וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהפך בארגנטינה: מועמד מפלגת האופוזיציה ניצח בבחירות לנשיאות

מועמד הימין-מרכז מאוריסיו מקרי, השואף לפתוח את המדינה לשווקים זרים, ניצח את מועמד המפלגה הפרוניסטית השולטת במדינה במשך יותר מעשור - כך לפי סקרים שפורסמו עם סגירת הקלפיות

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מהפך בארגנטינה: על פי הסקרים במדינה, מנהיג האופוזיציה מאוריסיו מקרי ניצח בסבב השני בבחירות לנשיאות והביס את דניאל סיולי, מועמד המפלגה הפרוניסטית שהייתה בשלטון במשך יותר מעשור. לפי נתונים ראשוניים, מקרי זכה ל-53.5% מהקולות בעוד סיולי זכה ל-46.5% בלבד. זו הפעם הראשונה בהיסטוריה של המדינה שבה מתקיים סבב שני בבחירות, לאחר שבבחירות הקודמות, שנערכו בחודש שעבר, סיולי אמנם ניצח, אך קיבל רק 36.9% תמיכה. מקרי זכה ב-34.3% ובכך כפה סבב נוסף.

גורמים במטה מפלגת הימין-מרכז של מקרי העריכו כי בסופו של דבר יתברר כי המועמד ניצח את יריבו ב-5-8%. בנוסף, גורם ממטה מפלגת השלטון אמר לסוכנות הידיעות רויטרס כי כפי הנראה מועמדם הפסיד בבחירות. גורם רשמי מוועדת הבחירות אמר כי 74% מהאזרחים, שהם 24 מיליון בני אדם, הגיעו לקלפיות.

דניאל סיולי, המפסיד בבחירות לנשיאות ארגנטינה, נובמבר 2015. רויטרס
דניאל סיולי, המפסיד בבחירות/רויטרס

במטה הבחירות של מקרי נשמעו קולות צהלה מהקהל הרב שהתכנס במקום. מקרי בן ה-56 הוביל ברוב הסקרים שבוצעו בחודש שבין הבחירות הראשונות לשניות. הוא הבטיח להביא משקיעים חדשים למדינה בעלת הכלכלה הרופפת, וכן להילחם בפשע הגואה ובשחיתות. "זה מרגיש כמו חלום" אמרה אנגלה טורס בת ה-43 במטה של מקרי. "ארגנטינה חדשה נמצאת בדרך. היא תהיה טובה יותר בכל מובן".

מקרי, ראש העיר בואנוס איירס לשעבר, ישבע לתפקידו החדש ב-10 בדצמבר ויצטרך להתמודד עם גירעון תקציבי שהותירה אחריה הנשיאה הקודמת, כריסטינה פרננדס דה קירשנר, שהייתה בשלטון בשמונה השנים האחרונות. מקרי שואף לפתוח את המדינה, הכלכלה השלישית בגודלה בדרום אמריקה, בפני יותר משקיעים זרים על ידי הסרה של הפיקוח אחר המסחר והמטבע.

(עדכון ראשון: 23:39)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מאוריסיו מקרי, מועמד האופוזיציה בארגנטינה שניצח בבחירות לנשיאות, נובמבר 2015. רויטרס
מקרי בדרך לקלפי, אתמול/רויטרס
מאוריסיו מקרי, מועמד האופוזיציה בארגנטינה שניצח בבחירות לנשיאות, נובמבר 2015. רויטרס
סיולי מצביע, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully