וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארה"ב תתערב במשבר הפליטים באירופה: "נשקול פתרונות"

8.9.2015 / 1:13

הבית הלבן הודיע כי ממשל אובמה בוחן מגוון פתרונות לזרם המהגרים שפוקד את היבשת. בין הפתרונות, נשקלת גם אפשרות ליישוב מחדש. "אנחנו בקשר רציף עם המדינות שמושפעות מהמשבר"

עריכה: קשת סידי

(דיווח מגרמניה: רכבות ובהם אלפי מהגרים הגיעו מבודפשט למינכן)

"ממשל אובמה שוקל מגוון פתרונות למשבר הפליטים בעולם" - כך נמסר הלילה (שלישי) מהבית הלבן שבוושינגטון. דובר הבית הלבן פיטר בוגארד הוסיף כי הממשל בוחן אפשרות של יישוב הפליטים מחדש. עוד נמסר, כי ארצות הברית נמצאת בקשר רציף עם המדינות במזרח התיכון ובאירופה שמושפעות מזרם הפליטים. הדברים של הבית הלבן נאמרים על רקע הביקורת כי ארצות הברית התמהמה בתגובתה למשבר.

אתמול פרצו מהומות בצדו ההונגרי של גבול סרביה-הונגריה כשמהגרים ניסו להימלט ממחנה איסוף בכפר רוזקה. שוטרים שאבטחו את המחנה ריססו בגז מדמיע את המהגרים כדי למנוע מהם לברוח. שר ההגנה ההונגרי הודיע על התפטרותו, על רקע משבר ההגירה המטלטל את הונגריה בפרט ואת אירופה כולה.

לקריאה נוספת:
גרמניה קורסת תחת עומס הפליטים; אירופה תפעל לחלוקתם באיחוד
עדות ממשבר הפליטים במינכן: "בעיניים יהודיות זה נראה מאוד רע"
משבר המהגרים באירופה עשוי לשחק לידי אסד, איראן ורוסיה

מהגרים בתחנת רכבת תחתית בבודפשט, הונגריה, 1 בספטמבר 2015. רויטרס
אלפי מהגרים בתחנת הרכבת התחנית בבודפשט, תחילת החודש/רויטרס

"אם הם רוצים להמשיך מהונגריה, זה לא משום שהם בסכנה, אלא משום שהם רוצים משהו אחר", אמר ראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן והוסיף כי היעד הסופי של המהגרים הוא גרמניה ו"חיים גרמניים", ולא מקום שבו ירגישו בטוחים. לדבריו, זרם הפליטים יהיה לעול כלכלי בלתי נסבל על מדינות אירופה ויסכן את "מדינות הרווחה הנוצריות ביבשת".

מוקדם יותר אתמול אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי כל מדינות האיחוד האירופי צריכות לסייע בהתמודדות עם שטף הפליטים. "גרמניה מוכנה לקבל אליה אזרחים, אבל פליטים יכולים להתקבל לכל מדינות האיחוד". כמו כן, נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז כי מדינתו תקבל 24 אלף פליטים, כחלק מתכנית לחלוקה מחדש של עשרות אלפי המהגרים שהגיעו ליבשת בשנה האחרונה. אמש אמר ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כי ארצו תקבל 20 אלף פליטים סורים ולא 4,000 כפי שאמר בתחילת המשבר. עם זאת, ציין כי מדובר בקליטה שתתפרש על חמש שנים.

פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט, 3 בספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בתחנת הרכבת בבודפשט, 3 בספטמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully