וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובמה הורה להיערך לקליטת 10,000 פליטים סורים

דובר הבית הלבן אמר כי הנשיא האמריקני סבור שקליטת פליטים נוספים תפעל לטובת ארה"ב. עם זאת, הוא הדגיש כי הקונגרס יצטרך להקצות משאבים לטיפול בנושא, וציין כי "הדבר לא יפגע בביטחון העם האמריקני"

צילום:רוייטרס, עריכה: רון וקנין

נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, הורה לממשלו להיערך לקראת קליטת עשרת אלפים פליטים סורים לפחות בשנה הבאה - כך אמר היום (חמישי) דובר הבית הלבן, ג'וש ארנסט. לדבריו, המספר מהווה עליית מדרגה בכל הנוגע למחויבות של המדינה בקליטת פליטים ואספקת צרכיהם הבסיסיים. הוא הוסיף כי אובמה סבור כי קליטת פליטים נוספים תפעל לטובת המדינה.

"הקונגרס יצטרך להקצות משאבים נוספים כדי להתמודד עם מספר הפליטים שיכנסו למדינה", הדגיש ארנסט, וציין כי פעולות כמו בדיקות רקע על המהגרים ואישורי הגירה ידרשו גיוס כוח אדם נוסף. "אני בטוח כי הנשיא לא יחתום על תהליך שמעגל פינות בנוגע לביטחון של העם האמריקני והמולדת", הוסיף.

ארצות הברית קלטה כ-1,500 פליטים סורים בלבד מאז החלה מלחמת האזרחים במדינה, לפני כארבע שנים. ארנסט אמר כי המדינה העניקה כארבעה מיליארד דולרים לעמותות וארגונים המסייעים לפליטים, וכי זוהי הדרך הטובה ביותר שבה ניתן לסייע למשבר ההומניטרי של הפליטים באירופה.

עוד כתבות בנושא:
שיא מהגרים: 3,700 פליטים עברו מהונגריה לאוסטריה ביממה
מרקל: "יש לשלב בחברה את הפליטים שישתקעו במדינה"
תיעוד: צלמת בועטת בפליטים שבורחים מהמשטרה בהונגריה

נשיא ארה"ב ברק אובמה, אוגוסט 2015. רויטרס
"להיערך לקליטת עשרת אלפי פליטים". אובמה/רויטרס

אתמול אמר בכיר במחלקת המדינה האמריקנית כי שר החוץ ג'ון קרי ובכירים נוספים בממשל נפגשו עם חברי קונגרס כדי לשכנעם להגדיל את כמות הפליטים הנכנסים מדי שנה לארצות הברית ל-75 אלף. גורמים בקונגרס אמרו כי מדובר בהגדלה של 5,000 פליטים, רובם מסוריה. מנהיגת המיעוט הדמוקרטי בבית הנבחרים, ננסי פלוסי, התייחסה היום לסוגיה ואמרה כי המדינה צריכה להגדיל את מספר הפליטים הסורים מעבר ל-5,000. פלוסי טענה כי המספר הוא "נמוך מדי", וכי ארצות הברית קלטה הרבה יותר פליטים לאחר מלחמת וייטנאם ועל כן היא יכולה לעשות זאת שוב.

בשלישי האחרון אמר דובר הבית הלבן פיטר בוגארד כי ממשל אובמה "שוקל מגוון פתרונות למשבר הפליטים בעולם". הוא ציין כי ארצות הברית נמצאת בקשר רציף עם המדינות במזרח התיכון ובאירופה שמושפעות מזרם הפליטים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
פליטים בתחנת הרכבת קלטי בהונגריה, 10 בספטמבר 2015. רויטרס
פליטים בתחנת רכבת בהונגריה, היום/רויטרס

היום הודיעה ממשלת ליטא כי היא תקבל 1,105 פליטים במסגרת התכנית של נציבות האיחוד לחלוקת 160 אלף פליטים הנמצאים ביוון, הונגריה ואיטליה ב-28 מדינות האיחוד. מוקדם יותר הפרלמנט האירופי הודיע כי הוא תומך בתכנית החלוקה. שרי החוץ שלך האיחוד האירופי יערכו מפגש פסגה בשני הקרוב כדי לאשר את התכנית, וכמה מדינות ממזרח אירופה כבר הודיעו כי הן מתנגדות לה. במסגרת התכנית תקלוט גרמניה 40 אלף מהגרים, צרפת תקלוט 30 אלף, ספרד 20 אלף, והיתר יפוזרו בין מדינות האיחוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully