וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד: הפיצוץ הקטלני שהחריב את בית החולים בחאלב

רשת "4 Channel" פרסמה סרטון המראה את בית החולים "אל-קודס" מבפנים, שניות לפני שהופץ על ידי חיל האוויר הסורי. גם רופא הילדים האחרון בעיר שנהרג בתקיפה לצד 50 איש נוספים נראה בסרטון

עריכה: יאיר דניאל

רשת הטלוויזיה הבריטית "4 Channel" פרסמה הלילה (ראשון) סרטון שלטענתה מתעד את הפצצה הקטלנית של בית החולים בעיר חאלב שבסוריה, שבה נהרגו 55 בני אדם ועוד רבים אחרים נפצעו. התקרית אירעה ביום חמישי האחרון בעיר שבצפון המדינה, ולפי האופוזיציה, חיל האוויר של המשטר אחראי לתקיפה.

בית החולים, שנתמך על ידי ארגון "רופאים ללא גבולות", הותקף כחלק מההסלמה בלחימה בעיר בין נאמני הנשיא בשאר אסד לבין המורדים. 250 בני אדם לפחות נהרגו בלחימה בתשעת הימים האחרונים.

הסרטון, שצולם לפי הרשת במצלמות האבטחה של בית החולים "אל-קודס", מתעד גם את רגעיו האחרונים של מי שנראה כמו מוחמד מועז, רופא הילדים האחרון בעיר שנהרג בתקיפה. את תמונתו פרסם ביום שישי מנהל בית החולים כמחווה על עבודתו של הרופא בן ה-36.

לקריאה נוספת בנושא
בסיכום ארה"ב ורוסיה: הלחימה הוקפאה בשני אזורים בסוריה
"קטסטרופה בסוריה": ההפצצה שהרגה את רופא הילדים האחרון בחאלב
האו"ם לארה"ב ולרוסיה: "הצילו את הפסקת האש הגוססת בסוריה"

תיעוד: הפצצת בית החולים בחאלב. צילום מסך
בית החולים נתמך על ידי ארגון "רופאים ללא גבולות"/צילום מסך

בעקבות קריסתה ההדרגתית של הפסקת האש במדינה, יגיע היום שר החוץ של ארצות הברית ג'ון קרי לז'נבה שבשוויץ. שם הוא ייפגש עם שרי החוץ של ערב הסעודית ושל ירדן, כמו גם עם שליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה, המשמש גם המתווך בשיחות בין המשטר לאופוזיציה.

דובר מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ון קירבי, אמר אתמול כי קרי קרא למוסקבה להפעיל לחץ על דמשק כדי שזו תחדול מ"ההפצצות חסרות ההבחנה" בחאלב. ואולם, רוסיה כבר הבהירה כי לא תבקש זאת ממשטרו של אסד, שלצדו היא נלחמת זה שבעה חודשים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully