וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הרס את בתי משפחות שלושת המחבלים שהרגו שוטרת מג"ב בשער שכם

4.4.2016 / 7:29

כוח משולב עם מג"ב והמנהל האזרחי הרס את שלושת הבתים בקבטיה, חודשיים לאחר הפיגוע שבו נהרגה הדר כהן ונפצעה שוטרת נוספת באורח בינוני. "זה לא יחזיר לנו את הדר, אבל זו סגירת מעגל עבורנו", אמר אביה

צילום: חטיבת דובר המשטרה, רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק

כוחות של צה"ל, משמר הגבול והמנהל האזרחי הרסו הלילה (שני) את בתיהן של משפחות שלושת המחבלים שהוציאו לפועל את הפיגוע בשער שכם לפני כחודשיים ורצחו את שוטרת מג"ב, רב-שוטרת הדר כהן. משפחות המחבלים, חברי הילדות אחמד זכארנה, מוחמד כמיל ואחמד אבו אל-רוב, התגוררו בקבטיה, אחד המוקדים הבולטים בגל הטרור,שממנו יצאו לא מעט מפגעים.

"את הדר שלנו זה כבר לא יחזיר, אך עם כל הכאב והקושי - הלילה זו סגירת מעגל גם עבורנו", אמר עופר, אביה. "אנחנו נמשיך בדרכה של הדר. אין לי צל של ספק שננצח את הטרור".

מפקד הפלוגה שהוביל את הכוחות במשימה, אמר כי מדובר ב"מסר ברור לכל פעילי הטרור ומשלחיהם. שכוחות הביטחון יגיעו וימצו את הדין עם כל פעיל טרור".

עוד בנושא:
נפצעה בפיגוע שבו נרצחה חברתה וסיימה טירונות: "בלי הדר לא הייתי כאן"
ישראל העבירה את גופות שלושת המחבלים מהפיגוע בשער שכם
קרוביה של הדר מתקשים לעכל: "איך הציבו אותה שם ישר אחרי טירונות?"

שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, חוסלו עוד ביום הפיגוע. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם כשהם נושאים סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. נוסף על כך, התגלו על גופותיהם מטעני חבלה. צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בשלושה וניגש אליהם. אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים, ובמקביל שלף חברו רובה והחל לירות. באותה עת פתח מחבל נוסף בירי. הדר ירתה בכוחותיה האחרונים לעבר המחבלים. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
זירת הפיגוע בשער שכם/רויטרס

אתמול ביטל בג"ץ את צווי האטימה שהוצאו לבתיהם של שלושה צעירים תושבי צור באהר שבמזרח ירושלים, שיחד עם צעיר נוסף, הואשמו בכך שבערב ראש השנה יידו אבנים לעבר כלי רכב בכביש "אשר וינר" בעיר וגרמו למותו של אלכסנדר לבלוביץ'. עם זאת, נקבע כי ביתו של הצעיר הרביעי ייהרס משום שמידת מעורבותו באירוע שונה. לפי כתב האישום, הצעיר שביתו ייהרס, עבד דוויאת, תושב הכפר צור באהר בן 19, הוא זה שהשליך את האבן הקטלנית.

באוקטובר האחרון הואשמו הארבעה בהריגתו של לבלוביץ'. על פי הנטען בכתב האישום, בשעות הבוקר המוקדמות של 13 בספטמבר אשתקד, ערב ראש השנה תשע"ו, החלו עימותים בין צעירים מוסלמים שהתבצרו במהלך הלילה במסגד אל-אקצא וכוחות משטרה שהגיעו למקום על מנת לפזר את ההתקהלות ולאפשר עליית יהודים להר הבית.

באותו ערב יידו הארבעה אבנים לעבר שישה או שבעה כלי רכב שבהם נהגו מי שנחזו בעיניהם להיות יהודים, כפעולת תגמול וכהזדהות עם האירועים בהר הבית. האבן שפגעה בלבלוביץ' והרגה אותו חדרה מבעד לחלון הרכב וגרמה ללבלוביץ' לאבד שליטה על הרכב, ולפגוע בעמוד חשמל ולאחר מכן בעץ שהיה לצד הכביש. כתוצאה מההתנגשות הוא נהרג.

החמרה ביידוי אבנים על שכונת ארמון הנציב, דיווח באולפן. מערכת וואלה!
מכוניתו של לבלוביץ' לאחר יידוי האבנים/מערכת וואלה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully