וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בבריטניה: כוחות מיוחדים נלחמים בסוריה נגד דאעש

בטיימס צוטט מפקד ביחידת מורדים שסיפר כי הכוחות חוצים לעתים קרובות את גבול ירדן ומסייעים ללוחמיו להגן על עיירה אסטרטגית מפני הארגון. זאת העדות הראשונה למעורבות ישירה של הממלכה במלחמה

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

כוחות בריטיים מיוחדים פועלים בסוריה ונלחמים בקו החזית נגד לוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) – כך דווח הבוקר (שני) בטיימס הבריטי. לפי הדיווח, הם הוצמדו ליחידת המורדים "צבא סוריה החדש" הפועלת בדרום-מזרח המדינה. זאת העדות הראשונה למעורבותה הישירה של בריטניה במלחמה בארגון הקיצוני, אחרי שעד כה היא התמקדה באימון לוחמי אופוזיציה בירדן השכנה.

מחמוד א-סלאח, בכיר בארגון, אמר לטיימס כי הכוחות חוצים את הגבול לעתים קרובות כדי לסייע ליחידתו – המורכבת מלוחמי יחידות סוריות מיוחדות לשעבר – להגן על העיירה א-תנף. "הם עוזרים לנו בעניינים לוגיסטיים, כמו מיגון שהפך את הבונקרים שלנו לבטוחים", צוטט א-סלאח.

ארגון המורדים כבש את העיירה מידי דאעש בחודש שעבר וחשיבותה נעוצה בכך שהיא שוכנת בסמוך למעברי הגבול עם ירדן ועיראק. צבא סוריה החדש עומד בפני התקפות חוזרות ונשנות מצד הארגון, שמנסה להשתלט על העיירה מחדש. א-סלאח סיפר כי דאעש תוקף את העיירה לכל אורך היום. "הם משתמשים ברקטות, בפצצות מרגמה ובמחבלים מתאבדים", אמר.

לפי הדיווח בטיימס, בסיס המורדים בעיירה נפגע בפיגוע התאבדות בחודש שעבר והכוחות הבריטיים סייעו בשיקומו.

לקריאה נוספת בנושא
דיווח בסוריה: כוחות המורדים הפילו מטוס קרב באזור חאלב
בחסות צבא רוסיה: כוחות אסד נכנסו למעוז דאעש במחוז א-רקה

כוחות מיוחדים מקואליציית המורדים "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" באזור מנבג', חאלב, סוריה, 2 ביוני 2016. רויטרס
כוחות מיוחדים של קואליציית המורדים "הכוחות הסוריים הדמוקרטיים" בחאלב, בשבוע שעבר/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully