וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל העומס: גרמניה משכנת מהגרים במחנה הריכוז בוכנוואלד

בצעד שנוי במחלוקת, שעוד אושר בינואר, שוהים במחנה ששימש את הנאצים 21 מבקשי מקלט שממתינים להחלטה בעניינם. הרשויות: "מדובר בפתרון חירום, אך זה בלתי-נמנע. יש שם מקום רב". כ-56 אלף אסירים מתו במחנה בזמן מלחמת העולם השנייה

צילום: רויטרס, עריכה: גדי וינסטוק

הרשויות בגרמניה משכנות מבקשי מקלט במחנה הריכוז בוכנוואלד, ששימש את הנאצים במהלך מלחמת העולם השנייה. הצעד השנוי במחלוקת אושר עוד בחודש ינואר, בטרם פרץ משבר המהגרים האחרון שבמהלכו הגיעו אלפי בני אדם למדינה. במחנה, שבו מתו כ-56 אלף אסירים בין 1937 ל-1945, נמצאים 21 גברים שממתינים לבחינת בקשת המקלט שלהם.

עבד א-רחמן מאסה, צעיר מאריתריאה שחולק חדר במחנה עם צעיר נוסף, סיפר כי לדיילי מייל הבריטי כי לא אכפת לו מה התרחש במקום בעבר. "זה טוב עבורי", אמר. פליט אחר מאלג'ייריה שחי במבנה במחנה במשך שבוע אמר כי "טוב לי כאן. לאחרים אין אפילו את זה".

ראש מחוז מיטה בבירה ברלין, כריסטיאן הנקה, אמר כי "מדובר בפתרון חירום, אך זה בלתי-נמנע. יש מקום רב בהאנגרים שבמחנה". כ-250 אלף בני אדם מרחבי אירופה עברו במחנה מאז הוקם ביולי 1937 והוא היה אחד ממחנות הריכוז הגדולים ביותר בגרמניה.

מבקשי עבודה במחנה הריכוז בוכנוואלד בגרמניה. צילום מסך מתוך הדיילי מייל, אתר רשמי
מבקשי מקלט במחנה הריכוז בוכנוואלד/אתר רשמי, צילום מסך מתוך הדיילי מייל

בתוך כך, ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן הזהיר היום החל מהשבוע הבא ייעצרו מהגרים שייכנסו למדינה בצורה בלתי-חוקית. לדבריו, אלפי הפליטים ומבקשי המקלט שחצו את גבולות המדינה "מורדים" בכוחות המשטרה ויש להשיב את הסדר. אורבן, שידוע בעמדתו הנחרצת נגד המהגרים ליבשת, אמר הדברים ברקע המשבר החמור הפוקד את ארצו, שאליה הגיעו כ-150 אלף איש מתחילת השנה, בדרכם מיוון לצפון היבשת ולמערבה.

אורבן הדגיש כי חוקי ההגירה הנוקשים שאושרו בפרלמנט בשבוע שעבר ייכנסו לתוקף ב-15 בספטמבר ומי שיעבור את הגבול באופן לא-חוקי עלול להיעצר. בנוסף לכך, הוא שיבח את המשטרה על עבודה "יוצאת הדופן" שהיא מבצעת לדבריו ללא כוח נגד אלו ש"מורדים נגד החוק ההונגרי".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
גרמניה משכנת מהגרים במחנה הריכוז בוכנוואלד. צילום מסך מתוך הדיילי מייל, אתר רשמי
מבנה במחנה הריכוז בוכנוואלד/אתר רשמי, צילום מסך מתוך הדיילי מייל

במקביל, שרי החוץ של צ'כיה, הונגריה, פולין וסלובקיה דחו היום את התכנית של הנציבות האירופית לפיזור 160 אלף פליטים הנמצאים בהונגריה, יוון ואיטליה ב-23 מתוך 28 מדינות. שר החוץ של צ'כיה, לובומיר זאורלק אמר כי מדינות האיחוד "צריכות לשלוט בעצמן על מספר הפליטים שהן יכולות לקבל". לפי התכנית, צ'כיה תקבל 3,306 פליטים, פולין תקבל 1,194 וסלובקיה – 2,287. את מרבית הפליטים יקלטו גרמניה (40 אלף), צרפת (31 אלף) וספרד (20 אלף).


שר החוץ של גרמניה, פרנק וולטר שטיינמאייר, שנכח אף הוא בפגישה, הזהיר כי שטף המהגרים "יכול להיהפך לאתגר הגדול ביותר שעמד בפני האיחוד האירופי מאז הקמתו". לדבריו, "אם אנו מאוחדים בהגדרת האתגר כמשמעותי, אנו צריכים להיות מאוחדים במחשבה כי האתגר אינו יכול להיות מנוהל על ידי מדינה אחת". מאז תחילת השנה גרמניה קלטה 450 אלף מהגרים, והצפי הוא כי עד סוף השנה יגיע המספר ל-800 אלף.

מוקדם יותר הודיע ארגון ההגירה הבינלאומי כי מאז תחילת השנה נכנסו 432,761 פליטים לאירופה דרך הים התיכון. מדובר במספר הכפול מכמות הפליטים שהגיעה לאירופה בדרך זו בכל שנת 2014.

(עדכון ראשון: 22:30)

מאות מהגרים מהמזרח התיכון בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים חוצים את הגבול בהונגריה/רויטרס
פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בתחנת רכבת בבודפשט/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully