וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הונגריה הכריזה על "מצב חירום" וחוקים נוקשים נגד המהגרים

אזורי החיץ בשני מחוזות בדרום המדינה, בגבול סרביה, יורחבו. לפי חוקים חדשים שנכנסו היום לתוקפם, כניסה בלתי חוקית תיחשב עבירה פלילית. יותר מ-9,300 איש נכנסו למדינה מאתמול

רויטרס

הונגריה הודיעה היום (שלישי) על מצב חירום בשתיים ממחוזותיה הדרומיים, באזור הגבול עם סרביה, בשל משבר ההגירה במדינה. משמעות הדבר היא הרחבת אזור החיץ בין שתי המדינות, ל-60 מטרים, וכן קביעת אזורי מעבר במטרה להתמודד עם שטף מבקשי המקלט שצובאים על גבולותיה. אתמול נכנסו למדינה יותר מ-9,300 פליטים מהגבול עם סרביה.

הכרזת מצב החירום מגיעה שעות ספורות לאחר כניסתם לתוקף של חוקים חדשים בנושא הפליטים. בין היתר נקבע כי המשטרה תוכל מעתה לעצור כל אדם שייכנס לשטחי המדינה באופן בלתי חוקי. אלו הנכנסים למדינה ללא האישורים הנדרשים יעמדו בפני אישום פלילי. 30 שופטים הושמו בכוננות, על מנת שיוכלו לערוך משפטים לעבריינים הפוטנציאליים. כמו כן, חציית או גרימת נזק לגדר התיל שבנתה הונגריה בגבולה הדרומי עם סרביה, הפכו אף הן לעבירות פליליות.

המשטרה המקומית עצרה היום 16 מבקשי מקלט מסוריה ומאפגניסטן לאחר שחצו באופן בלתי חוקי את גדר הגבול עם סרביה ונכנסו לשטח המדינה. הם חשודים בפגיעה בגדר במטרה להסתנן לשטח המדינה האירופית.

לקריאה נוספת בנושא:
האו"ם: ביקורת גבולות באירופה תכניס אלפי פליטים ל"אזור דמדומים"
משבר המהגרים: האיחוד אישר מבצע צבאי נגד מבריחים בים התיכון
בניגוד לאמנת שנגן: גרמניה תחל ביקורת בגבול אוסטריה

חיילים הונגרים מוצבים בסמוך לעיירה רוזק שבגבול עם סרביה, 14 בספטמבר 2015. רויטרס
מהדקים את האבטחה בגבול. כוחות ביטחון הונגריים בגבול סרביה/רויטרס

כחלק מהמדיניות החדשה, תדחה בודפשט פליטים אשר לא הגישו בקשת מקלט מראש וינסו להיכנס דרך סרביה. "מאחר שזוהי תקנה חוקית מבחינה בינלאומית, זה חייב להיעשות בצורה זו", אמר אחד מדוברי הממשלה ההונגרית, זולטן קובץ', כשנשאל אם מדינתו תפנה עורף למהגרים שיבקשו להיכנס דרך שכנתה מדרום ותשלח אותם בחזרה אל מחוץ לאיחוד האירופי.

עוד באותו נושא

מדינות האיחוד לא הצליחו להסכים על תכנית לפיזור פליטים ביבשת

לכתבה המלאה

מדינות מזרח אירופה מתנגדות לקליטת הפליטים

הונגריה הפכה בתקופה האחרונה לנקודת מפתח במסעם של עשרות אלפי מבקשי המקלט, הנוהרים אליה בעיקר דרך סרביה. באופן זה מקווים הפליטים להגיע למדינות מערב אירופה ולהיקלט בהן, ורובם עושים את הדרך לגרמניה דרך כבישי אוסטריה.

כלי התקשורת בהונגריה דיווחו אתמול כי טרם כניסת החוקים החדשים, סרביה תנסה "לדחוף" עוד כ-25 עד 30 אלף פליטים לאזור הגבול. לפי הדיווח, המדינה השכנה האיצה את תנועת האוטובוסים לגבול, שעליהם מהגרים שנכנסו אליה מיוון וממקדוניה בדרכם אל תוך שטחי האיחוד האירופי.

פליטים חוצים את הגבול מסרביה להונגריה, ספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים חוצים את הגבול בין סרביה להונגריה/רויטרס

אירופה ממשיכה להיאבק במשבר הפליטים הצובאים על גבולותיה. ואולם, שרי הפנים של האיחוד לא הגיעו אתמול להסכמה על מכסות לחלוקת מבקשי המקלט המנסים להיקלט ביבשת. השרים הגיעו לסיכום עקרוני בלבד בנוגע לחלוקת הפליטים בין מדינות המערב, כשמדינות מזרח אירופה - בהן הונגריה, צ'כיה, פולין וסלובקיה – התנגדו בתוקף לקליטת פליטים בשטחיהן וטענו כי מדיניות חלוקת המכסות תמשוך מהגרים נוספים לאיחוד האירופי.

בנוסף לכך, בניסיון להתמודד עם כמויות המהגרים האדירות, הודיעו כמה ממדינות האיחוד כי ינהיגו ביקורת גבולות בכניסה לשטחיהן. האיחוד אישר אתמול למדינותיו להפעיל כוח צבאי במידת הצורך על מנת לעצור ולהשמיד סירות מהגרים המגיעות מהים התיכון, בניסיון להתמודד עם מבריחי פליטים לשטחי היבשת.

(עדכון ראשון: 09:12)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully