וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בצעד חריג: הסיע מחבלים לירושלים - ומואשם בגרימת מוות ברשלנות

15.4.2016 / 8:46

חמיס סלאיימה הסיע את הפלסטינים שהרגו את לוחמת מג"ב הדר כהן בפיגוע בשער שכם בפברואר, תמורת 150 שקל. לפי הפרקליטות, היה צריך להניח שמדובר במחבלים, ולכן לא רק נאשם בהסעת שוהים בלתי חוקיים - אלא גם במות השוטרת

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: אביב אירגז

הפרקליטות הגישה היום (שישי) כתב אישום נגד חמיס סלאיימה, בן 57 משכונת ואדי ג'וז במזרח ירושלים, שהסיע את שלושת המחבלים שביצעו את פיגוע הירי והדקירה שבו נהרגה שוטרת מג"ב הדר כהן בפברואר האחרון מג'נין. בצעד חריג, הוחלט בפרקליטות מחוז ירושלים להאשים את הגבר לא רק בעבירה של הסעת שוהים בלתי חוקיים אלא גם בעבירה של גרימת מוות ברשלנות.

הפרקליטות סבורה כי היה על סלאיימה לחשוד כי בכוונת שלושת הצעירים לבצע פיגוע בתחומי העיר. לאחר שנשקל להאשימו בסיוע לרצח, הוחלט בסופו של דבר להאשים אותו בעבירה של גרימת מוות ברשלנות, עבירה שהעונש המקסימלי עבורה הוא שלוש שנות מאסר. על פי כתב האישום, גם לאחר המקרה המשיך הנאשם להסיע שוהים בלתי חוקיים.

עוד בנושא:
צה"ל הרס את בתי משפחות שלושת המחבלים שהרגו שוטרת מג"ב בשער שכם
נפצעה בפיגוע שבו נרצחה חברתה וסיימה טירונות: "בלי הדר לא הייתי כאן"
קרוביה של הדר מתקשים לעכל: "איך הציבו אותה שם ישר אחרי טירונות?"

חמיס סלאיימה, הסיע מחבלים שביצעו פיגוע ירי ודקירה בשער שכם ירושלים, בית משפט השלום ירושלים. אפריל 2016. נועם מושקוביץ
סלאיימה בבית המשפט, היום/נועם מושקוביץ
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התלבשו בבגדים מכובדים, התבשמו - ונסעו להרוג. זירת הפיגוע בשער שכם, פברואר/מערכת וואלה!, צילום מסך
הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
הדר כהן שנהרגה בפיגוע, שבועות אחדים לאחר גיוסה/צילום מסך, פייסבוק

לפי כתב האישום, ביום הפיגוע הסיע את השלושה מגדר ההפרדה בא-ראם אל שכונת עיסוויה בירושלים בתמורה ל-150 שקל. לפי כתב האישום, השלושה עברו את הגדר בעזרת חבל ובלבוש מכובד, הדיפו ריח של בושם וכל אחד מהם אחז שקית תפוחה. הם ירדו מהמכונית בסמוך למסגד בעיסוויה, וסלאיימה עזב את המקום.

לפי כתב האישום, "במעשיו אלה הסיע הנאשם ברכבו תושבים זרים אשר שהו בישראל ללא היתר כדין. רשלנותו של הנאשם התבטאה בכך שהיה עליו לחשוד כי תושבי השטחים אותם הסיע יכול שיהיו מחבלים, שכוונתם לבצע פיגוע ולגרום למותם של אזרחים, ולא נמנע מהסעתם לתוך ירושלים והורדתם באחת משכונותיה".

לוחמות מג"ב בהלווית הדר כהן שנרצחה בפיגוע בשער שכם בירושלים, בית העלמין יהוד. פברואר 2016. רויטרס
שוטרות מג"ב בהלווייתה של כהן, פברואר/רויטרס

הפיגוע הקשה אירע בפברואר האחרון, אז הצליחו שלושה צעירים מהכפר קבטיה שבצפון השומרון להיכנס אל שטחי ישראל ללא אישורים בעזרתו של הנאשם. השלושה הגיעו חמושים ברובה מאולתר ובסכינים אל שער שכם, שם נתקלו בכהן ובחברתה, שתי שוטרות מג"ב, החלו לדקור אותן ולפתוח באש. במהלך האירוע נורתה כהן למוות. שלושת המחבלים נהרגו מאש כוח מג"ב שהגיע למקום.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully