וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביום השני ברציפות: מהומות בהר הבית, שוטר נפצע קל מאבנים

14.9.2015 / 8:55

צעירים מוסלמים התפרעו במתחם והשליכו אבנים ומוטות לעבר כוחות הביטחון שהיו במקום. הם נמלטו למסגד אל-אקצא ו-5 מהם נעצרו. 2 נוספים נעצרו לאחר מכן בגין ניסיון לתקוף שוטרים. ביקורי היהודים והתיירים נמשכים כסדרם

צילום: חטיבת דובר המשטרה, עריכה: טל רזניק

המתיחות נמשכת: צעירים מוסלמים השליכו הבוקר (שני) אבנים לעבר כוחות הביטחון במתחם הר הבית בירושלים. שוטר בכוח שהיה במקום כחלק מהיערכות המשטרה לפתיחת המתחם לביקורים נפגע באורח קל ושבעה מתפרעים נעצרו. על אף המהומות, ביקורי היהודים והתיירים במקום החלו והם מתקיימים כרגיל. מהמשטרה נמסר כי היא "תמשיך לפעול בנחישות נגד פורעי החוק במטרה לאפשר את קיום הסטטוס-קוו בהר הבית ותמצא את הדין עם הפורעים".

האירוע החל הבוקר, עם כניסת כוח של משטרה ושל מג"ב לשטח ההר, כשרעולי הפנים נמלטו לתוך מסגד אל-אקצא והחלו ליידות עשרות אבנים לעבר הכוחות, נעצרו חמישה מהם. הכוחות החלו להסיר את המחסומים שהוצבו בפתח המסגד תוך כדי שהצעירים משליכים לעברם סלעים ומוטות ברזל. שני חשודים נוספים נעצרו לאחר מכן במתחם לאחר שניסו לתקוף שוטרים.

גם אתמול אירעו במתחם מהומות, כשרעולי פנים יידו אבנים לעבר השוטרים וירו לעברם עשרות רבות של זיקוקים בכינון ישיר. עוד נמסר כי בכניסה למסגד נתפס ציוד שחשוד כצינורות נפץ. חבלן משטרתי פינה החפצים החשודים.

לקריאה נוספת:
"כהניסטים, החוצה": עימותים בין שוטרים לח"כים ערבים בהר הבית
תביעה ייצוגית נגד הרשות: "מונעת כניסת יהודים להר הבית"
בית המשפט: תקיעת שופר בהר הבית אינה מהווה הסתה

מהומות בהר הבית, ספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
שוטרים בהר הבית, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

"ישראל תפעל בכל אמצעי כדי לשמור על הסטטוס קוו ועל החוק והסדר בהר הבית", נמסר אתמול בהודעה מטעם לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו. "זו חובתה וזכותה לפעול נגד פורעי חוק כדי לאפשר חופש פולחן במקום קדוש זה. לפיכך, נפעל בתקיפות נגד מיידי האבנים ובקבוקי התבערה, משליכי מטעני צינור או אלה המשתמשים בכל אמצעי אחר".

ממלא מקום המפכ"ל, ניצב בנצי סאו, התייחס לאירועים ושיבח את פעילות השוטרים. "משטרת ישראל לא תאפשר פגיעה בבטחון הציבור ובריבונות המדינה בכלל ובהר הבית בפרט", מסר בהודעה לעיתונות. "פעילותם האחראית והמדויקת של מפקדי ושוטרי מחוז ירושלים, בשילוב ובשיתוף פעולה עם גורמי שב"כ, סיכלה מבעוד מועד ניסיון קיצוני ומסוכן לפגוע בחיי אדם ולערער את היציבות והסדר בהר הבית ערב החג. מהלך אלים, שבמידה והיה מצליח ומתממש, היו עשויות להיות לו השלכות חמורות על היציבות הבטחונית בבירה ואף ביתר חלקי המדינה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
מהומות בהר הבית, ספטמבר 2015. חטיבת דובר המשטרה
המטענים שנתפסו בכניסה למסגד אל-אקצא, אתמול/חטיבת דובר המשטרה

"נחישות פיקוד וכוחות המחוז, אומץ ליבם ומיומנותם הרבה, הם שאיפשרו את שימור חופש הדת והפולחן של כלל המאמינים ואת בטחונם האישי של באי ירושלים ואתריה הקדושים, במיוחד בתקופת החגים הרגישה", הוסיף. "על הציבור בארץ לדעת שיש על מי לסמוך ולמי לפנות בעת הצורך".

השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן, אמר כי יש לשקול את הסדרי הפעילות באזור. "אני מברך את משטרת ישראל על שנערכה מבעוד מועד ואפשרה גם היום, ערב ראש השנה, את הכניסה והביקורים להר הבית לכל מי שחפץ בכך. האירועים החמורים שהתרחשו הבוקר בהר הבית מחייבים את כולנו לעשות חושבים לגבי ההסדרים הנהוגים בהר. לא יכול להיות שהפורעים המוסלמים שהתבצרו במהלך הלילה בהר הבית, יהפכו את המקום הקדוש הזה ברצותם לזירת קרב מדובר במעשים חמורים ביותר שמפרים באופן בוטה את הסטטוס קוו במקום. לא נעבור על כך בשתיקה", אמר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully