וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית המשפט: תקיעת שופר בהר הבית אינה מהווה הסתה

29.7.2015 / 8:15

המשטרה עצרה השבוע בהר הבית צעיר שביקש לתקוע בשופר וביקשה להרחיקו מהמקום בטענה שפעולתו עלולה להביא להסלמה. השופטת לא השתכנעה ודחתה את הבקשה. עורך דינו: "דין תפילין על הראש ושופר ביד כדין חיג'אב ודרבוקה". צפו בתיעוד

צילום מסך

תקיעת שופר בהר הבית אינה מהווה הפרה של סטטוס קוו – כך נימקה שופטת בית משפט השלום בירושלים מירית פורר את דחיית בקשת המשטרה להרחיק מהר הבית צעיר יהודי למשך 45 ימים. זאת לאחר שניסה לתקוע בשופר ונתפס על ידי השוטרים בהר. במשטרת ירושלים טענו כי מדובר במקום רגיש וכי פעולת הצעיר עלולה להביא להסלמה. השופטת הסבירה כי לא הונחה בפניה שום תשתית המאששת כי קיים איסור לתקיעת שופר בהר הבית, ולכן החליטה לדחות את הבקשה.

הצעיר נעצר על ידי המשטרה ביום ראשון. הוא הגיע משער הכניסה של הר הבית וככל הנראה התכוון להיכנס לתוך ההר. לאחר שהוציא שופר והתכוון לתקוע בו הזהירו אותו שוטרים שהיו במקום שלא לעשות זאת. משלא נענה, עיכבו אותו השוטרים. שלשום הובא הצעיר לבית המשפט והמשטרה ביקשה להרחיקו מהר הבית. "מדובר במקום רגיש שממנו אפשר להגיע לתוך הכותל", אמר נציג המשטרה בדיון. "בתקופה זו אנחנו רואים ומזהים שיש רגישות גבוהה מאוד לעניין אלימות של הצדדים".

עוד בוואלה!NEWS:
לילה מתוח בבית אל: שוב עימותים בין המתנחלים לשוטרים
המרגל ההרפתקן שריגל נגד מולדתו - ונענש במשך 30 שנה
האזרחים בשא-נור מבהירים: לא מתכוונים להתפנות ברצון מהמקום

המשטרה פרצה להר הבית בעקבות התפרעויות של צעירים מוסלמים, יולי 2015. חטיבת דובר המשטרה
"מקום רגיש". עימותים בהר הבית, השבוע/חטיבת דובר המשטרה

השופטת פורר לא השתכנעה כי מדובר בהפרת סטטוס קוו ודחתה את בקשת המשטרה. עו"ד אביחי חג'בי שייצג את הצעיר אמר: "בית המשפט קבע באופן חד משמעי כי דין תפילין על הראש ושופר ביד כדין חיג'אב ודרבוקה. האפליה המקוממת שעושה המשטרה בין יהודים לערבים באשר להר הבית צריכה להיפסק ויפה שעה אחת קודם".

מארגון חוננו נמסר בתגובה: "הרדיפה שמנהלת המשטרה נגד יהודים המבקשים להעלות להר הבית הינה מקוממת וחמורה. אנו תמהים מדוע המשטרה משקיעה מאמצים במעצר יהודים שכל חטאם בתקיעה בשופר או בלבישת תפילין במקום במיגור הטרור הערבי וההסתה המשתוללים בהר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully