וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא מחסה: אלפי פליטים בהונגריה חסרי אונים בגשם ובקור

בנוסף לכל הקשיים, מזג אוויר סוער במיוחד קיבל השבוע את פניהם של אלפי הפליטים שחצו את הגבול להונגריה. שקיות זבל הפכו למחסה מהגשם, ומתנדבים מנסים למלא את מקומן של הממשלות שלא עוזרות: "המצב קטסטרופה"

צילום:רוייטרס, עריכה: רון וקנין

רטובים עד לשד עצמותיהם, כאשר הבוץ מגיע עד לברכיים, אלפי הפליטים שהגיעו לאירופה מגלים שהדרך לחיים חדשים הולכת ונהיית קשה משעה לשעה. גשם זלעפות קידם את פניהם של 7,000 הפליטים שחצו ביום שלישי את הגבול מיוון למקדוניה. אימהות משכו את ילדיהם אשר מעדו לתוך תעלות בבוץ, ואנשים חיפשו בנואשות כל דבר – יריעות פלסטיק, שקיות זבל או שמשיית חוף – שיוכל להגן עליהם מפני הגשם הבלתי פוסק. כך זה כשהסתיו האירופי תפס בהפתעה את רבבות הפליטים במסלול ההגירה המרכזי לאירופה, מיוון, דרך מדינות הבלקן ועד להונגריה, שבו כבר עברו השנה 160 אלף בני אדם.

את מרבית הדרך עוברים הפליטים ברגל, וחלקם הגדול ישן תחת כיפת השמיים, אך דבר לא גורם לרבבות הפליטים לאבד את תקוותם. "שום דבר כבר לא יפחיד אותי", אמר וואסים עבאסי, בן 30 מהעיר אריחא שבצפון סוריה, בשעה שבנה אוהל קטן לו ולארבעת חבריו. לדבריו, הוא מקווה להתאחד עם קרובי משפחתו שבהולנד.

עוד בנושא:
הצלמת ההונגריה שתועדה בועטת בפליטים: "מתנצלת, הייתי בפאניקה"
אובמה הורה להיערך לקליטת 10,000 פליטים סורים
שיא מהגרים: 3,700 פליטים עברו מהונגריה לאוסטריה ביממה

ילדי מהגרים בגבול סרביה סמוך להונגריה, אוגוסט 2015. רויטרס
מחפשים מחסה כלשהו מהגשם. פליטים סורים באירופה/רויטרס

בעוד הממשלות מגלות אוזלת יד נוכח גל הפליטים חסר התקדים, וכמעט ולא מספקות תשתיות לפליטים המציפים את שטחן, מתנדבים מקומיים מנסים לסייע ככל שניתן. "המצב כאן קטסטרופה", אמרה קתרין נידרמוסר, מתנדבת אוסטרית בארגון המספק מזון ומחסה למהגרים. "הגשם לא מפסיק, וכל הציוד שהבאנו נרטב", הוסיפה.

עם התגברות הגשמים בימים האחרונים, החלו ארגוני הסיוע הבינלאומיים להאשים את ממשלת הונגריה בכך שהיא לא מספקת מחסה כלשהו להמוני המהגרים המתקבצים בגבולה. לדבריהם, במקום זאת משקיעה הממשלה בביצור גבולה הדרומי עם סרביה, והציבה בו 3,000 חיילים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
פליטים במחנה לקליטת פליטים בעיירה רושקה, הונגריה. 7 בספטמבר 2015. רויטרס
הרשויות לא מספקות מענה. כוחות הביטחון בהונגריה עם פליטים שחצו את הגבול/רויטרס

"המאהל הרפואי שהקמנו מלא באנשים שבכלל לא חולים, אבל מחפשים מקום חם להיות בו. אי אפשר להוציא אותם מכאן", אמר גאבו גיורקו, מתנדב הונגרי בארגון צדקה נוצרי. לצדו פעלו פרמדיקים, שניגשו לנשים ולילדים שסבלו מכוויות קור, העניקו להם טיפול וכיסו אותם בשמיכות. גיורקו הזהיר שבמקום עלולות להתפתח מחלות בשל הקור העז והצפיפות הרבה שבה נמצאים האנשים. "חייבים לעזור לנו, אין לנו כאן אפילו חשמל", הוא אומר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully