וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בטורקיה: נעצר יישום הסכם הפליטים עם האיחוד האירופי

דיילי סבאח, שנחשב לשופר של המשטר, ציטט גורמים במשרד החוץ שמסרו כי אנקרה לא צפויה לפרסם בקרוב הצהרה המאשרת את ההסכם סופית. זאת בעקבות דרישת בריסל לבטל חוקים למלחמה בטרור

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

יישום הסכם הפליטים שנחתם בין טורקיה לאיחוד האירופי הושעה בעקבות מחלוקת על חוקי המלחמה בטרור שמהם אנקרה לא מוכנה לסגת – כך דיווח היום (שני) העיתון הטורקי דיילי סבאח המקורב לשלטון, שציטט גורמים במשרד החוץ באנקרה. לפי ההסכם, אשרות הכניסה הנדרשות מאזרחים טורקים כדי להיכנס לאיחוד היו אמורות להתבטל ובתמורה טורקיה הייתה קולטת פליטים סורים שנכנסו לשטחה של אירופה בצורה בלתי-חוקית.

גורמים במשרד החוץ מסרו לדיילי סבאח כי "כדי שההסכם ייושם במלואו, החלטת ממשלה המאשרת אותו אמורה להתפרסם באופן רשמי". לפי הדיווח, הכרזה כזאת לא צפויה לצאת בזמן הקרוב. עוד נטען כי על אף שהנציבות האירופית הודיעה בשבוע שעבר כי ההסכם ייכנס לתוקף במלואו החל מ-1 ביוני, אנקרה מדגישה כי "האיחוד נכשל במימוש התחייבויותיו העולות" ממנו.

עוד דווח כי שר החוץ מבלוט צ'בושולו ימסור הצהרה בנושא בזמן המתאים וכי באיחוד קיבלו את ההחלטה. במהלך מסיבת עיתונאים משותפת שקיים עם מזכ"ל האו"ם באן קי מון, הבהיר נשיא טורקיה רג'פ טייפ ארדואן כי "אם לא תתקבל החלטה בנוגע לביטול הוויזות, לא תהיה החלטה בפרלמנט הטורקי".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל לצד ראש ממשלת טורקיה אחמט דאווטאולו בביקור במחנה פליטים סורים במדינה, 23 באפריל 2016. רויטרס
ההסכם נעצר? טוסק, דאווטולו ומרקל חונכים מרכז במחנה פליטים/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully