וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סין: נשיאת טייוואן החדשה "קיצונית ורגשנית" – כי היא לא נשואה

מאמר מערכת שפרסמה סוכנות הידיעות הממלכתית הסביר כי המנהיגה החדשה, האישה הראשונה בתפקיד ותומכת נלהבת של עצמאות מבייג'ינג, צפויה להתמקד באופן מוגזם בפרטים קטנים. הוא הוסר בעקבות ביקורת ברשת

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיאת טייוואן החדשה צאי אינג-וון "קיצונית" מבחינה פוליטית, כי היא אינה נשואה, ואין לה את האיזון הרגשי שמספקים חיי משפחה – כך נטען השבוע בעיתון סיני שמפורסם על ידי סוכנות הידיעות הממלכתית של סין, שינוואה. על פי מאמר המערכת, שהביע ביקורת חריפה על הממשלה החדשה שהושבעה בסוף השבוע, הנשיאה מקדמת עצמאות מוחלטת של טייוואן מסין, והעובדה שאין לה בן זוג או ילדים גרמו למדיניות שלה להיות "רגשנית, אישית וקיצונית", והיא צפויה להתמקד באופן מוגזם בפרטים קטנים ובמטרות לטווח הקצר.

הדיווח, שפורסם בהרחבה בכלי התקשורת הסיניים, הוסר לבסוף מהאתר הראשון שפרסם אותו, "International Herald Leader", לאחר ביקורת חריפה מהאזרחים. משתמשים רבים ברשתות החברתיות הסיניות טענו כי מאמר המערכת סקסיסטי והתייחסו לטענות המועלות בו בגיחוך. צאי היא האישה הראשונה שנבחרה לנשיאות טייוואן.

עוד בוואלה! NEWS:
אוקראינה: הטייסת הכלואה ברוסיה שוחררה במסגרת חילופי שבויים
"הפגישה היא המסר": המנהיג הסוני הבכיר בעולם נפגש עם האפיפיור
צפו: התשובה המוחצת של הומואים שנקלעו להפגנה ניאו-נאצית במדריד

נשיאת טייוואן צאי אינג-וון בישיבת סיעה, טאיפיי, 25 במאי 2016. רויטרס
"אין כל טעם לקיים מגעים עכשיו". צאי בישיבת סיעה בטאיפיי, השבוע/רויטרס

אתמול אמר שר הכלכלה החדש לי צ'י-קונג כי לממשלה אין לוח זמנים מוגדר לחידוש המגעים עם סין, וכי לפני כן, "המפלגה הדמוקרטית הפרוגרסיבית" מעוניינת להעביר חוק שמגדיר פיקוח על המשא ומתן עם בייג'ינג. הממשל הסיני כבר גינה את הכוונה להעביר חוק כזה ומבקריו טענו כי הוא יביא לשיתוק ביחסים עם סין.

החוק המוצע דורש מהממשלה לקבל אישור מבית הנבחרים לפני, במהלך ואחרי כל שיח עם בייג'ינג, ולא ייחתם אף הסכם עם סין ללא אישור המחוקקים. "חוק הפיקוח עדיין בדיונים בפרלמנט", הבהיר לי, במסיבת העיתונאים הראשונה שכינס מאז השבעת הממשלה, "שיחות בנוגע למסחר זקוקים לפיקוח, ולכן אין כל טעם לקיים מגעים עכשיו".

הנשיאה צאי הבטיחה כי עקרונות דמוקרטיים יובילו את קשריו של האי עם בייג'ינג, והוסיפה כי ממשלתה תקדם את השלום ותעודד יחסים עקביים וברי קיימא. בנאום ההשבעה שלה ביום שישי היא קראה לסינים "להניח בצד את מטען ההיסטוריה ולהשתתף בשיח חיובי". הממשל הסיני, מצדו, הבטיח להשתלט על טאיפיי בכוח, אם יהיה לכך צורך.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
נשיאת טייוואן צאי אינג-וון בישיבת סיעה, טאיפיי, 25 במאי 2016. רויטרס
"צריכה להניח את מטען ההיסטוריה". מפלגת השלטון בטייוואן/רויטרס

מפלגת השלטון החליפה את המפלגה הלאומנית, ששלטה במשך שמונה שנים ונחשבה מקורבת לשלטון המרכזי בבייג'ינג. "אם עיקרון 'סין האחת' לא יישמר, האמון המדיני ההדדי ייעלם ויהיו לכך השלכות חמורות", הבהיר מא שיאוגואנג, דובר הלשכה לענייני טייוואן של סין. לדבריו, "המפלגה מצדדת בעמדת 'עצמאות טייוואן'. זו היא שצריכה להניח את מטען ההיסטוריה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully