וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הנתיב האחרון לאירופה": הכורדים פתחו במתקפה על "כיס" דאעש בסוריה

1.6.2016 / 11:00

קואליציית מורדים הנתמכת בידי ארה"ב הסתערה על השטח האחרון שבידי הארגון לאורך גבול טורקיה. חרף טענות גורמים אמריקניים, באופוזיציה טוענים כי הכוח מורכב ברובו מלוחמים כורדים

צילום: רויטרס, עריכה: יאיר דניאל

קואליציית מורדים הנתמכת בידי ארצות הברית פתחה הבוקר (רביעי) בחזית חדשה נגד ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) בצפון סוריה, בשטח האחרון שבו הם אוחזים בסמוך לגבול עם טורקיה – כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם.

לפי הארגון, שמקום מושבו בבריטניה, המיליציה הכורדית YPG)) מרכיבה את מרבית הכוח, בניגוד לטענות של גורמים אמריקניים שהצהירו כי הוא יכלול ברובו לוחמים ערבים סורים. עוד מסר הארגון כי לפחות 15 אזרחים נהרגו ליד מנבג' בתקיפות הקואליציה האמריקנית, כולל שלושה ילדים, ביממה האחרונה.

לקריאה נוספת בנושא
עשרות הרוגים בהפצצה רוסית על מעוז ג'בהת א-נוסרה בסוריה
נציג האופוזיציה הסורית למו"מ פרש: "המגעים לא הקלו על המצוקה"

לוחמים המיליציה הכורדית YPG באזור העיירה תל אבייד, שבצפון סוריה, 14 ביוני 2015. רויטרס
לוחמים כורדים בצפון סוריה, בשנה שעברה/רויטרס

המבצע, שעלול להימשך כמה שבועות, נועד לחנוק את גישת "המדינה האסלאמית" לשטח שלאורך גבול טורקיה, שבו השתמשו לוחמי הארגון זה זמן רב כדי להעביר לוחמים זרים מאירופה ובחזרה אליה. "זה חשוב מאחר שזה הנתיב האחרון שלהם לאירופה", אמר גורם צבאי אמריקני. לפי הגורמים, מספר קטן של חיילים אמריקנים יסייעו לכוחות כיועצים ויישארו רחוקים מקווי החזית.

טורקיה מתנגדת לכל הרחבה נוספת של השטח שבשליטת הכורדים בצפון סוריה, שם כבר שולט ה-YPG ב-400 ק"מ לאורך הגבול. "הרוב הם מה-YPG והמבצע הוא בעיקר של ה-YPG", אמר ראש הארגון הסורי לזכויות אדם רמי עבד א-רחמן. הכוחות הסוריים הדמוקרטיים הוקמו באוקטובר האחרון והם נאבקים בדאעש במחוז א-רקה ובמחוז חסכה שבמזרח. ה-YPG הם בעל הברית היעיל ביותר של ארצות הברית על הקרקע ובשנה שעברה הם כבשו שטחים נרחבים במחוז חסכה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully