וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרוביה של הדר מתקשים לעכל: "איך הציבו אותה שם ישר אחרי טירונות?"

שעות אחדות לאחר שנרצחה בפיגוע המשולב בבירה, בני משפחתה של הדר כהן סיפרו על בתם השאפתנית, שהתגייסה רק לפני חודשיים וחלמה להיות מפקדת. "היא הושבעה רק ביום חמישי, היא לא מכירה את השטח, אז שמו לה שכפ"צ". מג"ב: "הן היו עם לוחם ותיק"

צילום: יותם רונן, עריכה: אביב אירגז

ברחבה של עיריית אור יהודה, התאספו אמש (רביעי) התושבים להדליק נרות נשמה לזכרה של לוחמת מג"ב הדר כהן, תושבת העיר, שנהרגה בפיגוע משולב בשער שכם בצהריים. בינתיים, בתוך ביתה מתקשים בני המשפחה לעכל כיצד איבדו את בתם, שהתגייסה רק לפני חודשיים והייתה שאפתנית, עקשנית וחלמה להיות מפקדת. רק ביום חמישי היה לה ולחברותיה טקס השבעה עם סיום הטירונות – וכבר לאחר מכן היא הוצבה בליבת האזור המתוח בגל הטרור הנוכחי.

"לגבי כל מה שהיא רצתה, היא אמרה 'אני אגיע ואני אעשה'", סיפרה דודתה זהבית. "היא באמת הייתה ילדה שכולם אהבו. היא מאוד רצתה להתגייס למג"ב ונלחמה". לדבריה, "הדר הייתה מספרת ש'קצת קשה, אבל אנחנו נילחם ונעבור את זה'". על ההצבה בשער שכם מיד לאחר סיום הטירונות, אמרה דודתה: "אחרי חודשיים? זה מוגזם. היא עדיין טירונית, לא מכירה את השטח, אז שמו לה שכפ"צ. הם עוד ילדים קטנים. לצאת ישר לשטח זה מוגזם".

סגן-ניצב שלומי יוסף, מפקד גדוד הטירונים במג"ב, סיפר כי הלוחמות "הוצבו בשטח עם לוחם ותיק והגיבו כפי שמצופה". "שתי לוחמות מוצבות עם מוביל ותיק, לוחם מג"ב שמכיר את הגזרה ולוחמים נוספים. הלוחמות שלנו מיומנות להיתקל באירועים מסוג זה ואכן הן הגיבו כמו שמצופה מהן, בנחישות ובגבורה", אמר. "לוחמות מג"ב באירועים האחרונים הוכיחו את עצמן בצורה מצוינת". כמו כן, הוא מסר כי הוא משתתף בצער המשפחה ומאחל החלמה מהירה לפצועה הנוספת מהפיגוע.

עוד בנושא:
כבר לא "נוער שוליים" או דתיים קיצוניים: המחבלים החדשים של גל הטרור
בעקבות הפיגוע: נתניהו כינס דיון ביטחוני; כוחות מכתרים את קבטיה

הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
"נלחמה להיות במג"ב"/צילום מסך, פייסבוק

אחיה אמר לוואלה! NEWS כי "הדר רצתה להיות מפקדת". לדבריו, "היא התגייסה בנובמבר האחרון. אני מאוד אוהב אותה. אבל ככה זה, זה החיים. אנחנו כמשפחה כואבים את המוות של הדר".

בפיגוע נפצעה לוחמת נוספת מלבד כהן באורח בינוני עד קשה וגבר נוסף כבן 20 באורח קל. שלושת המחבלים, צעירים כבני 20, הם תושבי העיירה קבטיה שבאזור ג'נין בצפון השומרון. הם הגיעו בסביבות השעה 14:00 לשער שכם עם סכינים ונשק מסוג קרל גוסטב. בנוסף לכך, התגלו על גופם מטעני חבלה. כוח חבלה נטרל את המטענים בהצלחה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
זירת הפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. רויטרס
זירת האירוע שבו נהרגה הדר/רויטרס

אמש כינס ראש הממשלה בנימין נתניהו דיון ביטחוני עם ראשי מערכת הביטחון עקב הפיגוע. בדיון השתתפו שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל רב-אלוף גדי איזנקוט, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, המפכ"ל רב-ניצב רוני אלשיך והיועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

בתוך כך, בעקבות הפיגוע כוחות החלו לכתר אמש את העיירה קבטיה שממנה הגיעו שלושת המחבלים שביצעו את הפיגוע וחוסלו. הוחלט לכתר את העיירה קבטיה שממנה יצאו שלושת המחבלים שחוסלו בזמן הפיגוע. צוות לוחמי מג"ב שעסק במשימת אבטחה באזור חשד בהם עוד לפני שתכננו להוציא לפועל את הפיגוע. בשלב מסוים אחד המחבלים מסר תעודת זהות לחיילים ובמקביל חברו שלף רובה והחל לירות. כתוצאה מכך, נפצעו שתי הלוחמות. הצוות השיב אש, פגע במחבלים והרג אותם. להערכת המשטרה, בזכות ערנותם של אנשי כוחות הביטחון נתפסו המחבלים לא מוכנים וכך סוכל פיגוע חמור יותר.

(עדכון ראשון: 21:26)

הדר כהן, שנרצחה בפיגוע בשער שכם, ירושלים. פברואר 2016. פייסבוק, צילום מסך
""לגבי כל מה שהיא רצתה, היא אמרה 'אני אגיע ואני אעשה'"/צילום מסך, פייסבוק
הדר כהן, שנרצחה בפיגוע המשולב בשער שכם, ינואר 2016. ספק 500
הדר כהן, שנרצחה בפיגוע המשולב בשער שכם, ינואר 2016/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully