וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נפצעה בפיגוע שבו נרצחה חברתה וסיימה טירונות: "בלי הדר לא הייתי כאן"

17.3.2016 / 19:40

סמל-שני רווית מור סיימה בהצטיינות את טירונות מג"ב, חודש וחצי לאחר שנפצע באורח בינוני בפיגוע הירי בשער שכם שבו נרצחה הדר כהן, חברתה למסלול. "אני שמחה על שאני עומדת כאן – אבל הדר לא לצדי. אין לי ספק שהייתה מצטיינת"

צילום: חטיבת דוברות המשטרה, עריכה: אביב אירגז

חודש וחצי לאחר שספדה לחברתה הלוחמת, שנרצחה בפיגוע שבו היא עצמה נפצעה באורח בינוני, סיימה סמל-שני רווית מור את טירונות משמר הגבול בהצטיינות. בטקס שהתקיים היום (חמישי) נשאה דברים והזכירה את רב-שוטר הדר כהן, שהגנה עליה בפיגוע בשער שכם. "היום קיבלתי את סיכת הלוחם, השגתי את המטרה. לולא הגבורה והאומץ של הדר, ייתכן שלא הייתי זוכה לעמוד כאן היום. אני מרגישה שמחה, אך השמחה מהולה בעצב", אמרה. "שמחה על זה שאני עומדת כאן בטקס סיום הטירונות, אך הדר אינה כאן לצדי. אין לי ספק שהיא הייתה מסיימת את הטירונות בהצטיינות".

עוד היא סיפרה כי גם כשנפצעה ידעה שתחזור לטירונות ותסיים את ארבעת חודשי ההכשרה. היום, עמדה לצד 299 שוטרים ו-66 שוטרות חדשות של משמר הגבול. "בשנייה שפתחתי את העיניים בבית החולים היה לי ברור שאני לא ארים ידיים ואוותר על החלום שלי. הייתה לי מטרה אחת מול העיניים, לחזור לסיים את הטירונות לצאת לשטח ולהיות לוחמת מג"ב", אמרה.

רווית מור בסיום טירונות משמר הגבול בטקס שהוקדש לזכרה של רש"ט הדר כהן שנהרגה בפיגוע בשער שכם, אנדרטת תל חדיד. מרץ 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
"היה לי ברור שלא אוותר על החלום". רווית מור/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב שבתאי, אמר בטקס: "אנו עומדים כאן היום גאים, גאים אך גם כואבים. המסדר עומד חסר. בין שורותיו חסרה לוחמת אחת, גיבורה אחת, שנלחמה באומץ ובגופה חסמה מחבלים והצילה חיים רבים. הדר כהן ז"ל, בדרכה לימדה את כולנו מה היא שליחות ומסירות נפש, ועל סיפור גבורתה יתחנכו הדורות הבאים. נמצאות כאן על מגרש המסדרים שתי לוחמות נוספות שנלחמו גם הן באומץ יוצא דופן ובידיים חשופות באותם מחבלים ארורים, רווית מור אשר נפצעה באורח בינוני באותו פיגוע ומאז היא ממשיכה להילחם ולנצח בכל יום. רווית חזרה אלינו ונאבקה על מנת לסיים את הכשרת הלוחם, כולנו כאן מצדיעים לכן".

שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, חוסלו עוד ביום הפיגוע. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך, התגלו על גופם מטעני חבלה שנוטרלו בהצלחה. צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בשלושה וניגש אליהם. אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים, ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. באותה עת, מחבל נוסף פתח בירי. הדר ירתה בכוחותיה האחרונים לעבר המחבלים. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
סיום טירונות משמר הגבול בטקס שהוקדש לזכרה של רש"ט הדר כהן שנהרגה בפיגוע בשער שכם, אנדרטת תל חדיד. מרץ 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
מחווה להדר בטקס הסיום/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זירת הפיגוע בשער שכם, פברואר/מערכת וואלה!, צילום מסך
סיום טירונות משמר הגבול בטקס שהוקדש לזכרה של רש"ט הדר כהן שנהרגה בפיגוע בשער שכם, אנדרטת תל חדיד. מרץ 2016. דוברות המשטרה, מערכת וואלה! NEWS
299 שוטרים ו-66 שוטרות הוכשרו לצדה/מערכת וואלה! NEWS, דוברות המשטרה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully