וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קטסטרופה בסוריה": ההפצצה שהרגה את רופא הילדים האחרון בחאלב

האופוזיציה הסורית מאשימה את משטר אסד בהפצצת בית החולים בעיר חאלב, שגבתה את חייהם של 27 בני אדם, בהם שלושה רופאים, בעוד הצבא הסורי מכחיש. בינתיים הפסקת האש קורסת, והאו"ם מזהיר: "חיי מיליוני בני אדם בסכנה"

צילום: רויטרס, עריכה:אביב אירגז

אחרי שעשרות בני אדם נהרגו ביממות האחרונות בתקיפות נגד מטרות שונות בחאלב, בהן בית חולים, מכנה האו"ם את המצב בעיר "קטסטרופה". בתקיפות אוויריות על וסביב בית החולים "אל-קודס" של ארגון "רופאים ללא גבולות" נהרגו שלשום (רביעי) לפחות 27 בני אדם, בעוד יותר מ-30 נספו בתקריות אחרות.

באו"ם מזהירים כעת מהידרדרות המצב ההומניטרי במדינה. שליח האו"ם לסוריה לסיוע הומניטרי יאן אגלנד אמר כי בימים הקרובים סיוע מסוג זה יהיה חיוני עבור רוב סוריה. בתוך כך, האלימות הגואה בימים האחרונים הובילה לכך שהפסקת האש באזור כמעט ואינה קיימת. מוקדם יותר הצהיר שליח האו"ם לסוריה, סטפן דה מיסטורה, כי הפסקת האש "בקושי בחיים, ויכולה להתמוטט בכל עת".

אגלנד הוסיף כי הוא תודרך על "ההידרדרות הקטסטרופלית בחאלב ב-48-24 השעות האחרונות", והוסיף: "אף אחד לא מטיל ספק בחומרת המצב". הוא הזהיר כי הסיוע ההומניטרי למדינה בסכנה. "אני לא יכול להביע במילים את מה שעל כף המאזניים בשעות הקרובות ובימים הקרובים, חיי מיליוני בני אדם בסכנה".

המלחמה על סוריה | כותרות אחרונות:
האו"ם לארה"ב ולרוסיה: "הצילו את הפסקת האש הגוססת בסוריה"
האופוזיציה הסורית: "תמה הפסקת האש, שוקלים להפסיק את המו"מ"
ההנהגה העלאווית בצעד פומבי חריג: "לא קשורים לפשעי אסד"

נושא: הריסות בבית החולים "אל-קודס" בחאלב שבסוריה אחרי תקיפות אוויריות,  28 באפריל 2016. רויטרס
הריסות בית החולים אחרי ההפצצות, אתמול/רויטרס

ארגון "רופאים ללא גבולות" מסר כי לפחות 14 חולים ושלושה רופאים נהרגו בתקיפה האווירית על בית החולים "אל-קודס" ושבית החולים נהרס כליל. בהרוגים, ד"ר מוחמד וואסים מועז, רופא הילדים האחרון בעיר חאלב. נציג הארגון אמר ל-BBC כי ד"ר מועז עבד בבית החולים מאז 2013. "הוא תמיד המשיך לעבוד, היה בבית החולים כל הזמן, וכל הזמן דאג לצורכי אחרים. הוא היה כן ומאוד מחויב לעבודתו. הוא עבד בתנאים שאתה לא יכול להתחיל לדמיין", הוסיף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

התקיפה על בית החולים יוחסה למשטר בשאר אסד, אולם הוא הכחיש אותו. גורמים מקומיים טענו כי מטוסי קרב של הצבא הסורי או הרוסי אחראים למתקפות. אך גורם צבאי סורי צוטט בטלוויזיה הממלכתית אומר כי "טענות כאלה הן ניסיון לטייח את פשעי הטרוריסטים המכוונים את נשקיהם נגד אזרחים בחאלב". במקביל, אמר פעיל זכויות אדם סורי ששוחח עם הרשת הבריטית כי "התקיפה האווירית בוצעה באמצעות שני טילים כבדים ממטוס רוסי". לדבריו, "ליד בית החולים, קרס בניין בן חמש קומות. אנחנו לא יודעים כמה הרוגים יש מתחת להריסות".

מוחמד עלוש, נציג האופוזיציה לשיחות השלום בסוריה בז'נבה, האשים גם הוא את משטר אסד באלימות. הוא מסר לסוכנות אי-פי כי זה מראה כי "הסביבה אינה תורמת לפתרון פוליטי". קטעי וידאו מזירת התקיפות תיעדו מראות של אבק עולה מהבניינים הבוערים, בעוד נשים וגברים בורחים מהבתים המתמוטטים וילדים בוכים, תרים אחר הוריהם. הטלוויזיה הממלכתית של סוריה דיווחה כי לפחות 1,300 טילים ורקטות נפלו בשכונות מגורים שבאזורי בשליטת המשטר. עלוש תיאר את התקיפות כעוד "פשעי מלחמה" של ממשלת אסד.

נושא: הריסות בבית החולים "אל-קודס" בחאלב שבסוריה אחרי תקיפות אוויריות,  28 באפריל 2016. רויטרס
התקיפה על בית החולים יוחסה למשטר אסד . בית החולים אחרי ההפצצות, אתמול/רויטרס

הפצצת בית החולים זכתה לגינויים בעולם. הבית הלבן גינה אמש את גל ההפצצות האחרון בחאלב שבסוריה, ומסר כי הוא "מזועזע במיוחד" מהמתקפה על בית החולים "אל-קודס" בעיר, שגבתה את חייהם של אזרחים רבים. "אנחנו מגנים את גל ההפצצות שגרם למותם של יותר מ-60 בני אדם ב-24 השעות האחרונות", אמר דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט.

הפסקת האש שעליה הוסכם ב-27 בפברואר התערערה בשבועות האחרונים בעוד מספר הנפגעים עלה, במיוחד בחאלב ובצפון סוריה. מאז 19 באפריל נהרגו 200 בני אדם בסוריה, בהם 44 בתקיפה אווירית על שוק באזור שבשליטת המורדים במחוז אידליב, כמו גם עשרות אזרחים באזורים שבשליטת המשטר מהפצצות של המורדים.

(עדכון ראשון: 22:51)

נושא: הריסות בבית החולים "אל-קודס" בחאלב שבסוריה אחרי תקיפות אוויריות,  28 באפריל 2016. רויטרס
חאלב, אתמול/רויטרס
נושא: הריסות בבית החולים "אל-קודס" בחאלב שבסוריה אחרי תקיפות אוויריות,  28 באפריל 2016. רויטרס
רופא הילדים האחרון בחאלב נהרג. בית החולים, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully