וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חרף הפסקת האש בחאלב: אסד מבטיח "לרסק" את המורדים בעיר

נשיא סוריה שלח איגרת לפוטין ובו הודה לו על הסיוע הצבאי הרוסי, שאחראי לחלק נכבד מההפצצות בעיר הצפונית בשבועות האחרונים. רופא תושב העיר: "נגמרים לנו ארונות הקבורה"

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

נשיא סוריה בשאר אסד אמר היום (חמישי) כי ממשלו לא יפסיק עד לניצחון מוחלט, בלחימה נגד כוחות המורדים בעיר חאלב, שבצפון המדינה, וברחבי סוריה. על פי סוכנות הידיעות הממשלתית, אסד העביר לנשיא רוסיה ולדימיר פוטין מברק, שבו הודה למוסקבה על תמיכתה הצבאית במשטר והבטיח "לרסק את התוקפנות" של האופוזיציה הסורית.

הלילה נכנסה לתוקפה הפסקת האש בחאלב, שאמורה להימשך 48 שעות, במסגרת מגעים אמריקניים-רוסיים, שכללו את העיר באזורים בהסכמי הרגיעה ברחבי המדינה. מהצבא הסורי נמסר כי הוא יכבד את הרגיעה בעיר, לאחר כשבועיים של אלימות קשה מצד כוחות המשטר וכוחות המורדים.

עוד בוואלה! NEWS:
אחרי 300 הרוגים: הפסקת אש הושגה בעיר חאלב שבסוריה
קרי מזהיר את אסד: להמשך המלחמה יהיו השלכות
בפתח השיחות על סוריה, מאמץ להפסקת אש בחאלב: "שעות קריטיות"

הריסות בעיר העתיקה של חאלב, 5 במאי 2016. רויטרס
"אחרי יותר מעשרה ימים של הרג יומיומי, זה מספיק". העיר העתיקה של חאלב, היום/רויטרס

עם זאת, הארגון הסורי לזכויות אדם דיווח כי לפחות אדם אחד נהרג הלילה מירי כוחות המורדים בשכונת מידאן, שבחלק של חאלב שנמצא תחת שליטת הממשל. תושבים במזרח העיר, הנמצאת תחת שליטת המורדים, מסרו כי למרות שמטוסי קרב חגו מעל האזור במהלך הלילה, לא ידוע על הפצצות.

תושבי העיר נהנו היום משקט יחסי, והחנויות בחלק מאזורי חאלב נפתחו שוב. "אני ורעייתי יצאתי לקניות, האנשים הצליחו לנשום קצת" סיפר סאמח טוטונג'י, סוחר תושב חאלב. "לא שמענו את ההפצצות ואת הירי שכל כך התרגלנו אליהם. אחרי יותר מעשרה ימים של הרג יומיומי, זה מספיק".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הריסות בעיר העתיקה של חאלב, 5 במאי 2016. רויטרס
"יש פה כאלה שרק מתפללים למות". הריסות בחאלב, היום/רויטרס

אוסמה אבו אל-עז, מנתח תושב חאלב, כתב אמש במאמר שפורסם במדור הדעות של "ניו יורק טיימס" על ההפצצות בשבוע האחרון של המטוסים הרוסיים והסוריים, כולל זו שפגעה בבית החולים בעיר והביאה, בין היתר, למותו של רופא הילדים האחרון בעיר, מוחמד וואסים מועז. במאמר, שכותרתו "בחאלב, כבר נגמרו לנו ארונות הקבורה", ציין אבו אל-עז כי לפחות 730 אנשי רפואה נהרגו עד כה בלחימה בסוריה, והוסיף כי "מתקפות מכוונות על בתי חולים כבר הפכה לנורמה".

הוא הודה כי הסכמי הרגיעה האחרונים נתנו לסוריה "מרחב נשימה", אך סיפר: "קשה לתאר איך נראים החיים בחאלב, כשמחכים למות. יש פה כאלה שרק מתפללים למות, כדי להימלט מהעיר הבוערת הזאת. השבוע, סייעתי לקבור אדם שגופתו הייתה כה חרוכה עד שאף אחד לא היה מסוגל לזהות אותו".

הפגנת סולידריות עם תושבי חאלב מול מטה האו"ם, ביירות, לבנון, 1 במאי 2016. רויטרס
"חאלב עולה באש". מחאה מול מטה האו"ם בניו יורק, בשבוע שעבר/רויטרס

אבו אל-עז סיפר על הפחד בעיר ועל ההפצצות שלדבריו מכוונות נגד אזרחים. רבים מאנשי הרפואה בעיר נהרגו או נפגעו, ו"בתי החולים, למרות שהם הפכו למטרה, ממשיכים להיות מוצפים בחולים ובפצועים". לדבריו, "הזמן שלנו אוזל, והצורך לפעולה הוא דחוף. מתישהו כבר לא יישארו חיים בחאלב". הוא קרא להפסקת התקיפות באזור, ולאפשר העברת סיוע הומניטרי לתושבים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully