וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שבירת שיאי הפליטים ממשיכה: 4,000 איש נכנסו להונגריה ביממה

אלפים זרמו בשבת למדינה דרך גבולה עם סרביה, למרות בניית גדר בגובה ארבעה מטרים שנועדה למנוע את כניסתם. כמו כן, הרשויות במינכן שבגרמניה קורסות תחת עומס המהגרים, שיאלצו לדבריהן ללון ברחובות. "לא נוכל להתגבר על האתגר הזה לבד"

צילום: רויטרס עריכה: שניר דבוש

משבר הפליטים באירופה ממשיך כשמספר שיא של 4,000 מהגרים נכנס אתמול (שבת) להונגריה דרך גבולה עם סרביה. במקביל, הרשויות במינכן שבגרמניה הצהירו כי הן מתקשות להתמודד עם יותר מעשרת אלפים מהגרים שהגיעו לעיר וממשיכים להגיע אליה, מאחר שהיא מהווה תחנה ראשונה במדינה הנחשבת ל"ארץ המובטחת" עבור פליטים המבקשים מקלט נוח ובטוח ביבשת.

על פי הערכות, כ-175 אלף מהגרים הגיעו להונגריה השנה, רובם מסוריה. המהגרים שנעו אל המדינה אתמול עשו זאת בעת שכוחות הביטחון ההונגריים התכוננו לסגור את הגבול עם סרביה, לאחר שהושלמה בניית גדר בגובה ארבעה מטרים באזור.

ראש הממשלה ההונגרי ויקטור אורבן הבטיח לסגור את גבולות המדינה לכניסת כל המהגרים הבלתי חוקיים, ושלח כוח של יותר מ-4,000 חיילים לאכוף את איסור הכניסה להונגריה. המדינה, שהפכה תוך זמן קצר ליעד מועדף על מהגרים המעוניינים לעבור דרכה למדינות אחרות באיחוד האירופי, הצליחה רק בימים האחרונים לבסס תשתיות ראויות לקליטת המוני מהגרים במחנה הפליטים רוזקה, שנמצא בעיר סגד שבסמוך לגבולה הדרומי.

לקריאה נוספת בנושא:
משבר הפליטים: כך הפכה הונגריה לבעיה של אירופה
הצלמת ההונגריה שתועדה בועטת בפליטים: "מתנצלת, הייתי בפאניקה"
מרקל: "יש לשלב בחברה את הפליטים שישתקעו במדינה"

מאות מהגרים מהמזרח התיכון בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
עד כה נכנסו להונגריה כ-175 אלף מהגרים. מהגרים בבודפשט, הונגריה/רויטרס

במקביל, הרשויות בגרמניה מתקשות להתמודד עם המוני בני האדם שחוצים את גבולות המדינה ומבקשים להיקלט בה. "אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות עם הפליטים", אמר ראש עיריית מינכן, דיטר רייטר, תוך הבעת פחד מהגעת פליטים נוספים שיצטרכו ללון תחת כיפת השמיים. דובר מטעם מדינת בוואריה, שבה נמצאת מינכן, הוסיף: "מינכן ובוואריה לא יוכלו להתגבר על האתגר הגדול הזה לבד". הוא ציין כי העיר והאזור יתקשו למצוא מקום מקלט למהגרים נוספים.

גרמניה, שנחשבת ליעד מועדף על מהגרים רבים, הכניסה לגבולותיה עד כה את רוב הפליטים שהגיעו ליבשת עם החלטה של הקנצלרית אנגלה מרקל לספק מקלט לפליטים מסוריה. החלטתה של מרקל זיכתה אותה באהדה רבה מצד המהגרים, אך בביקורת חריפה מצד ראשי מדינות אחרות באיחוד האירופי, כגון הונגריה, פולין וסלובקיה.

רק ביום חמישי האחרון, נשברו שיאי כניסת הפליטים לאירופה, כאשר 3,700 מהגרים עברו מהונגריה לאוסטריה וכן יותר מ-3,300 בני אדם נכנסו להונגריה דרך סרביה. אלפים נוספים ממשיכים להגיע למדינות נוספות שנחשבות לתחנות מעבר בדרך למערב אירופה ולארצות סקנדינביה – בעיקר יוון, איטליה ומקדוניה.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מהגר בורח מכוחות הביטחון ההונגרים לאחר שניסה להיכנס להונגריה דרך הגבול עם סרביה. 12 בספטמבר, 2015. רויטרס
"אנחנו כבר לא יודעים מה לעשות איתם". כוחות ביטחון הונגריים רודפים אחר מהגר בגבול סרביה/רויטרס

גל ההגירה הגדול למדינות אירופה, הגדול ביותר מאז מלחמת העולם השנייה, מציב את מדינות האיחוד בפני קשיים רבים בקליטת הפליטים, וכן מעלה ויכוחים פנימיים ביבשת ביחס למדיניות שיש לאמץ בטיפול בהם. חוסר ההסכמה בנוגע לקליטת הפליטים באיחוד האירופי התבטא גם בהפגנות שהתקיימו אתמול ביבשת. מפגינים רבים יצאו בקריאות תמיכה במבקשי המקלט בבריטניה, בשבדיה, בדנמרק, בפינלנד ובפורטוגל.

במזרח אירופה, לעומת זאת, התקיימו דווקא הפגנות נגד מבקשי המקלט, כשבהפגנה בוורשה בירת פולין קראו המוחים כי "האיסלאם יהיה המוות של אירופה". הפגנות דומות התקיימו גם בסלובקיה ובצ'כיה, בהן נשאו מפגינים שלטים הנושאים את הכיתוב "אינכם רצויים כאן – לכו הביתה".

אלפים הפגינו בלונדון למען הפליטים, ספטמבר 2015. רויטרס
אלפים הגיעו למפגני תמיכה בפליטים בבירות במערב אירופה. מפגינה בעצרת בלונדון, אתמול/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully