וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"פתחו את הגבולות": עשרות אלפים הפגינו באירופה למען הפליטים

בבריטניה, בדנמרק ובשבדיה ובמדינות נוספות הפצירו אלפי מפגינים בממשלותיהם לעשות יותר כדי לפתור את המשבר הקשה שפוקד את היבשת. מנגד, אלפים התקבצו במזרח אירופה וקראו נגד המהגרים. "יציאה מהאיחוד היא הפתרון"

צילום: רויטרס, עריכה: טל רזניק

מפגן תמיכה ברחבי אירופה: אלפי בני אדם השתתפו היום (שבת) בעצרת בלונדון וקראו לממשלת בריטניה לסייע יותר לפליטים הסורים שמגיעים לאירופה. המפגינים צעדו ממרכז העיר ללשכתו של ראש הממשלה דייוויד קמרון ונשאו שלטים שבהם נכתב: "פתחו את הגבולות" ו"פליטים בפנים, השמרנים בחוץ". הפגנות נוספות צפויות התקיימו במהלך היום בערי בירה נוספות באיחוד, אולם מנגד נערכו גם מחאות נגד במזרח אירופה.

"ההפגנה זאת מראה כי הממשלה טועה בעמדתה כלפי המהגרים", אמר דושאן פטקוביץ', אחד המפגינים, לסוכנות הידיעות הצרפתית. מארק פוקס, מפגין אחר, אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית: "התגובה של הממשלה מתעלמת מהבעיה שיש לנו כרגע". קמרון מיתן לאחרונה את עמדתו ביחס לקליטת מהגרים בממלכה בעקבות המשבר הקשה שפוקד את האיחוד.

בשבוע שעבר הודיע ראש הממשלה כי יסכים לקבל 20 אלף פליטים בחמש השנים הקרובות, אך הבהיר כי יסכים לקבל רק אלו ששוהים במחנות של האו"ם וכי הוא מתנגד לתכנית של האיחוד לקביעת מכסות לקליטת מאות אלפי מבקשי המקלט שהגיעו השנה לאירופה.

עוד על משבר המהגרים
משבר הפליטים: כך הפכה הונגריה לבעיה של אירופה
בשל העומס: גרמניה משכנת מהגרים במחנה הריכוז בוכנוואלד

הפגנה בלונדון, בריטניה, למען הפליטים, 12 בספטמבר 2015. רויטרס
ההפגנה בלונדון, היום/רויטרס

במקביל, כ-30 אלף בני אדם השתתפו בהפגנה דומה בקופנהגן בירת דנמרק. כלי תקשורת מקומיים דיווחו כי המפגינים החזיקו שלטים שבהם נכתב "המהגרים ברוכים הבאים" ו"אירופה היא השכנה הקרובה ביותר לסוריה". עצרת קטנה יותר התקיימה בעיירה פדבורג, הסמוכה לגבול עם גרמניה, שדרכו נכנסו למדינה פליטים רבים. כ-400 איש התאספו במקום והביעו תמיכה בקליטת מהגרים, אך מנגד התייצבו 150 בני אדם שקראו לסגירת הגבולות.

sheen-shitof

שדרגו את הביצועים

הארכת משך האקט ושיפור ההנאה במיטה - במבצע מיוחד

בשיתוף "גברא"
הפגנת תמיכה במהגרים בקופנהגן, דנמרק, 12 בספטמבר 2015. רויטרס
ההפגנה בקופנהגן, היום/רויטרס

אחרי שהרשויות במדינה הסקנדינבית השהו לזמן קצר את מעבר הרכבות מגרמניה במטרה למנוע כניסת מהגרים, אתמול אפשרה משטרת דנמרק את חידוש תנועת הרכבות. המשטרה הבהירה כי היא תאפשר למהגרים שעוברים בשטח המדינה שלא להירשם אם הם לא יגישו בקשה לקבלת מקלט. רבים מאלפי הפליטים מנסים להגיע לשבדיה השכנה, שנוקטת מדיניות מקלה ונדיבה הרבה יותר כלפיהם. בשנתיים האחרונות העניקה שבדיה באופן אוטומטי אשרות שהייה לסורים שהגישו בקשה למקלט.

ואולם, גם בשטוקהולם התכנסו כאלף בני אדם שקראו לממשלה לפעול יותר בנושא. "שבדיה יכולה לעשות הרבה יותר", אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית יואקים בן ה-38, שהגיע לעצרת יחד עם שני ילדיו. "לא רק משום שהיא יכולה לעשות זאת, אלא כי לצד האיחוד האירופי, היא נושאת באחריות מסוימת למלחמה בסוריה".

הפגנה נגד פליטים בוורשה, פולין, 12 בספטמבר 2015. רויטרס
הפגנה נגד הפליטים בוורשה, היום/רויטרס

מנגד, בוורשה בירת פולין התאספו כ-5,000 בני אדם שקראו קריאות אנטי איסלאמיות. מולם התקיימה הפגנה נגדית, שמשכה כאלף איש. בפראג, נשאו המפגינים כרזות שעליהן נכתב "אני לא רוצה פליטים ואיסלאם ברפובליקה של צ'כיה" ו"יציאה מהאיחוד היא הפתרון". עצרת דומה הייתה בברטיסלבה, בירת סלובקיה השכנה.

(עדכון ראשון: 20:57)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully