וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מפקד כוח קודס האיראני ביקר ברוסיה בפעם השנייה בחודשיים"

העיתון הלבנוני "א-ספיר" דיווח כי קאסם סולימאני הגיע לרוסיה, ככל הנראה לתיאום פעולות שתי המדינות בסוריה ולדיון על הנוכחות הרוסית בשדה התעופה בלטקיה. לפי הדיווח, בביקורו הראשון במדינה, בתחילת אוגוסט, נפגש סולימאני עם פוטין

צילום: רויטרס

מפקד "כוח קודס" במשמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, הגיע לפני כשבוע למוסקבה, בפעם השנייה בחודשיים האחרונים – כך דיווח העיתון הלבנוני "א-ספיר". על פי מקור ממדינות ערב, הביקור הראשון שאירע בתחילת אוגוסט, נפגש עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. מוסקבה הכחישה אז את דבר הפגישה, בעוד וושינגטון העבירה עליה ביקורת בשל היותו של סולימאני נתון לסנקציות בינלאומיות.

הגורם לא ציין עם מי נפגש הבכיר האיראני, אשר אחראי על תיאום הפעולות האיראניות בסוריה ובעיראק נגד ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש). עם זאת, הוא העריך כי סולימאני נפגש עם גורמים במדינה במטרה לערוך תיאומים הנוגעים לפעולות של שתי המדינות על אדמת סוריה. כמו כן, לפי הדיווח, סולימאני דן עם הגורמים הרוסים על הפעולות להקמת בסיס מצבעים אווירי בשדה התעופה "חמימים" הנמצא בסמוך לעיר לטקיה, מעוזו של בשאר אסד.

לפני ביקורו הראשון של סולימאני, הגיע לטהראן סגן שר החוץ הרוסי, מיכאיל בוגדנוב, ונפגש עם בכירים איראנים. על פי מקורות ערביים, באותה הפגישה הגיעו האיראנים והרוסים לחזון משותף לשיתוף פעולה ביטחוני ומדיני בסוריה.

עוד בוואלה! NEWS:
גניבת מרכך כביסה וקיבוץ נדבות: למה מעמידים לדין דווקא עניים?
ביום השלישי ברציפות: עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית
הונגריה מגבירה את האכיפה: אישומים פליליים למסתננים לשטחה

מפקד כוח קודס במשמרות המהפכה של איראן, קאסם סולימאני, בתיכרית, עיראק, מרץ 2015. רויטרס
ביקר ברוסיה לתיאום המהלכים בסוריה. סולימאני/רויטרס

הפנטגון התייחס אתמול לדיווחים על הנוכחות הרוסית בשדה התעופה "חמימים", והודיע כי ייתכן שתנועת הכוחות שנרשמה במקום מצביעה על תכנית להקמת בסיס מבצעים אווירי קדמי – בסיס מאובטח שנועד לתמוך במבצעים טקטיים של כוחות הצבא הסורי. "ראינו תנועה של אנשים וכלים שונים שיכולים להצביע על כך שהם (הרוסים) מתכננים להשתמש בבסיס הנמצא מדרום ללטקיה כבסיס מבצעים אווירי קדמי", אמר דובר הפנטגון, קפטן ג'ף דייויס. הוא סירב להתייחס למידע הספציפי שהביא למסקנת הצבא האמריקני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully