וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח בסוריה: כוחות המורדים הפילו מטוס קרב באזור חאלב

בצל ההסלמה בלחימה בין המורדים לצבא אסד בימים האחרונים, מטוס הקרב הופל על ידי טיל נ"מ מדרום לעיר. האופוזיציה טענה כי לקחה בשבי את הטייסים, אולם בדיווחים אחרים נטען כי הם נחתו בשלום בשטח שבשליטת המשטר

עריכה: מתן חדד

מטוס קרב, ככל הנראה מסוג "סוחוי-24", התרסק היום (ראשון) מדרום לעיר חאלב, בצפון-מערב סוריה - כך נמסר מהארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר אחר הלחימה במדינה. על פי דיווחים לא מאומתים בכלי התקשורת המקומיים, המטוס הוא של חיל האוויר הרוסי, והוא הופל על ידי טיל נ"מ שירו כוחות המורדים. על פי דיווחים אחרים, מדובר במטוס של חיל האוויר הסורי, שעושה גם הוא שימוש בדגמים רוסיים.

על פי הדיווח ברשת "סקיי ניוז" בשפה הערבית, גורמים בכוחות המורדים מסרו כי שני הטייסים נלקחו בשבי לאחר שהתרסקו באזור הכפר חלסה. עם זאת, בדיווחים בכלי תקשורת אחרים נמסר כי הטייסים צנחו והגיעו בשלום לשטח סמוך, שנמצא בשליטת צבא אסד.

חלק מאזוריה של העיר חאלב נמצאים בשליטת המשטר, בעוד אזורים אחרים נמצאים בידי כוחות המורדים. בימים האחרונים, התגברה הלחימה בין כוחותיו של צבא אסד, בשיתוף עם כוחות איראניים ובגיבוי אווירי של חיל האוויר הרוסי, לכוחות המורדים. במקביל, כוחות המשטר והמורדים נאבקים בלוחמי ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) במחוז.

עוד בוואלה! NEWS:
בחסות צבא רוסיה: כוחות אסד נכנסו למעוז דאעש במחוז א-רקה
"הנתיב האחרון לאירופה": הכורדים פתחו במתקפה על "כיס" דאעש בסוריה
עשרות הרוגים בהפצצה רוסית על מעוז ג'בהת א-נוסרה בסוריה

נזק שנגרם מתקיפות אוויריות בשכונת א-סאחור, חאלב, סוריה, 4 ביוני 2016. רויטרס
עשרות הרוגים בימים האחרונים. נזק מהפצצות אוויריות ברובע א-סארוח, חאלב, אתמול/רויטרס

על פי עדויות של תושבי העיר, אזורי המורדים הותקפו כ-50 פעמים במהלך היום. "מבצע ההפצצה האחרון אינטנסיבי מאוד, ומחריף בכל יום", סיפר ביברס מישל, גורם ביטחוני מטעם האופוזיציה בחאלב. "זה הכי קשה שהיה לנו זה זמן רב". הארגון הסורי לזכויות אדם מסר כי עשרות פצצות חבית, שהשימוש בהן שנוי במחלוקת, במיוחד בסביבה אזרחית, הוטלו על שכונות המגורים בחאלב.

בכלי התקשורת המזוהים עם המשטר, דווח כי לפחות 20 בני אדם נהרגו היום מירי פצצות מרגמה לעבר כמה שכונות שנמצאות בשליטת המשטר. אלה, על פי הדיווחים, נוספים ל-44 הרוגים מסוף השבוע. לטענת דמשק, טורקיה, ערב הסעודית וקטאר, אחראיות להסלמה האחרונה בלחימה, ובהודעה רשמית, האשים הממשל הסורי את מדינות אלה במניעת הסדר מדיני בין הצדדים בתיווך האו"ם.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נזק שנגרם מתקיפות אוויריות בשכונת א-סאחור, חאלב, סוריה, 4 ביוני 2016. רויטרס
"זה הכי קשה שהיה לנו זה זמן רב". חאלב, אתמול/רויטרס

בתוך כך, דווח היום על המשך העימותים באזורים נוספים, בהם "כיס מנבג'", שבשליטת דאעש בצפון סוריה, האזור האחרון שבידי הארגון האסלאמיסטי בגבול הטורקי, והעיר אדליב, שם דווח על עימותים קשים, שהביאו להרוגים ולפצועים שמניינם טרם התברר. במקביל, צבא אסד מתקדם בניסיון לכבוש את מעוז דאעש במדינה א-רקה.

(עדכון ראשון: 19:30)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully