונות, אבל בין אם אתה תומך שלי או של סנדרס, אחרי יום שלישי אעשה הכול כדי לנסות לאחד את המפלגה. אני מצפה מסנדרס לעשות אותו הדבר. נצטרך להיפגש כדי להגיע לוועידה בצורה מאוחדת ומשם להמשיך לבחירות הכלליות ולנצח את דונלד טראמפ".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
ברני סנדרס בנאום לאחר ניצחון בבחירות המקדימות באורגון, מאי 2016. רויטרס
עדיין לא אמר נואש. סנדרס, בחודש שעבר/רויטרס

במקביל, הודיע הלילה הפובליציסט השמרן דייויד פרנץ' כי החליט שלא להתמודד על הנשיאות. פרנץ' נתמך על ידי קבוצת אנשים המזוהים עם המפלגה הרפובליקנית, בראשות העיתונאי ביל קריסטול, שחיפשו מועמד חלופי לטראמפ. הלילה הוא בישר כי החליט שלא לרוץ "לאחר ימים של תפילה ולימוד האפשרויות העומדות בפניי". פרנץ' הוסיף כי בשלב כה מאוחר של המרוץ, "רק מישהו עשיר בצורה יוצאת דופן או בעל קירבה לממון יוכל לנצח בבחירות בתור עצמאי".

קריסטול עצמו צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "פרנץ' יכול היה להיות אלטרנטיבה לקלינטון ולטראמפ. עדיין דרושה אלטרנטיבה". בציוץ אחר כתב: "להרים ידיים? השתגעתם". עם זאת, לוחות הזמנים דוחקים, וספק רב אם קריסטול, שהתקשה בחצי השנה האחרונה למצוא מועמד ראוי, יצליח בעתיד לגייס אדם שכזה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully