וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוריה: 30 אלף איש נמלטו ביומיים מהקרבות עם דאעש בצפון המדינה

ארגון זכויות אדם: עשרות אלפים ברחו ממחנות פליטים אליהם הגיעו לוחמי הארגון הקיצוני, טורקיה לא מאפשרת להם להיכנס לשטחה. "חיילים טורקיים החלו לירות לנו ברגליים", סיפר אחד הפליטים

עריכה: יאיר דניאל

30 אלף אזרחים סורים נמלטו ביומיים האחרונים מהקרבות המתנהלים בין ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) וארגוני המורדים בצפון סוריה - כך דיווח ארגון "משמר זכויות האדם". לפי הארגון, טורקיה לא מאפשרת לפליטים להיכנס לשטחה ובמקרים אחדים אף יורה לעברם כדי להניסם מהגבול.

"בעוד אזרחים נמלטים מלוחמי דאעש, טורקיה מגיבה בירי אש חיה במקום בחמלה", אמר גרי סימפסון, חוקר בארגון. "כל העולם מדבר על מאבק בדאעש, אך אלה הנמצאים בסכנה הכי גדולה להיהפך לקורבנות להתעללות הנוראית שלהם לכודים בצד הלא נכון של חומת הבטון".

עוד כתבות מהעולם:
מתכננים את העתיד: "סולימאני נפגש עם פוטין לדון על סוריה"
בית המשפט העליון בברזיל הכריע: הליך הדחת הנשיאה רוסף לא ייעצר
המנהיגים המוסלמים דיברו על הפלסטינים - ואבו מאזן נרדם

פליטים סורים בגבול טורקיה, פברואר 2016. GettyImages
טורקיה לא מאפשרת כניסת סורים למדינה. פליטים בגבול/GettyImages

לפי עובדי הסיוע של הארגון המוצבים בצפון סוריה, מחצית מיושבי מחנות הפליטים הממוקמים ממזרח לעיר אעזאז נמלטו למחנות אחרים, בהם מחנה באב א-סלאמה שבגבול עם טורקיה, ולעיר אעזאז עצמה. זאת, על אף שהמחנות מלאים עד אפס מקום והאזור כולו עדיין נמצא תחת איום דאעש. הארגון ציין כי הגבול עם טורקיה נותר חסום בפני הפליטים וכי בשנה האחרונה הממשל הטורקי לא מאפשר להכניס למדינה את רוב האזרחים הסורים הנמצאים בגבול, כולל אנשים שנפצעו באורח קשה בלחימה.

עוד מסר הארגון כי תושבי שלושה מחנות – איקדאח, חראמין וא-שאם, שבהם היו 24 אלף איש, ריקים כעת לחלוטין. כמו כן דווח כי ישנם אנשים שנותרו בכמה מחנות אחרים, על אף כיבוש דאעש, מפני שהם חוששים כי לא ימצאו מחסה במקום אחר.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מחנה לפליטים סורים הנמלטים מחאלב בעקבות הפגזות המשטר. AP
שלושה מחנות התרוקנו לחלוטין. מחנהפ ליטים בגבול עם טורקיה/AP

"בבוקר שנמענו יריות ליד המחנה", סיפר אחד מתושבי איקדאח. "זמן קצר לאחר מכן לוחמי דאעש הגיעו וקראו ברמקול לתושבים לעזוב. הם אמרו כי אין לנו ממה לפחד וכי עלינו להמשיך מזרחה לשטח הנמצא בידי הארגון".

הוא סיפר כי עזב יחד עם אלפיים איש לכיוון הגבול עם טורקיה. "כשהגענו לגבול ראינו חיילים טורקיים על גבעה מאחורי הגדר והם החלו לירות עלינו ברגליים. כולם הסתובבו והחלו לרוץ בכיוונים שונים. אני לקחתי את משפחתי והלכנו למחנה אחר שנקרא א-ריאן. דאעש מתקרב גם למחנה זה ואנו חוששים אבל אין לנו לאן ללכת".

הדיווח מגיע על רקע הסלמה בקרבות בין הממשל והמורדים סביב העיר חאלב, המאיימת על הפסקת האש המחזיקה מעמד בקושי רב כבר שבעה שבועות. במקביל, היום יגיעו לז'נבה שבשווייץ נציגי המשטר הסורי לסבב נוסף של השיחות העקיפות בינם לבין ארגוני המורדים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully