וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיראן: קאסם סולימאני נפגש עם פוטין במוסקבה

סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי מפקד כוח "קודס", האחראי על תיאום הפעולות האיראניות בסוריה, נפגש עם הנשיא הרוסי, שכינה אותו: "קאסם, חברי". זו הפעם השלישית שבה דווח כי הגנרל האיראני מגיע למוסקבה. הקרמלין הכחיש

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

מפקד כוח "קודס" במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, האחראי על תיאום הפעולות האיראניות בסוריה, הגיע בשבוע שעבר למוסקבה ונפגש עם הנשיא ולדימיר פוטין – כך מסרו מקורות בטהראן לסוכנות הידיעות האיראנית "פארס". לפי המקורות, סלימאני שהה ברוסיה במשך שלושה ימים, ומלבד פוטין הוא נפגש גם עם בכירים במערכת הביטחון במדינה.

המקורות ציינו כי הפגישה נועדה כדי לעקוב אחר הסוגיות שנידונו במהלך ביקורו של פוטין בטהראן בחודש שעבר. עוד ציינו כי סולימאני ופוטין דנו בהתפתחויות האחרונות בסוריה, כמו גם במצב בעיראק, בתימן ובלבנון. לטענת המקורות, הפגישה הייתה ידידותית ביותר ובמהלכה כינה פוטין את סולימאני: "חברי, קאסם". עם זאת, דובר הקרמלין דמיטרי פסקוב הכחיש כי השניים נפגשו.

עוד כתבות בנושא:
איראן מכחישה: לא מסיגים את כוחותינו מסוריה
נלחם בשמועות: קאסם סולימאני הכחיש את הדיווחים על מותו בסוריה
"מפקד כוח קודס האיראני ביקר ברוסיה בפעם השנייה בחודשיים"

קאסם סולימאני וולדימיר פוטין. רויטרס
נפגשו במוסקבה. סולימאני ופוטין/רויטרס

זו הפעם השלישית בחודשים האחרונים שבה דווח כי סולימאני ביקר ברוסיה. על פי מקור ערבי, הביקור הראשון אירע בתחילת אוגוסט, וגם אז הוא נפגש עם פוטין. מוסקבה הכחישה אז את דבר הפגישה, בעוד וושינגטון העבירה עליה ביקורת בשל היותו של סולימאני נתון לסנקציות בינלאומיות. הביקור השני אירע בספטמבר, והמידע על אודותיו לא כלל את האנשים שעמם נפגש. עם זאת, כמה שבועות לאחר הפגישה החלה רוסיה לתקוף בסוריה, וייתכן שהפגישה נסבה סביב סוגיה זו.

הגורם לא ציין עם מי נפגש הבכיר האיראני. עם זאת, הוא העריך כי סולימאני נפגש עם גורמים במדינה במטרה לערוך תיאומים הנוגעים לפעולות של שתי המדינות על אדמת סוריה. כמו כן, לפי הדיווח, סולימאני דן עם הגורמים הרוסים על הפעולות להקמת בסיס מצבעים אווירי בשדה התעופה "חמימים" הנמצא בסמוך לעיר לטקיה, מעוזו של בשאר אסד.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
קאסם סולימני, מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה האיראניים, אוקטובר 2015. טוויטר, צילום מסך
הגיע לרוסיה בפעם השלישית. סולימאני/צילום מסך, טוויטר

בשבועות האחרונים דווח על פציעתו של סולימאני ואף על מותו. עם זאת, לפני כשבועיים הוא הזים את השמועות, ובסביבתו התייחסו לדיווחים על מותו כ"לוחמה פסיכולוגית". "מות הקדושים הזה הוא משהו שחיפשתי במישורים ובהרים", אמר סולימאני לאחת מסוכנויות הידיעות באיראן. מארגון האופוזיציה האיראני מוג'הדין חלק נמסר כי סולימאני סבל מפציעות שטחיות כתוצאה משהות באזור הקרב בחאלב, וכי הוא אושפז בבירת איראן.

(עדכון ראשון: 17:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully