וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השלישי ברציפות: עימותים בין המשטרה למתפללים בהר הבית

15.9.2015 / 8:57

כוחות הביטחון נכנסו למקום בעקבות התפרעות של מתפללים ערבים, שהתבצרו מאז שעות הלילה בתוך מסגד אל-אקצא. רעולי פנים השליכו אבנים וירו עשרות זיקוקים לעבר הכוחות. על פי התקשורת הערבית, 16 מתפללים נפגעו

צילום: יוטיוב

כוחות הביטחון נכנסו היום (שלישי) למתחם הר הבית ביום השלישי ברציפות בעקבות מידע מודיעיני על צעירים ערבים, חלקם רעולי פנים, שהתבצרו במהלך הלילה בתוך מסגד אל-אקצא. ערוץ אל-ג'זירה דיווח כי הכוח נכנס למתחם וירה רימוני גז וכדורי גומי לעבר העשרות שהתבצרו במתחם. אחד המתבצרים דיווח כי ישנם 16 ערבים נפגעו.

לפי המשטרה, המתבצרים אספו אבנים וזיקוקים, והקימו מחסומים למניעת סגירת דלת הכניסה למסגד אל-אקצא. לטענתה, המתבצרים הציבו ארונות נעליים ומוטות ברזל ועץ בכניסה למסגד, ואף קשרו את דלתותיו בחבלים. עוד נמסר כי עם פתיחת הר הבית למבקרים החלו רעולי פנים שהתבצרו במסגד ליידות אבנים לכיוון שער המוגרבים, וכוח ממשטרת ירושלים נכנס למתחם במטרה לאפשר את תחילת הביקורים במקום.

עוד כתבות בנושא:
תיעוד בירושלים: פלסטינית שפכה מים על יהודים והופלה על ידי שוטר

עשן מיתמר מעל מסגד אל-אקצא במהלך עימותים בין מתפללים והמשטרה, ספטמבר 2015. טוויטר, אתר רשמי
עשן מיתמר מעל ההר הבית במהלך העימותים במקום, היום/אתר רשמי, טוויטר

בהודעת המשטרה נמסר כי עם כניסת הכוח לשטח ההר, נמלטו רעולי פנים לתוך המסגד והחלו ליידות עשרות אבנים ובלוקים לעבר השוטרים, ואף ירו עשרות זיקוקים לעבר הכוחות. בקבוק תבערה שהושלך מתוך המסגד לעבר הכוחות הדליק מוטות עץ ושטיח בתוך המסגד, שכובה על ידי אנשי הווקף האחראים על הסדרים במקום. השוטרים, כוחות היס"מ ולוחמי משמר הגבול (מג"ב) הסירו את המחסומים שהוצבו בפתח הכניסה למסגד וסגרו את דלתותיו בזמן שהמתפרעים היו בתוכו.

מפקד מחוז ירושלים ניצב משה אדרי שיבח את פעילות השוטרים. "במהלך כל ימי החג נערכנו במשטרת ירושלים בהתאם לכל תרחיש אפשרי. השוטרים, לוחמי היס"מ ולוחמי מג"ב ראויים לכל שבח על פעילותם המקצועית, תוך מסירות ונחישות שהביאה לסיום ההתפרעות במהירות ואיפשרה את פתיחת הר הבית למבקרים בשעה היעודה", אמר.

לדבריו, המשטרה תנקוט יד קשה נגד המתפרעים. "אנו משקיעים משאבים רבים במטרה לאפשר את חופש הפולחן לכלל הדתות והעדות בירושלים. עם זאת נמשיך לפעול ולגלות אפס סבלנות כלפי כל ניסיון להפר את הסדר ולפגוע בסטטוס קוו בהר הבית. משטרת ירושלים תפעל בכל הכלים העומדים לרשותה כדי לעצור את הפורעים ולמצות עימם את מלוא הדין".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
מהומות בהר הבית במהלך חג ראש השנה, ספטמבר 2015. חטיבת דוברות המשטרה, ספק 500
חסימת הכניסה למסגד אל-אקצא, היום/ספק 500, חטיבת דוברות המשטרה

בתגובה לאירועים, דובר חמאס סמי אבו זוהיירי אמר היום כי "ההסלמה הישראלית בהר הבית היא הכרזת מלחמה". בהודעה שמסר, קרא אבו זוהיירי לקהילה הבינלאומית לעצור את ישראל "לפני שהמצב יתפוצץ".

כאמור, זהו היום השלישי ברציפות שבו פורצות מהומות בהר הבית. אתמול, צעירים מוסלמים, חלקם רעולי פנים, השליכו אבנים לעבר כוחות הביטחון במתחם. שוטר בכוח שהיה במקום כחלק מהיערכות המשטרה לפתיחת המתחם לביקורים, נפגע באורח קל, ושבעה מתפרעים נעצרו. על אף המהומות, ביקורי היהודים והתיירים במקום התקיימו כרגיל.

שלשום יידו רעולי פנים יידו אבנים לעבר השוטרים וירו לעברם עשרות רבות של זיקוקים בכינון ישיר. בכניסה למסגד נתפס ציוד שחשוד כצינורות נפץ, והם טופלו על ידי חבלן משטרתי.

באותו היום התפתח דין ודברים בין חברי כנסת מהרשימה המשותפת לבין כוחות המשטרה בהר הבית, לאחר שהשוטרים ניגשו לצעיר ערבי שהחזיק בידו אבן, וזה נפל לרצפה במטרה "לעורר פרובוקציה", לטענת המשטרה. חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה קרא לעבר השוטרים: "אין לכם מקום, צאו החוצה", וח"כ אחמד טיבי טען כי ניגש לעזור לאדם פצוע וצעק לאחד מהם: "תסתום את הפה". בתגובה, ענה לו אחד השוטרים במקום: "אני מכיר אותו יותר ממך, הוא לא פצוע". טיבי אף נראה מנסה למנוע מכמה שוטרי מג"ב להגיע לאיש דת מוסלמי, ובתגובה אמר אחד מהם כי הוא תקף קצין משטרה. הח"כים קראו לעבר השוטרים: "כהניסטים".

עימותים בין שוטרים לערבים בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים, 15 בספטמבר 2015.. טוויטר, צילום מסך
העימותים בעיר העתיקה, היום/צילום מסך, טוויטר

עבדאללה מלך ירדן התייחס אתמול לאירועים והאשים את ישראל ב"פרובוקציה", אשר עלולה לפגוע ביחסים בין שתי המדינות. "כל פרובוקציה נוספת בירושלים תשפיע על היחסים בין ירדן וישראל", אמר המלך הירדני בשפה האנגלית לאחר פגישתו עם ראש ממשלת בריטניה, דייוויד קמרון, שהגיע לביקור במדינה. "לרוע המזל, לירדן לא תהיה ברירה אלא לנקוט פעולות", אמר.

גם מחלקת המדינה האמריקנית התייחסה לאירועים והביעה דאגה מההסלמה האחרונה. "ארצות הברית מודאגת מאוד מהאלימות המתגברת והסלמת המתיחות בהר הבית", אמר אתמול דובר מחלקת המדינה ג'ון קירבי. "אנו מגנים כל מעשה של אלימות. על כל הצדדים לנהוג באיפוק, להימנע מפרובוקציות ולשמור על הסטטוס קוו במקום".

עימותים בין שוטרים לערבים בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים, 15 בספטמבר 2015.. טוויטר, צילום מסך
העימותים בעיר העתיקה, היום/צילום מסך, טוויטר
עימותים בין שוטרים לערבים בהר הבית ובעיר העתיקה בירושלים, 15 בספטמבר 2015.. טוויטר, צילום מסך
כוחות הביטחון בהר הבית, היום/צילום מסך, טוויטר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully