וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתכננים את העתיד: "סולימאני נפגש עם פוטין לדון על סוריה"

15.4.2016 / 10:06

רשת פוקס דיווחה כי מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה האיראניים הגיע לבירה הרוסית במטוס פרטי לביקור בן 48 שעות. זוהי הפעם הראשונה שבה מדווחת פגישה בין השניים מאז הנסיגה הרוסית מסוריה. הקרמלין הכחיש את הדיווח

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

(פוטין מתייחס לנסיגה הרוסית מסוריה, אתמול)

קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה של איראן והאחראי על תיאום הפעולות האיראניות בסוריה, הגיע אתמול בבוקר למוסקבה במטרה להיפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ובכירים נוספים בממשל הרוסי – כך דיווחו גורמים מודיעיניים אמריקניים לרשת פוקס. זאת, בניגוד לסנקציה האישית שהטיל עליו האו"ם ולפיה אין הוא רשאי לעזוב את מדינתו. לפי הדיווח, סולימאני צפוי להישאר במדינה עד ליום שבת.

זוהי הפעם הראשונה מאז דצמבר האחרון שבה דווח כי סולימאני הגיע לפגישות במוסקבה, וזו הפגישה האישית הראשונה בין המפקד הבכיר ופוטין מאז שהאחרון הורה לצבאו לסגת באופן חלקי מסוריה. הגורמים ציינו כי ההנהגה באיראן הופתעה מההחלטה של הנשיא הרוסי, וכי היא מעוניינת בתיאום המהלכים הבאים במדינה. הפגישה מגיעה גם על רקע הגעת החלקים הראשונים של מערכת ההגנה האווירית S-300 לאיראן – עסקה שלפי דיווחים שונים לסולימאני היה חלק משמעותי בקידומה.

גורמי ביטחון איראניים אישרו בפני סוכנות הידיעות רויטרס כי סולימאני נסע לרוסיה כדי לדון בנושאים שונים, בהם משלוח ה-S-300 ושיתוף פעולה צבאי.

עוד בוואלה! NEWS:
בצעד חריג: הסיע מחבלים לירושלים - ומואשם בגרימת מוות ברשלנות
סנדרס וקלינטון התווכחו על ישראל בעימות: "נתניהו לא תמיד צודק"
מתייצבים: סוף שבוע חם עם עלייה קלה בטמפרטורות

קאסם סולימאני וולדימיר פוטין. רויטרס
נפגשים על רקע הנסיגה הרוסית. פוטין וסולימאני/רויטרס

סוכנות הידיעות בהרוסית רי"א ציטטה את דובר הקרמלין באומרו כי פגישה עם סולימאני לא נמצאת בלוח הזמנים של הנשיא. לפי הדיווח ברשת פוקס, סולימאני הגיע לבירה הרוסית במטוס פרטי שתופעל על ידי חברת התעופה האיראנית "מהן". כמו כן דווח כי הוא שינה את מועד הגעתו למוסקבה כמה פעמים מחשש שנסיעותיו ייחשפו.

בדצמבר כאמור דווח כי סולימאני נפגש עם פוטין בבירה הרוסית כדי לעקוב אחר הסוגיות שונות שנידונו בין השניים בעבר. עוד נמסר אז כי סולימאני ופוטין דנו בהתפתחויות האחרונות בסוריה, כמו גם במצב בעיראק, בתימן ובלבנון. לטענת המקורות, הפגישה הייתה ידידותית ביותר ובמהלכה כינה פוטין את סולימאני: "חברי, קאסם".

ארצות הברית הטילה סנקציות על סולימאני לראשונה בשנת 2005 בגין תמיכה בטרור. זאת, מאחר והוא נמצא אחראי לתיאום עם המיליציה השיעית שהרגה מאות חיילים אמריקניים במהלך המלחמה בעיראק. באוקטובר 2011 משרד האוצר קשר בין סולימאני לניסיון כושל של איראן להתנקש בשגריר הסעודי בארצות הברית. הסנקציות של האו"ם הוטלו על סולימאני בשנת 2007.

2
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully