וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האופוזיציה הסורית: "תמה הפסקת האש, שוקלים להפסיק את המו"מ"

הנציבות העליונה של ארגוני המורדים לשיחות השלום בז'נבה ביקשה לדחות את המשא ומתן, בשל "הסלמה בפעילות הממשל בשטח". כמה ארגונים כבר הכריזו על פתיחה במתקפות חדשות נגד כוחותיו של אסד

צילום: רויטרס, עריכה: אביב אירגז

(דה מיסטורה בפתח סבב השיחות הקודם: "מלחמה היא החלופה היחידה")

הנציבות העליונה של האופוזיציה הסורית הכריזה היום (שני) על כוונתה לדחות את המגעים עם הממשל הסורי, במסגרת שיחות השלום הנערכות בז'נבה. על פי מסמך שנשלח מנציגות האופוזיציה לשיחות השלום בז'נבה לארגונים הלוחמים בסוריה, "הנציבות העליונה למשא ומתן סבורה כי המשך המגעים בתנאים הנוכחיים רק יגביר את סבלם על בני עמנו". גורם דיפלומטי מערבי אישר את אמינות המסמך, שלא פורסם באופן רשמי.

משלחת האופוזיציה ביקשה "לדחות, ולא לבטל את המגעים", בשל ההפרות של הפסקת האש מצד כוחות הממשל. מוקדם יותר דווח כי רק שלושה נציגים הגיעו היום לשיחות בז'נבה. זאת בניגוד ל-15 נציגים שנפגשים בדרך כלל עם דה מיסטורה. גורם בנציגות האופוזיציה מסר לסוכנות הידיעות הצרפתית כי ההנהגה דרשה משליח האו"ם לדחות את סבב השיחות בשל "הסלמה בפעילות הממשל בשטח".

עוד בוואלה! NEWS:
האנשים במשאית הלבנה שמסייעים לילדים הסורים לשוב ללכת
סוריה: 30 אלף איש נמלטו ביומיים מהקרבות עם דאעש בצפון המדינה
בצל התחדשות הקרבות ושיחות השלום: הסורים מצביעים לפרלמנט

נשיא סוריה בשאד אסד ושליח האו"ם לסוריה סטפן דה מיסטורה. 19 בינואר 2016.. AP
"אל תסמכו על המשטר ואל תחכו לרחמיהם". שליח האו"ם דה מיסטורה והנשיא אסד/AP

דה מיסטורה הבהיר במסיבת עיתונאים כי נציגי האופוזיציה יישארו בז'נבה, והביעו בפניו מוכנות להמשיך בדיונים על נושאים טכניים בבית המלון שבו הם שוהים. "שמענו היום על כוונתם לדחות את ההשתתפות הרשמית בשיחות, על מנת להביע את מחאתם על הידרדרות המצב ההומניטרי ועל הפרות הפסקת האש", מסר.

לדבריו, "הפער בין הצדדים גדול, אבל זה בדיוק האופי של משא ומתן. יש הסכם על כך שיש צורך בשינוי פוליטי, על בסיס החלטת מועצת הביטחון 2254". דה מיסטורה הוסיף כי הדיונים ימשיכו "בכל מקום", בהתייחסות לכוונת נציגי האופוזיציה להישאר בבית המלון, והוסיף כי ביום שישי תימסר הודעה בנוגע להישגי השיחות עד אז.

במקביל, החלו להצטבר דיווחים על מוכנות של ארגוני האופוזיציה לשוב ללחימה, כחודש וחצי לאחר כניסתה לתוקף של הפסקת האש בסוריה. כעשרה ארגוני אופוזיציה, בהם ג'יש אל-אסלאם וג'יש אל-פאתח, הנתמכים על ידי ערב הסעודית וטורקיה, הכריזו על הקמת מפקדה משותפת, במטרה "להגיב להפרות ההולכות וגוברות מצד כוחות המשטר נגד מחנות שבהם מתגוררים אזרחים שנמלטו מבתיהם".

מוקדם יותר היום, ארגוני מורדים אחרים הכריזו היום על "מתקפה" חדשה, ואמרו כי יגיבו "תוך שימוש בכוח" נגד יחידות צבא הממשל שיבצעו ירי על אזרחים. אתמול קרא ראש צוות המשא ומתן של האופוזיציה הסורית, מוחמד אלוש, לתקוף מחדש את כוחות הממשלה, חרף הפסקת האש במדינה. "אל תסמכו על המשטר ואל תחכו לרחמיהם", כתב בטוויטר שלו והוסיף ציטוט מהקוראן: "תכו אותם בצוואר, תכו אותם בכל מקום".

(עדכון ראשון: 19:06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully