וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהומות בגבול הונגריה: שוטרים ריססו מהגרים בגז מדמיע

מהגרים שניסו לברוח ממחנה איסוף שהוקם בהונגריה ליד הגבול עם סרביה, נתקלו בהתנגדות קשה של המשטרה. במקביל, על רקע משבר ההגירה, הודיע שר ההגנה ההונגרי על התפטרותו. עימותים בין שוטרים למהגרים נרשמו גם בדנמרק

עריכה: קשת סידי

(דיווח מגרמניה: רכבות ובהם אלפי מהגרים הגיעו מבודפשט למינכן)

מהומות פרצו אתמול (שני) בצדו ההונגרי של גבול סרביה-הונגריה כשמהגרים ניסו להימלט ממחנה איסוף בכפר רוזקה. שוטרים שאבטחו את המחנה ריססו בגז מדמיע את המהגרים כדי למנוע מהם לברוח. על רקע משבר ההגירה המטלטל את הונגריה בפרט ואת אירופה כולה, הודיע שר ההגנה ההונגרי על התפטרותו.

המהגרים, שלוו על ידי השוטרים למחנה מעבר, הגיעו לכביש הראשי שמוביל לבודפשט, שם החלו ללכת נגד כיוון התנועה לעבר הבירה ההונגרית. עד ראייה אמר לרויטרס שהמשטרה לא הצליחה לעצור אותה ושכמה מהגרים התעמתו עם השוטרים.

מוקדם יותר אתמול השמיע שוב מנהיג המדינה מהימין, שזכה לתשבוחות על מדיניותו הנוקשה נגד המהגרים, התבטאויות שנויות במחלוקת. "אם הם רוצים להמשיך מהונגריה, זה לא משום שהם בסכנה, אלא משום שהם רוצים משהו אחר", אמר ראש הממשלה ויקטור אורבן והוסיף כי היעד הסופי של המהגרים הוא גרמניה ו"חיים גרמניים", ולא מקום שבו ירגישו בטוחים. לדבריו, זרם הפליטים יהיה לעול כלכלי בלתי נסבל על מדינות אירופה ויסכן את "מדינות הרווחה הנוצריות ביבשת".

אורבן הגן על החבילה השנויה במחלוקת של הצעדים שאישרה ממשלתו, בהם שיגור הצבא לחזית, ואמר כי הוא מקווה מהלך זה "יחסום הרמטית" את הגבול הדרומי של המדינה. עם זאת, החקיקה להצבת כוחות צבא להגנת הגבולות לא תיכנס לתוקפה לפני 20 בספטמבר. אורבן הדגיש כי הונגריה עושה את כל שביכולתה כדי להגן על גבולות אמנת שנגן של האיחוד האירופי, שלא כמו יוון.

לקריאה נוספת:
גרמניה קורסת תחת עומס הפליטים; אירופה תפעל לחלוקתם באיחוד
האפיפיור: "כל קהילה נוצרית צריכה לאמץ משפחת פליטים אחת"
עדות ממשבר הפליטים במינכן: "בעיניים יהודיות זה נראה מאוד רע"

פליטים בנקודת איסוף סמוך לגבול הונגריה – סרביה, 7 בספטמבר 2015. רויטרס
מהגרים בגבול, הערב/רויטרס

עימותים בין מהגרים לשוטרים נרשמו גם בדנמרק, שם כ-150 פליטים החלו לצעוד לעבר הגבול עם שבדיה, שידועה כמדינה נדיבה יותר במדיניותה לקבלת מבקשי מקלט. אולם לבסוף הם הסכימו להילקח לתחנות המשטרה כדי להירשם, כפי שנדרש על פי חוקי האיחוד האירופי.

קבוצת מבקשי המקלט הייתה חלק מ-300 פליטים שהגיעו ביום ראשון לרודביי שבדרום דנמרק, ונלקחו לתחנות המשטרה. חלק מהם, שלא רצו שטביעות אצבעותיהם יילקחו בדנמרק, ברחו מהמשטרה. לדבריהם, לרבים מהם יש משפחה בשבדיה ואם יירשמו בדנמרק כמבקשי מקלט לא יוכלו להתאחד עם קרוביהם.

פליטים בנקודת איסוף סמוך לגבול הונגריה – סרביה, 7 בספטמבר 2015. רויטרס
"שיגור הצבא יחסום הרמטית את הגבול"/רויטרס

ביומיים האחרונים הגיעו יותר מ-15 אלף פליטים למינכן, ועוד אלפים רבים הגיעו לאוסטריה, כשרובם הגדול מתכוון להמשיך לגרמניה. שתי המדינות הסכימו לפתוח ביום שישי את שעריהן בפני פליטים ובכך לסייע בפתרון המשבר בהונגריה.

מוקדם יותר אתמול אמרה קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל כי כל מדינות האיחוד האירופי צריכות לסייע בהתמודדות עם שטף הפליטים. "גרמניה מוכנה לקבל אליה אזרחים, אבל פליטים יכולים להתקבל לכל מדינות האיחוד".

כמו כן, נשיא צרפת פרנסואה הולנד הכריז כי מדינתו תקבל 24 אלף פליטים, כחלק מתכנית לחלוקה מחדש של עשרות אלפי המהגרים שהגיעו ליבשת בשנה האחרונה. אמש אמר ראש ממשלת בריטניה דיוויד קמרון כי ארצו תקבל 20 אלף פליטים סורים ולא 4,000 כפי שאמר בתחילת המשבר. עם זאת, ציין כי מדובר בקליטה שתתפרש על חמש שנים.

(עדכון ראשון: 19:50)

פליטים בנקודת איסוף סמוך לגבול הונגריה – סרביה, 7 בספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בנקודת איסוף סמוך לגבול הונגריה – סרביה, 7 בספטמבר 2015/רויטרס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully