וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האפיפיור: "כל קהילה נוצרית צריכה לאמץ משפחת פליטים אחת"

פרנציסקוס, שנאם בפני רבבות בוותיקן, הפציר בקהילות הקתוליות באירופה לאמץ פליטים, וציין שכך יעשו גם במדינתו. זרם המהגרים המסיבי לאירופה ובתוכה נמשך, והיורופול נלחם במבריחים

צילום: רויטרס, עריכה: שניר דבוש

האפיפיור פרנציסקוס קרא היום (ראשון) לקהילות הקתוליות ברחבי אירופה להעניק מקלט לפליטים ש"נמלטים ממוות כתוצאה ממלחמה ומרעב". בנאומו השבועי בכיכר פטרוס הקדוש בוותיקן לעיני רבבות, ציין פרנציסקוס ששתי קהילות בוותיקן יאמצו שתי משפחות של פליטים, כדוגמה אישית וכמחווה סולידרית.

"לא די באמירה: 'החזיקו מעמד, היו אמיצים' למאות אלפי פליטים שצועדים לעבר חיים של תקווה", אמר האפיפיור והוסיף: "אני פונה לכל קהילה, מנזר ומקדש באירופה בבקשה לארח משפחת פליטים אחת". האפיפיור אף ביקש מבישופים ברחבי היבשת לעודד את חברי הקהילות שלהם לעשות אותו דבר.

בכך, ממשיך פרנציסקוס בקו העקבי והמיוחד שלו בתור האפיפיור של ההמונים, העניים והנדכאים. הדאגה הזאת לא מסתכמת בעולם הנוצרי, שכן במקרה הנוכחי חלק גדול מהפליטים בכלל מוסלמים. עם זאת, רוב הפליטים מסוריה הם נוצרים. דבריו של האפיפיור באים יומיים לאחר שהונגריה אפשרה לאלפי פליטים לעבור את הגבול לאוסטריה ולגרמניה שמוכנות לקלוט אותם מיידית.

פליטים מהגרים סורים באירופה משבר הפליטים באירופה. רויטרס
הפליטים במסע הארוך והמתיש שלהם באירופה/רויטרס

כ-8,000 פליטים הגיעו רק אתמול למינכן ומשם חלק מהם פוזרו ברחבי גרמניה. למרות קבלת הפנים החמה והאוהדת, עם אלפי מתנדבים שתרמו וסייעו לקלוט את הפליטים, היו גם קולות אחרים. הלילה הגיעו ברכבת של השעה 1:00 בלילה 700 פליטים לתחנת הרכבת של דורטמונד ומולם התייצבו להפגין כ-30 אנשי ימין. בנוסף, הוצת מוסד שהיה אמור לשכן פליטים בדורטמונד. הקבינט הגרמני ידון במשבר המהגרים, כשגם היום אלפים ממשיכים להגיע מהונגריה לגרמניה ולאוסטריה.

במקביל, כ-5,000 מהגרים מגיעים לחופי יוון מדי יום, ואתמול 3,000 בני אדם חצו את הגבול ממקדוניה לסרביה. הממשלות משדרות מסרים סותרים. אחרי שאנגלה מרקל, קנצלרית גרמניה, הצהירה שגרמניה תסכים לקלוט כל פליט סורי שיגיע, גם אם לא נרשם במדינה האירופית ממנה הגיע, אתמול דובר ממשלת גרמניה טען ש"התקנות הנוגעות לפליטים עדיין בתוקף".

במקביל, מתארגנים אירופים רבים ומציעים את בתיהם לפליטים. יותר מ-2,000 בריטים הציעו את בתיהם לפליטים, דיווחה סוכנות אי-פי. זאת אחרי שבשבוע האחרון כ-15 אלף איסלנדים הציעו לארח פליטים, וכך גם 30 אלף פינים כולל ראש ממשלת פינלנד שהציע את בית הקיט שלו לפליטים וגם רבבות גרמנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
מהגרים סורים הגיעו לגבול עם אוסטריה, ספטמבר 2015. רויטרס
ילד סורי באוסטריה מנופף בדגל האיחוד האירופי/רויטרס

בתוך כך, היורופול (משטרת אירופה) הודיע הלילה כי המאבק נגד מבריחי המהגרים לאירופה נמצא בראש סדר העדיפויות של הארגון. "כ-30 אלף בני אדם נחשדים בשייכות לצבא המבריחים ולסחר בבני אדם", אמר לסוכנות הידיעות אי-פי רוברט קרפינקו, ראש המחלקה ללחימה בארגוני פשע באירופה, וציין שהאיחוד האירופי השיק כוח ימי מיוחד נגד המבריחים בים התיכון.

הרשויות בקפריסין הודיעו שהצילו היום 114 פליטים סורים שניסו להימלט מסוריה באמצעות סירת דיג. לדברי כוחות ההצלה הקפריסאים, הסירה זוהתה 74 קילומטרים מהחוף הדרומי של המדינה, כשהנוסעים זעקו לעזרה. 60 גברים, 19 נשים, 30 ילדים וחמישה ילדים היו על הסירה נמצאו על הסירה, ובכללם אדם שנעצר ונחקר בחשד שהיה אחראי לניסיון הברחתם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully