וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אונס, רצח - וזיהום: האי היפני שדורש לפנות את צבא ארה"ב משטחו

6.6.2016 / 11:30

באוקינאווה, זירת קרבות אכזרית ממלחמות העולם השנייה, מוצבים עשרות אלפי חיילים אמריקנים. אחרי שורת תקריות שבהן היו מעורבים, התושבים דורשים את הוצאתם. ניצחון המחנה שלהם בבחירות המקומיות צפוי להוביל לקרב עיקש עם טוקיו

צילום: AP, עריכה: שניר דבוש

ברקע שורת התקריות שבהן היו מעורבים חיילים אמריקנים בתקופה האחרונה, זכו הלילה (שני) מתנגדי הנוכחות הצבאית של ארצות הברית באי אוקינאווה שבדרום יפן ברוב בבחירות לפרלמנט של המחוז. התוצאות יובילו ככל הנראה לכך שמושל המחוז טרשי אונגה יכפיל את מאמציו לפנות את בסיס חיל האוויר פוטנמה מהאי, מהלך שצפוי לגרום למאבק ממושך עם הממשל המרכזי בטוקיו. מתוך 48 מושבים, 27 מהם יחולקו לתומכיו של המושל שנמצא בעימות עם ראש הממשלה שינזו אבה.

ארצות הברית ויפן הסכימו ב-1996 לסגור את בסיס הנחתים בפוטנמה, שפועל באזור עירוני באוקינוואה, ולהעביר אותו למיקום חדש באי. ואולם, התכנית נתקעה בעקבות התנגדות עזה מצד תושבים החוששים מהרעש, מהזיהום ומהפשיעה. ההחלטה התקבלה לאחר אונס של ילדת בת ספר על ידי חייל אמריקני, שעורר מחאה אדירה נגד הבסיס. בחודש שעבר נעצר אזרח אמריקני בן 32 העובד בבסיס בחשד שרצח אישה יפנית.

עוד ידיעות מהעולם
דיווח בבריטניה: כוחות מיוחדים נלחמים בסוריה נגד דאעש
קלינטון מריחה את הניצחון - וקוראת לסנדרס להתאחד סביבה
דיווח בטורקיה: נעצר יישום הסכם הפליטים עם האיחוד האירופי

בסיס אווירי של צבא ארצות הברית באוקינאווה, יפן, יוני 2016. רויטרס
התושבים מתנגדים להעבירו לאזור אחר. בסיס פוטנמה, אוקינאווה/רויטרס

המעצר האחרון הוביל את צבא ארצות הברית להכריז על 30 ימי אבל ועל איסור שתיית אלכוהול בבסיס וברחבי האי. ואולם, רק אתמול נעצר נחת אמריקני בחשד שנהג כשהוא שיכור אחרי שהיה מעורב בתאונת דרכים.

המושל אונגה קרא לתוצאות הבחירות "ניצחון גדול", אך טוקיו נותרה מחויבת להעביר את הבסיס לאזור הנוקו שבעיר נאגו, במרכז האי. "אין שינוי בעמדתנו לכך שהמעבר להנוקו הוא הפתרון היחיד אם אנחנו רוצים לשמר את ההרתעה של הברית בין יפן לארצות הברית ולהימנע מהסיכונים שבבסיס פוטנמה", אמר מזכיר הממשלה המרכזית יושיהידה סוגה במסיבת עיתונאים. הבחירות המחוזיות התקיימו כחודש לפני הבחירות לבית העליון של הפרלמנט הארצי.

אוקינאווה, שהייתה זירת קרבות אכזרית במהלך מלחמת העולם השנייה, משמשת בית ל-50 אלף אמריקנים, בהם 30 אלף אנשי צבא ואזרחים העובדים בבסיסים האמריקניים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully