וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מרקל: "יש לשלב בחברה את הפליטים שישתקעו במדינה"

בנאומה הדגישה הקנצלרית כי "הפליטים שלא ברחו ממלחמות לא יוכלו להישאר בגרמניה". כמו כן, ביקשה לסייע לאלה שיהפכו לאזרחים וללמוד מהניסיון הכושל לשלב את מהגרי העבודה הטורקים. הנציבות האירופית הציגה תכנית מכסות לקליטת הפליטים באירופה

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

קנצלרית גרמניה קראה היום (רביעי) לעם הגרמני לעזור לפליטים הרבים המגיעים למדינה להיקלט בה כראוי. בנאום שנשאה בבונדסטאג אמרה מרקל שעל גרמניה ליצור אינטגרציה חברתית ולגרום לפליטים להתאקלם כמה שיותר מהר במדינה ובתרבותה. היא קראה לאזרחי המדינה ללמוד מטעויות העבר בהתמודדות עם קליטת מהגרי העבודה בעשורים שאחרי מלחמת העולם השניה, כאשר מערב גרמניה עודדה הגירה בגלל מחסור בכוח עבודה, אבל המדינה והציבור התייחסו להמוני הטורקים, היוונים והאיטלקים שהיגרו אליה כאל תושבים זמניים שיחזרו למדינותיהם כשיסיימו את עבודתם.

מרקל קראה לאמץ גישה שונה הפעם. "אלה שמגיעים אלינו כמבקשי מקלט או פליטי מלחמה זקוקים לעזרתנו כדי להתאקלם במהירות", אמרה הקנצלרית, "זה יהיה חיוני לסייע להם ללמוד גרמנית במהירות כדי שיוכלו למצוא עבודה. רבים מהם יהפכו לאזרחים חדשים במדינה שלנו ועלינו ללמוד מהניסיון בשנות ה-60 עם מהגרי העבודה. שילובם בחברה הוא בעדיפות ראשונה למן ההתחלה".

מרקל על משבר הפליטים: "העולם כולו צופה בנו, אסור לנו להתעלם מהבעיה"". רויטרס
"הפליטים זקוקים לעזרתנו כדי להתאקלם במהירות"/רויטרס

מרקל חזרה על דבריה מהתקופה האחרונה, והבחינה בין מהגרי עבודה שרק מחפשים לשפר את חייהם – אלה לא יזכו לאישורי שהייה בגרמניה ויגורשו ממנה, לבין הפליטים שברחו מהמלחמות הקשות במזרח התיכון. "אלה שלא ברחו ממלחמות או מרדיפות פוליטיות אלא רק מסיבות כלכליות לא יוכלו להישאר בגרמניה", אמרה מרקל, "לא משנה כמה קשים חייהם האישיים. זו האמת ואנחנו לא מתביישים לומר זאת".

מרקל הוסיפה שגרמניה צריכה להאיץ את רישום הפליטים ומבקשי המקלט ולשלוח אנשים שלא זכאים למקלט אל מחוץ למדינה. היא גם אמרה שגרמניה צריכה לשחק תפקיד מוביל במציאת פתרון למשבר הפליטים באיחוד האירופי: "אם אירופה נכשלת בסוגיית הפליטים, נאבד את אחת הסיבות המרכזיות להקמה האיחוד האירופי, זכויות אדם אוניברסליות".

היא גינתה את האלימות של גורמי הימין הקיצוני כלפי מבקשי מקלט ותקפה אותם במילים קשות. זאת נוכח שריפת מקומות מגורים של מבקשי מקלט ו-340 אירועים אלימים נגד מהגרים מאז תחילת השנה. כזכור, אתמול גרמניה הודיעה שביכלתה לקלוט חצי מיליון פליטים מדי בשנה בכל אחת מהשנים הקרובות, אולם יחד עם זאת מרקל דוחפת את יוזמת חלוקת הפליטים בין מדינות האיחוד לפי מכסות.

לקריאה נוספת:
גרמניה: "נוכל לקלוט חצי מיליון פליטים מדי שנה - למשך כמה שנים"
משבר הפליטים: גרמניה לומדת מעברה האפל כששאר העולם מתמהמה
ארה"ב תתערב במשבר הפליטים באירופה: "נשקול פתרונות"

הצעה שאסור לפספס

תתחדשו לחג עם סדרת tami4edge וקבלו סחלב חגיגי מתנה

לכתבה המלאה
ועידת גוש האירו, בריסל, יולי 2015. רויטרס
נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר. תכנית המכסות שלו לא מקובלת על כל המדינות באיחוד האירופי/רויטרס

מוקדם יותר הבוקר הציג נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר את התכנית של הנציבות לחלוקת 120 אלף מבקשי מקלט שנקלטו ביוון, באיטליה ובהונגריה. הנציבות הציעה לחלק את המהגרים לפי מכסות, כשגרמניה תקלוט 40 אלף מתוכם, צרפת 30 אלף, ספרד 20 אלף. פולין שמתנגדת לקלוט בכלל פליטים תחויב לקלוט 11 אלף והולנד שגם הודיעה שהיא מעדיפה לתרום כסף לפליטים הסורים בירדן ובלבנון תקלוט עשרת אפלים פליטים.

שרת החוץ האירופי פדריקה מוגריני הודיעה שלשום לרשת CNN ש"יתכן שנכפה סנקציות על מדינות באיחוד שיסרבו לקבל מכסות פליטים". כמו כן, יתכן שמדינות יוכלו לשלם באחוזים מהתל"ג הלאומי שלהם ובתמורה לא לקלוט פליטים. הונגריה, צ'כיה, סלובקיה ופולין הודיעו נחרצות שהן מתנגדות לקלוט פליטים ולא ייתנו יד לרעיון המכסות.

ממשלת אוסטרליה הודיעה הבוקר על תכניתה לקלוט 12 אלף פליטים סורים ממיעוטים נרדפים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully