וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בניגוד לאמנת שנגן: גרמניה תחל ביקורת בגבול אוסטריה

מדובר בצעד הנוגד את אמנת שנגן, לפיה מותרת תנועה חופשית באירופה. כמו כן, תיעצר תנועת הרכבות מכיוון אוסטריה לגרמניה. בתוך כך, 28 מהגרים נספו בטביעת ספינה בחופי יוון, לאחר שנפגעה על ידי כוחות יווניים שביקשו למנוע את עגינתה

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

(פליטים קוראים למדינות אירופה לסייע להם ולמשפחותיהם)

כחלק מהניסיון להתמודד עם המשבר החריף, המעסיק את אירופה כולה, הודיעה היום (ראשון) ממשלת גרמניה כי המדינה תתחיל להנהיג ביקורת גבולות על מנת לפקח על שטף המהגרים המבקשים להיכנס אליה. צעד זה למעשה יהווה הפרה של אמנת שנגן, הקובעת כי בין מדינות האיחוד האירופי התנועה צריכה להיות חופשית ומותרת. המדינה, שנחשבת ליעד מועדף על פליטים רבים, תחל בביצוע הביקורות בגבולה עם אוסטריה, אשר דרכו חודרים לשטחה פליטים המגיעים מכיוון הונגריה.

ראש ממשלת הונגריה, ויקטור אורבן, בירך היום את גרמניה על החלת ביקורת הגבולות הזמנית בינה לבין אוסטריה – על אף שמדובר בהפרה של אמנת שנגן, לפיה התנועה בין מדינות אירופה צריכה להיות חופשית. בדבריו, שצוטטו בעיתון הגרמני "בילד", אמר כי הצעד היה נחוץ על מנת להגן על ערכיה של גרמניה בפרט ואירופה בכלל. "אנחנו מבינים היטב את החלטתה של גרמניה, ורוצים להביע הזדהות", אמר. לדבריו, הצעד הבא הוא לבצע ביקורת גבולות גם ביוון.

בנוסף, הודיע ראש חברת הרכבות הגרמנית למקבילו האוסטרי כי גרמניה מתכוונת לעצור את תנועת הרכבות מכיוון אוסטריה. הרכבות היוצאות מאוסטריה הביאו עד כה יותר מ-13 אלף פליטים לעיר מינכן בלבד, בשל קרבתה לאזור הגבול. היום, רק עד שעות הצהריים הגיעו לעיר כ-3,000 מהגרים נוספים. הרשויות במינכן קורסות תחת עומס הפליטים והזהירו כי פליטים נוספים שיגיעו לעיר יצטרכו ככל הנראה ללון ברחובות. בעיתונות הגרמנית פורסם אף כי רשויות מינכן וסביבתה ביקשו מכוחות הביטחון הגרמניים לסייע בהתמודדות עם כניסת המהגרים לעיר, ומשטרת המדינה תגברה את העיר ואת מדינת בוואריה כולה ביותר מ-2,000 שוטרים, שיסייעו לשמור על הסדר ועל גבולה הדרום-מזרחי של גרמניה.

לקריאה נוספת בנושא:
שבירת שיאי הפליטים ממשיכה: 4,000 איש נכנסו להונגריה ביממה
ללא מחסה: אלפי פליטים בהונגריה חסרי אונים בגשם ובקור
בשל העומס: גרמניה משכנת מהגרים במחנה הריכוז בוכנוואלד

מהגרים מסוריה חוצים את הגבול עם יוון בדרכם למערב אירופה, ספטמבר 2015. רויטרס
עשרות הצליחו לשחות אל החוף או חולצו מהמים. מהגרים ביוון/רויטרס

בתוך כך, לפחות 28 מהגרים טבעו למוות היום בסמוך לאי האגאי פרמקוניסי שלחופי יוון, בעת שניסו להגיע לחופי המדינה על ספינת מהגרים. בין הנספים באסון היה גם תינוק. הספינה, שעל סיפונה היו למעלה מ-120 בני אדם, נפגעה על ידי כוחות יווניים שביקשו לשמור על גבולות המדינה ולמנוע את הגעת הפליטים לחופיה.

כוחות חילוץ והצלה של משמר החופים היווני פעלו לאיתור ניצולים וגופות באזור, משו 68 בני אדם מהמים והביאו אותם לחוף מבטחים באי הקטן. כמו כן, משמר החופים דיווח כי 29 בני אדם נוספים הצליחו לשחות ממקום שקיעת הספינה אל החוף.

כמו כן, המשיך משמר החופים היווני בחיפושיו אחר ארבעת הילדים שהיו על סירת מהגרים שטבעה אתמול מול חופי האי סאמוס. באירוע זה, אנשי המשמר מצאו 25 מהגרים בלב הים, שסיפרו מאוחר יותר לרשויות כי ארבעת ילדים בגילאי שלוש עד 14 שהיו עמם נעדרים.

פליטים מהגרים סורים באירופה משבר הפליטים באירופה. רויטרס
ביקורת הגבולות בגרמניה תתחיל בגבול האוסטרי/רויטרס

ראשת הממשלה הזמנית של יוון, ואסיליקי תאנו, הדפה את הביקורת הבינלאומית על יוון בנוגע לטיפול בסוגיית המהגרים, ואמרה שהיא "בלתי מתקבלת". "יוון מיישמת אמנות אירופיות ובינלאומיות מבלי להתעלם מהאלמנטים ההומניטריים של המצב", אמרה תאנו בעת ביקורה בלסבוס, אחד מאיי המדינה שנאבק בזרם אדיר של מהגרים לחופיו.

אתמול, קראה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל להידוק האבטחה על גבולות האיחוד האירופי שעליהם אחראית יוון. "יש לנו גבול חיצוני נוסף בין יוון לטורקיה, ושם אנו זקוקים להגנה. ההגנה הזו כרגע לא מובטחת", אמרה מרקל, והוסיפה: "יוון צריכה לקחת אחריות על הנושא, ואנחנו נדבר גם עם טורקיה".

פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
המהגרים מגיעים ברכבות מכיוון הונגריה ונכנסים לגרמניה דרך אוסטריה/רויטרס

במסגרת משבר הפליטים עמו מתמודדת אירופה, יותר מ-430 אלף מהגרים ופליטים חצו את הים התיכון בדרכם לאירופה בשנת 2015 – כך עולה מנתוני הארגון הבינלאומי להגירה. כמו כן, למעלה מ-2,700 מתוכם מתו בדרכם או הוגדרו נעדרים. עם זאת, שיאי הפליטים המידפקים על דלתות אירופה נשברים מדי יום, כשרק אתמול נשבר שיא חדש בהונגריה, אליה נכנסו למעלה מ-4,000 בני אדם ביממה דרך גבולה הדרומי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully