וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצלמת ההונגריה שתועדה בועטת בפליטים: "מתנצלת, הייתי בפאניקה"

פטרה לאסלו, שמאז התיעוד פוטרה מעבודתה ונפתחה נגדה חקירה, אמרה שנמלאה פחד כשראתה מאות מהגרים שנסו מהמשטרה רצים לכיוונה. "אינני צלמת גזענית חסרת לב שבועטת בילדים, עכשיו אני אימא מובטלת"

צילום: הטלוויזיה ההונגרית, עריכה: גדי וינסטוק

(תיעוד התקיפה של הצלמת שעורר סערה בעולם)

פטרה לאסלו, צלמת ערוץ הטלוויזיה ההונגרי N1 שתועדה השבוע תוקפת פליטים שניסו לברוח מהמשטרה בסמוך לגבול סרביה, הביעה היום (שישי) חרטה על מעשיה. לאסלו, שצולמה בועטת בכמה פליטים ופליטות, בהם נערה אחת, אף הכשילה פליט שנשא על ידיו את בנו הקטן והפילה אותם. התגובות הזועמות ברשתות החברתיות לא איחרו להגיע וערוץ הטלוויזיה הודיע בדף הפייסבוק שלו שהצלמת פוטרה מעבודתה וכי עשתה מעשה פסול.

לאסלו, שבעקבות התיעוד אף נפתחה נגדה חקירה במשטרה בגין התנהגות בלתי-הולמת, אמרה כי היא "נמלאה פחד" כשראה את את מאות הפליטים נמלטים מהמשטרה ורצים לכיוונה.

"בשלב זה 'איבדתי את זה'", כתבה במכתב לעיתון מקומי. "אינני צלמת גזענית חסרת לב שבועטת בילדים. לא מגיע לי ציד המכשפות, האיומים או ההכפשות נגדי. אני רק בן אדם, וכעת אימא מובטלת עם ילדים קטנים, שהחליטה החליטה רעה במצב של פאניקה. אני באמת מתנצלת. אני בהלם ממה שעשיתי, וממה שנעשה לי".

לקריאה נוספת:
שיא מהגרים: 3,700 פליטים עברו מהונגריה לאוסטריה ביממה
מהומות בגבול הונגריה: שוטרים ריססו מהגרים בגז מדמיע
משבר המהגרים באירופה עשוי לשחק לידי אסד, איראן ורוסיה

פליטים בנקודת איסוף סמוך לגבול הונגריה – סרביה, 7 בספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בגבול הונגריה-סרביה/רויטרס

ממשלת הימין בהונגריה נוקטת מדיניות נוקשה ומשתמשת במילים קשות נגד המהגרים שחוצים את גבולותיה לתוך אירופה, ומציירת אותם כאיום לשגשוג האירופי ולערכים הנוצרים. בין היתר, ערוץ N1 משדר תכנית שבועות עם גאבור וונה, מנהיג מפלגת הימין הקיצוני והגזענית יוביק.

אתמול הודיע ראש הסגל של ראש ממשלת הונגריה, ג'נוס לזאר, כי משרד הפנים במדינה הציע להכריז על "מצב משבר" בהונגריה, בשל שטף המהגרים הפוקד את המדינה בימים האחרונים. על פי לזאר, חברי הממשלה ידונו בהצעה בישיבה שתיערך ב-15 בספטמבר.

קריקטורה של הצלמת בועטת בפליט סורי. פייסבוק, צילום מסך
"איבדתי את זה". קריקטורה של הצלמת בועטת בפעוט הסורי שגופתו נסחפה לחופי טורקיה/צילום מסך, פייסבוק

אתמול במהלך הלילה עברו את הגבול מהונגריה לאוסטריה 3,700 מהגרים. יום קודם לכן נרשם שיא כניסה של מהגרים, לאחר ש-3,321 נתפסו ביום אחד. כמות המהגרים שהגיעו מסרביה להונגריה בדרכם המיוחלת למערב אירופה הגיעה ל-22 אלף בחודש הנוכחי בלבד וקרוב ל-170 אלף מתחילת השנה.

היום סגרה אוסטריה את הכביש המהיר המחבר אותה להונגריה, לאחר שהבוקר עשרות מהגרים צעדו עליו בדרכם מהונגריה לעבר בירתה וינה. בנוסף לכך, הודיעה חברת הרכבות האוסטרית כי תנועת הרכבות בין המדינות, שהופסקה אתמול בשל "העומס המאסיבי" של המהגרים שעושים דרכם לגרמניה, לא תשוב לפעול לפחות עד סוף השבוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully