וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות הרוגים בהפצצת מחנה פליטים בסוריה: "פשע מלחמה"

לפחות 28 בני אדם נהרגו במתקפה בצפון סוריה, סמוך לגבול טורקיה. הרוסים, שככל הנראה ביצעו את המתקפה, הכחישו כל קשר. האו"ם: "מתקפה מגונה שכוונה נגד אזרחים". צרפת: "האחראים חייבים לעמוד לדין"

צילום: רויטרס

יום לאחר מותם של לפחות 28 בני אדם בהפצצת מחנה פליטים באזור אידליב, בצפון סוריה, מזכ"ל האו"ם באן קי מון גינה הערב (שישי) את המקרה, וקרא למועצת הביטחון של האו"ם לקדם חקירה בנוגע לפשעי מלחמה במלחמה בסוריה. מחנה הפליטים שהופצץ נמצא באזור העיירה סרמאדה, סמוך לגבול הטורקי.

משרד החוץ הצרפתי הגדיר את המתקפה "מעשה מזעזע ובלתי-מתקבל על הדעת, שעשוי להיות פשע מלחמה או פשע נגד האנושות". על פי ההודעה שנמסרה, "האחראים למתקפה הנוכחית, שכוונה נגד אזרחים, חייבים לעמוד לדין". על פי ההערכות, מטוסי קרב של חיל האוויר הרוסי או של צבא סוריה אחראים למתקפה.

עוד בוואלה! NEWS:
הפרו את דממת המוות: תזמורת רוסית ניגנה בהיכל ההוצאות להורג של דאעש
"רופאים ללא גבולות" נגד הוועידה ההומניטרית העולמית: "עלה תאנה"
חרף הפסקת האש בחאלב: אסד מבטיח "לרסק" את המורדים בעיר

תקיפת מחנה פליטים באזור אידליב, סוריה, 5 במאי 2016. רויטרס
50 אוהלים ובית ספר עלו באש. מחנה הפליטים שהותקף, אתמול/רויטרס

עם זאת, איגור קונשנקוב, בכיר בצבא רוסיה, טען היום כי לא הייתה כל פעילות אווירית רוסית באזור שהותקף. לטענתו, על פי דבריו שפורסמו בסוכנות הידיעות הרוסית "אינטרפקס", ארגון "ג'בהת א-נוסרה" הפגיז את המחנה במכוון או בטעות. זאת, לדבריו, בהתבסס על הנזק הרב שנגרם למחנה.

הארגון הסורי לזכויוית אדם מסר כי מרבית ההרוגים הם נשים וילדים. בתיעוד שהופץ ברשתות החברתיות ניתן לראות את ההרס הרב שנגרם לאוהלים שבהם חיו הפליטים הסורים. כוחות כיבוי פעלו במשך שעות רבות לכיבוי האש שנגרמה שתוצאה מההפצצות האוויריות. לדברי נידאל עבד אל-קאדר, פעיל אופוזיציה שמתגורר באזור, כ-50 אוהלים ובית ספר נשרפו.

סטיבן אובריאן, נציב האו"ם לסיוע הומניטרי, מסר כי הוא מזועזע מהמתקפה, והצטרף לקריאות לחקירתה. "המתקפה המגונה הזאת כוונה נגד אזרחים", אמר. "אני קוראה לחקירה מידית ועצמאית של המקרה". מהבית הלבן נמסר גם כן כי הקורבנות הם אזרחים תמימים שנמלטו מבתיהם בשל הלחימה.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
תקיפת מחנה פליטים באזור אידליב, סוריה, 5 במאי 2016. רויטרס
אסד הבטיח "לרסק את התוקפנות" של כוחות האופוזיציה. המחנה שהופצץ/רויטרס

המתקפה מגיעה על רקע המאמצים לקדם את שיחות השלום לסיום הלחימה במדינה. אתמול אמר נשיא סוריה בשאר אסד כי ממשלו לא יפסיק עד לניצחון מוחלט בלחימה נגד כוחות המורדים בצפון המדינה, וברחבי סוריה כולה. על פי סוכנות הידיעות הממשלתית, אסד העביר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מברק, שבו הודה למוסקבה על תמיכתה הצבאית במשטר והבטיח "לרסק את התוקפנות" של האופוזיציה הסורית.

אתמול נכנסה לתוקפה הפסקת האש בחאלב, שאמורה להימשך 48 שעות, במסגרת מגעים אמריקניים-רוסיים, שכללו את העיר באזורים בהסכמי הרגיעה ברחבי המדינה. מהצבא הסורי נמסר כי הוא יכבד את הרגיעה בעיר, לאחר כשבועיים של אלימות קשה מצד כוחות המשטר וכוחות המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully