וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא מהגרים: 3,700 פליטים עברו מהונגריה לאוסטריה ביממה

10.9.2015 / 15:06

אירופה ממשיכה במאבק בפליטים: לצד הכניסה המוצלחת לאוסטריה, נרשם בהונגריה מספר שיא של מהגרים שנתפסו בכניסה למדינה ביום אחד. בשל העומס, הופסקה תנועת הרכבות בין המדינות. במקביל, פולין הפתיעה: פותחים את שערינו

צילום:רוייטרס, עריכה: רון וקנין

זרם המהגרים ממשיך לשטוף את מדינות אירופה. 3,700 פליטים עברו את הגבול מהונגריה לאוסטריה מאמצע הלילה ועד שעות הבוקר - כך אישר היום (חמישי) דובר המשטרה בהונגריה. רבים מהמהגרים עשו דרכם לעיירת הגבול ניקלסדורף, שם הוקם מרכז קליטה גדול לפליטים.

בהונגריה נרשם גם כן שיא כניסה של מהגרים, כשאתמול נתפסו 3,321 ביום אחד. כמות המהגרים שהגיעו מסרביה להונגריה בדרכם המיוחלת למערב אירופה הגיעה ל-22 אלף בחודש הנוכחי בלבד וקרוב ל-160 אלף מתחילת השנה. בתוך כך, חברת הרכבות OeBB האוסטרית, המפעילה את הקו בין אוסטריה להונגריה, השעתה היום את תנועת הרכבות בין עקב "עומס מאסיבי של מהגרים", שעושים דרכם לגרמניה. עם זאת, חברת הרכבות ההונגרית MAV הודיעה כי תתגבר את הרכבות הנוסעות לגבול עם אוסטריה.

צבא הונגריה החל לערוך תרגילי הגנה לאפשרות עתידית שהוא ישמש בתפקיד של משמר הגבול של דרום אירופה. ממשלת הונגריה מתכננת לשלוח אלפי חיילים לסייע לכוחות המשטרה בגבול שממנו מגיעים אלפי מהגרים מסרביה על בסיס יומיומי. גדר תיל חדשה בגובה ארבעה מטרים נבנית לאורך הגבול, ובהמשך החודש צפוי הפרלמנט ההונגרי לאשר בקרת גבולות מחמירה יותר. הרשויות בהונגריה צופות הגעה של 40 אלף מהגרים עד תחילת השבוע הבא.

לקריאה נוספת:
מרקל: "יש לשלב בחברה את הפליטים שישתקעו במדינה"
תיעוד: צלמת בועטת בפליטים שבורחים מהמשטרה בהונגריה
משבר הפליטים: גרמניה לומדת מעברה האפל כששאר העולם מתמהמה

פליטים בתחנת הרכבת קלטי בהונגריה, 10 בספטמבר 2015. רויטרס
השוטרים מפקחים על הסדר בתחנת הרכבת קלטי בהונגריה/רויטרס

האיחוד האירופי וארגוני זכויות אדם תקפו את הונגריה על קשיחותה, אך יש גם מדינות באירופה כמו דנמרק, בריטניה ומדינות מזרח אירופה שרואות בחיוב את מדיניותה.

אחרי שראש ממשלת הונגריה ויקטור אורבן טען שמשבר הפליטים הוא בכלל בעיה גרמנית ולא בעיה אירופית, ממשלת גרמניה נמצאת בלחץ בשל הגעתם של רבבות פליטים אל שטחה תוך ימים. "הפרויקט האירופי נמצא תחת סכנה בשל אגואיזם כלכלי גובר בקרב המדינות החברות באיחוד האירופי", טען הבוקר זיגמאר גבריאל, סגן קנצלרית גרמניה שהוא גם שר הכלכלה הגרמני. עוד הוסיף גבריאל בנאומו בבונדסטאג: "אם לא נתגבר על כך, לא נוכל עוד לשכנע אנשים בדבר הרעיון האירופי".

דנמרק פתחה מחדש היום את הכביש המהיר שמחבר אותה לגרמניה דרך חצי האי יוטלאנד. זאת, אחרי שאתמול דנמרק סגרה את הכביש, מפני ש-300 פליטים צעדו עליו. יחד עם זאת, דנמרק שעצרה אתמול את תנועת הרכבות מגרמניה, השאירה אותה על כנה בינתיים. זאת, למרות שכל הפליטים שעוברים בשטח דנמרק מתכוונים בכלל להגיע לשבדיה. אתמול מסרה משטרה דנמרק ש-3,000 זרים הגיעו לדנמרק בין הימים ראשון לרביעי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פליטים יושבים ומחכים לאוטובוס שייקח אותם לאוסטריה, 10 בספטמר 2015. רויטרס
מהגרים מחכים על הכביש לאוטובוסים מהונגריה לגבול האוסטרי/רויטרס

התבטאות מעניינת היא זו של ראשת ממשלת פולין אווה קואפץ' שאמרה "חובתנו לקבל פליטים". זאת כיוון שפולין היא מדינה מאוד סגורה וקתולית שחלק גדול ממנהיגיה לא מעוניינים בקליטת מוסלמים. נוסף על כך, בשבוע שעבר פולין הודיעה על התנגדותה לתכנית לחלוקת הפליטים בין המדינות לפי מכסות.

"לקבל מהגרים שבורחים כדי להציל את חייהם היא חובתנו", אמרה קופאץ' במהלך כנס כלכלי, והודתה שפולין תצטרך לחלוק בנטל ובאחריות עם שאר אירופה. יש לציין שפולין מתמודדת גם עם מהגרים מגבולה המזרחי, בשל המלחמה באוקראינה.

פליטים בתחנת הרכבת קלטי בהונגריה, 10 בספטמבר 2015. רויטרס
תור המהגרים הארוך בתחנת הרכבת קלטי, הונגריה/רויטרס

ממשלת יוון החלה להוציא מהגרים מהאי לסבוס שמפוצץ ב-25 אלף מהגרים. ספינה הסיעה הבוקר 2,500 מהגרים לנמל פיראוס. בתוך כך, ממשלת אירלנד הודיעה שתקלוט 4,000 פליטים.

אתמול הציג נשיא הנציבות האירופית ז'אן-קלוד יונקר את התכנית של הנציבות ביחס לפליטים בפני הפרלמנט האירופי. במסגרת התכנית ייקלטו 160 אלף פליטים, שיחולקו לפי מכסות בין מדינות. יונקר קרא לכל מדינות האיחוד לגלות אחריות ואחדות. ב-14 בספטמבר ייפגשו שרי הפנים של האיחוד האירופי כדי לדון בהצעות של יונקר, יממה לאחר מכן תיערך ועידת פסגה של מנהיגי האיחוד האירופי, והפרלמנט האירופי יחליט על צעדים חדשים לטיפול בבעיה.

(עדכון ראשון: 11:28)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully