וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נציג האופוזיציה הסורית למו"מ פרש: "המגעים לא הקלו על המצוקה"

מוחמד עלוש, יו"ר הנציבות העליונה של ארגוני האופוזיציה, הכריז על פרישתו מהתפקיד. סבב השיחות הקודם בז'נבה נקטע בעקבות תלונות על הפרות של הפסקת האש, וטרם נקבע מועד לסבב שיחות נוסף

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(דה מיסטורה בפתח סבב שיחות בז'נבה בחודש מרץ: "מלחמה היא החלופה היחידה")

יו"ר הנציבות העליונה למשא ומתן בסוריה, ארגון הגג שמייצג את ארגוני האופוזיציה במדינה בשיחות השלום עם המשטר, הכריז אמש (ראשון) על פרישתו. יושב הראש, מוחמד עלוש, החליט לדבריו לפרוש בשל הכישלון של שיחות השלום בז'נבה, שהתקיימו בתמיכת האו"ם.

לטענת עלוש, במסגרת המגעים לא הושג פתרון פוליטי או הסדר שיביא להקלה במצוקתם של הסורים שחיים בערים הנצורות שמוחזקות בידי המורדים. כמו כן, הוא ציין כי השיחות הופסקו וטרם נקבע תאריך להמשכן.

עוד בוואלה! NEWS:
דאעש תחת לחץ: הכורדים פתחו במבצע לשחרור בירת הארגון בסוריה
"עינויים ומחסור במזון": 60 אלף נהרגו בבתי הכלא של אסד
עשרות הרוגים בהפצצת מחנה פליטים בסוריה: "פשע מלחמה"

מוחמד עלוש נציג האופוזיציה לשיחות השלום בסוריה בז'נבה. רויטרס
"המשך המגעים רק יגביר את סבלם של בני עמנו". עלוש/רויטרס

סבב השיחות הקודם נקטע בעקבות תלונות האופוזיציה על חוסר בהתקדמות במגעים ועל הפרות חוזרות ונשנות של הפסקת האש, שהוכרזה בסוף חודש פברואר, על ידי כוחות המשטר. על פי מסמך שנשלח אז מנציגות האופוזיציה לשיחות השלום בז'נבה לארגונים הלוחמים בסוריה, "הנציבות העליונה למשא ומתן סבורה כי המשך המגעים בתנאים הנוכחיים רק יגביר את סבלם של בני עמנו".

למרות מאמציו של מתווך האו"ם סטפן דה מיסטורה להשיב את נציגי האופוזיציה לשיחות, סבב המגעים הסתיים וטרם נקבע מועד לחידושם. לפני כשבועיים, הכריז דה מיסטורה כי המעצמות לא הצליחו להסכים על תאריך חדש לשיחות השלום בין הצדדים הלוחמים. "אנחנו עדיין מחכים לתוצאות של מפגש כזה, אבל אנחנו לא יכולים לחכות יותר מידי", אמר לצד שר החוץ האמריקני ג'ון קרי ושר החוץ הרוסי סרגיי לברוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully